Inspirat din conceptul Manifesto și dezvoltat cu colaborarea Renault Group și Prodrive
Dacia a anunțat astăzi lansarea Sandrider, un prototip special conceput pentru participarea la Raliul Dakar și Campionatul Mondial de Rally-Raid în 2025. Vehiculul, inspirat din conceptul Manifesto, reprezintă o colaborare între Dacia, Renault Group și Prodrive, specialiști în domeniul sportului auto.
Design esențial și ergonomic pentru condiții extreme
Sandrider adoptă un design esențial și practic, eliminând orice element decorativ inutil. Echipa de designeri de la Dacia a pus accentul pe vizibilitatea optimă pentru echipaj, cu o capotă scurtă și înclinată, și o planșă de bord anti-reflectorizantă. Interiorul oferă un tablou de bord modulabil, adaptabil preferințelor echipajului.
Construcție robustă și adaptată mediului outdoor
Conștientă de dificultățile întâlnite în Raliul Dakar, Dacia a implementat o abordare “Robustă și Outdoor”. Sandrider dispune de o structură complet ranforsată, cu planșeu și bare de protecție consolidate, caroserie din fibră de carbon, suspensii cu braț dublu și transmisie 4×4 adaptate la condițiile extreme ale competițiilor de rally-raid.
Abordare eco-smart pentru o competiție mai sustenabilă
Dacia se angajează să fie un lider în decarbonizare la prețuri accesibile și se aliniază cu eforturile de a face motorsportul mai sustenabil. Sandrider a fost proiectat cu atenție la greutate, cântărind cu aproximativ 15 kg mai puțin decât prototipurile similare. Acest lucru a fost realizat prin utilizarea unui șasiu tubular ușor, panouri de caroserie din fibră de carbon și eliminarea elementelor inutile.
Combustibil sintetic Aramco pentru performanțe ecologice
Sandrider va utiliza combustibil sintetic furnizat de Aramco, o soluție inovatoare pentru reducerea impactului asupra mediului. Combustibilii sintetici Aramco sunt obținuți prin combinarea hidrogenului regenerabil cu CO2 captat, oferind un produs cu emisii scăzute de carbon și compatibil cu motoarele actuale.
Teste și debut în competiții
Sandrider va fi supus unor teste extinse în diferite țări în perioada următoare, debutând în Raliul Marocului 2024, o etapă a Campionatului Mondial de Rally-Raid. Echipa oficială Dacia, “THE DACIA SANDRIDERS,” va participa la Raliul Dakar și la toate etapele Campionatului Mondial de Rally-Raid în 2025, avându-i în componență, așa cum am mai anunțat AICI, pe piloții experimentați Sébastien Loeb, Cristina Gutiérrez Herrero și Nasser al-Attiyah.
Specificații tehnice ale Sandrider
- Categorie FIA: Ultimate T1+
- Șasiu: Tubular
- Caroserie: Fibră de carbon
- Motor: V6, 3 litri, biturbo
- Putere maximă: 264 kW/359 CP
- Cuplu maxim: 539 Nm la 4.250 rot./min.
- Transmisie: 4X4
- Cutie de viteze: Secvențială cu 6 trepte
- Suspensii Față/Spate: Braț dublu
- Cursa suspensiei: 350 mm
- Roți: Jante de aluminiu 17”
- Anvelope: BF Goodrich 37”
- Dimensiuni: 4.140 x 2.290 x 1.810 mm
- Ampatament: 3.000 mm
- Console Față/Spate: 590/550 mm
Cu un focus pe performanță, durabilitate și responsabilitate ecologică, Sandrider reprezintă un pas important pentru Dacia în lumea competițiilor de rally-raid. Așteptăm cu nerăbdare debutul său în competițiile oficiale, marcând o nouă etapă în istoria motorsportului pentru marca Dacia.
1 Comment
[…] 5, 2024 […]