Home»Noutati»Diverse»Duster second-hand. Probleme specifice, costuri piese și sfaturi achiziție

Duster second-hand. Probleme specifice, costuri piese și sfaturi achiziție

1
Shares
Pinterest Google+

După ce vrând-nevrând a ajuns și în posesia unui număr destul de mare de pasionați ai turelor soft off-road, Duster este gata să ne spună multe lucruri și despre fiabilitate. Pentru o achiziție optimă a unui Duster second-hand, am apelat la sfaturile specialiștilor din service pentru a vedea care sunt punctele slabe, ce anume se strică și care sunt costurile de reparații pentru SUV-ul autoton.

Duster pe șenile? Citește aici despre cel mai tare Duster utilizat de Jandarmeria Montană

Dacă la început SUV-ul românesc a fost privit cu o oarecare reticență de o piață care probabil își dorea un altfel de urmaș al vehiculelor de teren românești, în scurt timp Duster a reușit să își construiască un renume și să strângă o mulțime de fani de pe tot mapamondul. Construcția robustă și motorizarea economică au fost primele atuuri apreciate de clienți, dar cei care s-au folosit mai mult de avantajele tracțiunii integrale, aveau să descopere un vehicul cel puțin descurcăreț atunci când vorbim de trasee off-road moderate ca dificultate.

Pentru că achiziția unui exemplar de ocazie a devenit foarte tentantă pentru mulți clienți datorită, în principal, aspectelor economice, am apelat la exepertiza de service pentru a afla cât de rentabilă este această opțiune. Fiindcă ne referim la un model apărut relativ recent pe piață, nu putem vorbi de coroziune și de probleme de acest gen apărute la caroserie decât în cazul exemplarelor ce au suferit daune și nu au fost reparate corespunzător, lucru care se poate descoperi la o verificare mai amănunțită înainte de cumpărare. Totuși, la unele exemplare din primii ani de fabricație au fost descoperite probleme cauzate de torsiuni, mai precis fisuri ale parbrizului apărute în partea superioară, în zona de montaj a oglinzii retrovizoare. O problemă care s-a perpetuat și care poate fi remarcată uneori este desprinderea capitonajului de plafon, operațiune ce se poate remedia însă ușor. Fiind vorba de un SUV, examinarea caorseriei unui vehicul în vederea cumpărării ar trebui focalizată pe ceea ce nu este la vedere, adică pe dedesubt. Îndoiuturile, scuturile desprinse sau zgarieturile profunde sunt specifice utilizării mașii în teren. Dacă vorbim de o utilizare frecventă în aceste condiții, vom observa și îndoituri ale sistemului de eșapament sau porțiuni în care stratul anticoroziv a fost afectat, sau chiar rugină.

Citește aici despre Mudster. O transformare a unui Duster obișnuit într-o mașină de off-road

La capitolul motorizare am urmărit varianta cea mai populară, respectiv dCi-ul de 1.5 litri. Acesta este economic și destul de puternic pentru capacitatea sa, însă este sensibil la calitatea carburantului și al intervalului de service, ce trebuie urmărit cu strictețe. Cele mai frecvente probleme au vizat injectoarele, piese care sunt scumpe, dar pentru care există și varianta recondiționării. Cutia de viteze nu ridică probleme specifice, poate doar un joc al timoneriei ce se dezvoltă la exemplarele cu mulți kilometri. Mai mulți clienți au raportat uzura cardanului, piesă care se înlocuiește și nu este deloc ieftină și  care are de suferit mai ales la exemplarele folosite în teren sau la diverse munci, cum ar fi tractatul de remorci sau rulote. Desigur, ambreiajul este componenta din transmisie cea mai expusă uzurii, la fel ca în cazul oricărui autoturism 4×4. Acesta va trebui să aibă o cursă a pedalei normală și să nu prezinte zgomote atunci când este acționată pedala de ambreiaj.

Dacă vorbim de un Duster folosit deseori în teren, ar fi indicat să ne uităm cu atenție și la trenul de rulare. Acesta are de suferit la nivelul bucșelor de basculă, bieletelor antiruliu și a bucșelor de bară stabilizatoare pe față, iar pe spate la amortizoare și la brațele oscilante care favorizează un unghi de cădere al roților deschis excesiv, ce se poate observa cu ochiul liber (roți crăcănate pe spate).

Duster Army. SUV-ul românesc modificat pentru armată

Cu un habitaclu foarte rezistent în timp și la condiții diverse de lucru, dar și cu aptitudini care te fac ca în weekend să preferi mereu o ieșire în natură în locul uneia la mall, nici nu este de mirare că Duster a ajuns să fie dorit de atâția oameni activi. Dacă varianta unui exemplar second-hand v-a făcut deja cu ochiul, ar fi bine să alegeți unul cât mai puțin rulat, despre care să aflați cât mai multe lucruri, atât din istoricul de service și întreținere, cât și dintr-un control amănunțit de rampă, făcut la un service de marcă sau cu experiență în domeniul SUV/4×4.

Text, foto: Răzvan Loghin, Consultant: Liviu Popescu, director service auto

PREŢURI PIESE ŞI CONSUMABILE AFTERMARKET (lei cu TVA)

  • Amortizoare faţă 250
  • Amortizoare spate 260
  • Rulment roată faţă 248
  • Rulment roată spate 181
  • Plăcuţe frână faţă (set) 131
  • Saboţi frână spate (set) 191
  • Filtru habitaclu 41
  • Filtru ulei 26
  • Filtru aer 34
  • Filtru combustibil 105
  • Bujie (buc.) 96
  • Bieletă direcţie 83
  • Bucşă bară stabilizatoare 15
  • Întinzător 227
  • Cap bară 80
  • Curea accesorii 41
  • Set distribuție 240
  • Pompă de apă 192
  • Injector 1.212
  • Disc frână față (buc.) 164
  • Balama ușă față (buc.) 178
  • Basculă față (cu pivot) 208

Notă: prețurile pieselor aftermarket variază foarte mult în funcție de producător. Pentru acest tabel am ales piese ale producîtorilor consacrați și un nivel de calitate mediu-ridicat.

Previous post

Dacia Spring ar putea avea preț de Logan în urma propunerilor UE

Next post

Prezidențiala. Povestea completă a celebrului ARO folosit de Ceaușescu

1 Comment

  1. […] La capitolul motorizare am urmărit varianta cea mai populară, respectiv dCi-ul de 1.5 litri. Acesta este economic și destul de puternic pentru capacitatea sa, însă este sensibil la – citește mai mult pe 4x4adventure.ro […]

Leave a reply