Home»Noutati»Auto»Noul Kia Sorento a fost lansat oficial

Noul Kia Sorento a fost lansat oficial

0
Shares
Pinterest Google+

Kia Motors a lansat de curând a patra generație Sorento, cel mi mare și mai impunător SUV din gama constructorului coreean, primul care se bazează pe platforma de nouă generație dezvoltată de Kia. Cu o caroserie mai mare pentru a maximiza capacitatea de încărcare și spațiul pentru bagaje, noua platforma îi permite lui Sorento să fie unul dintre cele mai versatile și spațioase SUV-uri cu trei rânduri de scaune existente în acest moment.

Noul Sorento se anunță a fi cel mai tehnologizat automobil dezvoltat vreodată de Kia, grație conectivității sale avansate, tehnologiilor de infotainment și asistență a șoferului. Cele două display-uri digitale, cu interfețe prietenoase, oferă o grafică avansată, noi funcționalități telematice și conectivitate cu smartphone-urile.

Un model principal al liniei de modele globale Kia, mai mult de trei milioane de unități Sorento au fost vândute în întreaga lume din momentul lansării sale în 2002. În acea perioadă, în Europa s-au cumpărat aproximativ 300.000 dintre acestea.

Partea frontală a noului Sorento evoluează printr-o nouă interpretare a grilei emblematice ‘tiger nose’, afișând o formă mai largă, ce înconjoară cu naturalețe blocurile optice integrate de fiecare parte. Blocurile optice dispun de o nouă semnătură luminoasă LED pe timp de zi (DRL), numită ‘tiger eyeline’, atrăgând o atenție suplimentară asupra designului prin asemănarea cu liniile din jurul ochilor de tigru. Acest design mai bine definit, mai hotărât, este completat de o grilă de admisie a aerului poziționată mai jos, mai largă, rectangulară, ce se termină cu gurile de aer laterale, care ajută la circularea aerului în jurul automobilului. Elementul de protecție subțire, situat în partea inferioară a spoilerului sporește aspectul robust. Noul model are o lățime de 1.900 mm, cu 10 mm mai mare decât a treia generație a modelului Sorento.

Din profil, proporțiile noului Sorento sunt adaptate subtil pentru a părea mai lungi. Noul model este cu 10 mm mai lung decât predecesorul său (acum are 4.810 mm), totuși dispune de console față și spate mai scurte. Lungimea suplimentară se regăsește în ampatament (un rezultat al noii platforme a modelului Sorento), care a crescut cu 35 mm, ajungând la 2.815 mm. În Europa, Sorento va fi disponibil în 10 tipuri de culori exterioare și echipat cu jante de 17-, 18-, 19- și, pentru prima dată în gama de modele, cu jante din aluminiu de 20-inch.

Calitatea tuturor materialelor de interior este îmbunătățită față de generațiile precedente, cu un habitaclu ce abundă de ornamente metalice, tapițerie din piele și suprafețe cu efect de satin embosat. Aplicate în tot interiorul și pe planșa de bord, cabina oferă o apariție și o ambianță mai sofisticată. În Europa, Sorento este oferit cumpărătorilor cu tapițerie neagră din material textil, piele (gri sau o singură nuanță de negru sau în două nuanțe negru și gri), sau piele neagră Nappa.

Noua platformă este construită în jurul unei structuri compacte a compartimentului motorului, cu console mai scurte atât în partea frontală cât și în partea posterioară, cu un ampatament cu 35 mm mai mare, care crează un spațiu mai mare în interior, ce a permis inclusiv adoptarea electrificării.

Sorento Hybrid este propulsat de noul sistem de propulsie electric ‘Smartstream’, cuplat la un motor T-GDi de 1.6 litri (motor turbo pe benzină cu injecție directă), un pachet de baterii litiu-ion polimer de 1.49 kWh și un motor electric de 44.2 kW. Structura inteligentă a noii platforme a modelului Sorento face ca pachetul de baterii să poată fi amplasat sub podeaua habitaclului, cu un impact minim asupra spațiului pentru pasageri și bagaje.

Oferind o putere de 230 PS și un cuplu de 350 Nm, acest sistem de propulsie hibrid combină emisiile scăzute de CO2 cu un nivel înalt de performanță. Noul motor T-GDi de 1.6 litri dispune de noua tehnologie CVVD – Continuously Variable Valve Duration, care reglează perioada de deschidere a supapelor în funcție de condițiile de rulare, în loc să opereze pe o perioadă fixă. Acest lucru îmbunătățește performanța la turații mici și medii ale motorului și îmbunătățește consumul de combustibil.

Sorento Hybrid va fi comercializat pe anumite piețe din Europa în momentul lansării, celelalte piețe urmând mai târziu în 2020. Noul Sorento va fi de asemenea disponibil în varianta Plug-in Hybrid spre sfârșitul anului 2020.

Noul motor diesel ‘Smartstream’ de 2.2 litri al noului Sorento este disponibil de asemenea pentru clienții europeni, oferind o putere de 202 CP și un cuplu de 440 Nm. Cu un nou bloc motor din aluminiu, cu 19.5 kg mai ușor decât cel din fontă al predecesorului său, noul motor este în total cu 38.2 kg mai ușor în comparație cu cel găsit pe cea de a treia generație Sorento. Mai mult, acesta este cuplat la noua transmisie 8DCT „Wet double-clutch transmission”, dezvoltată de Kia. Proiectată să ofere o schimbare lină a treptelor de viteză, caracteristică unei transmisii automate, transmisia 8DCT îmbunătățește eficiența consumului de combustibil față de cea convențională automată cu opt trepte.

Sorento oferă capabilități îmbunătățite de rulare ‘all-terrain’ față de predecesorii săi, datorită noilor moduri de rulare Terrain Mode. Cuplat la sistemul de tracțiune integrală oferit opțional, sistemul Terrain Mode face modelul Sorento mai capabil la rularea prin noroi, zăpadă și nisip. Cu fiecare mod de rulare ce poate fi selectat cu ajutorul unui buton rotativ situtat în centrul consolei, sistemul Terrain Mode controlează cu atenție sistemul electronic de control al stabilității (ESC), oferit standard, dar și distribuția cuplului către toate cele patru roți. De asemenea, adaptează timpul de schimbare a transmisiei pentru a ajuta automobilul să mențină tracțiunea în numeroase medii de rulare.

Caroseria modelului Sorento este realizată dintr-o combinație de oțel și aluminiu, ce contribuie la maximizarea rigidității la torsiune în timp ce menține greutatea redusă. Structura caroseriei conține o proporție mai mare de oțel de înaltă rezistență și oțel presat la cald decât predecesorii săi. Amestecul de oțel de înaltă rezistență contribuie la îmbunătățirea siguranței pasagerilor, oferind o rigiditate la torsiune cu 12.5% mai mare decât cea a ”liderului siguranței” din segmentul în care se află Sorento. În același timp, structura întărită a caroseriei reduce greutatea cu 5.6% (21.3 kg) față de predecesorul său. Mai mult, caroseria mai rigidă reduce vibrațiile la rulare în utilizarea de zi cu zi.

Ca și predecesorul său, noul Sorento va fi fabricat pentru Europa și multe alte piețe la fabrica Kia din Hwasung, Coreea de Sud. Automobilul va fi de asemenea construit pentru America de Nord la fabrica Kia din West Point, Georgia.

Vânzările în Europa vor începe în al treilea trimestru al anului 2020; automobilul va fi disponibil pentru comandă în majoritatea piețelor globale Kia până la sfârșitul anului. În Europa, va fi comercializat cu garanția unică de 7 ani, 150.000 km, oferită standard.

Previous post

Prima Dacia electrică este un crossover: Spring

Next post

Toyota Land Cruiser 300, programat să apară anul acesta

1 Comment

  1. […] despre tehnologia de ultimă generație Blind-Spot View Monitor (BVM), inclusă în dotările noului Kia Sorento. Această ‘a doua pereche de ochi’ pentru șoferi este proiectată pentru a îmbunătăți […]

Leave a reply