Home»Noutati»Diverse»Acasă oriunde. Am testat minirulota Caretta

Acasă oriunde. Am testat minirulota Caretta

1
Shares
Pinterest Google+

Dacă îți plac ieșirile cu cortul dar tânjești după mai mult confort, e bine să încerci și o minirulotă. O astfel de curiozitate ne-a adus prilejul de a testa o soluție tehnică cu care am putut duce confortul unui cămin în mijlocul naturii.

Când vine vorba de ieșit în natură, cortul este poate cea mai la îndemână soluție de adăpost, deoarece cu el poți ajunge departe de aglomerația urbană, acolo unde poți să te bucuri din plin de natură în toată splendoarea ei. Montatul și demontatul acestuia, plus echipamentul necesar, deloc puțin, pe care trebuie mereu să îl despachetezi și împachetezi, sunt câteva dezavantaje notabile, care se amplifică serios atunci când în schemă intră și capriciile naturii. O rulotă în mărime naturală te scapă de toate acestea, însă ea nu poate fi luată în calcul pentru escapade departe de asfalt, iar gabaritul o face dificil de urnit, de depozitat și de întreținut.
Soluția ideală am găsit-o recent și vine din Turcia, de la un producător care se bucură deja de o largă apreciere în domeniul realizării de minirulote, produsele lor fiind prezente pe mai multe piețe, inclusiv în Australia. Micuța casă pe roți se importă și în România, în mai multe versiuni: Caretta Cargo, Caretta 1500, Caretta Shop și Caretta Off-Road. Construită din fibră de sticlă și panouri izolante pe un șasiu AL-KO, minirulota are o greutate proprie (460Kg) ce îi permite să fie tractată cu majoritatea autoturismelor. Caracteristici interesante sunt forma aerodinamică destul de bună și garda la sol de aproximativ 20 cm.

Pe șosea se poate merge liniștit cu până la 100km/h sau chiar mai sus, deși producătorul nu recomandă viteze mari. Sistemul de frânare inerțial își face treaba, iar aerodinamica o face aproape de neperceput mai ales pentru o mașină mai mare ca gabarit. Traseele accidentate nu sunt recomandate pentru această versiune, însă garda la sol permite la nevoie și drumuri neamenajate, ce vor trebui parcurse însă cu grijă datotită consolei spate foarte lungi, ce riscă să atingă de pământ. O mașină puternică o va duce și în locuri mai izolate, așa cum am reușit și noi parcând-o aproape de țărmul mării. Trebuie avut în vedere că odată parcată în nisip, din cauza frânei inerțiale, rulota va trebui deplasată numai pe direcția înainte, altfel riscâd să fie acționate frânele. Rulota are roată de manevră și frână de mână, iar relocarea ei pe distanțe scurte poate fi făcută de o singură persoană atunci când vorbim de o suprafață plană.

Interiorul este lucrat foarte îngrijit, cu materiale și finisaje de bună calitate, iar salteaua este una groasă, din spumă densă, foarte confortabilă. Spațiul interior măsoară aproximativ un metru înălțime, câte 1,50 m lățime și 2,10 m lungime și a fost riguros compartimentat astfel ca nici un centimetru cub din volum să nu fie irosit. Există numeroae compartimente de depozitare pentru haine și diverse accesorii, lumină interioară ambientală și de citit, prize de 12 și 220V. În condițiile folosirii aproape de mare, am apreciat foarte mult izolarea termică. Variațiile mari de temperatură exterioară nu se simt la fel și înăuntru, iar pe timpul unei zile toride, se poate dormi fără probleme, cu condiția să fie lăsat un spațiu de ventilare.

Pentru aceasta ușile au fost dotate cu plasă de insecte, iar în partea de sus există o trapă ce dispune și ea de perdea. Rulota are sursă proprie de energie, cu acumulator AGM, la care se poate adăuga panou solar și controller de încărcare, pentru o independență energetică totală. Totuși, există mufă externă pentru conectarea la rețea, atunci când se dorește camparea într-un camping amenajat.
În partea din spate este amenajată o bucătărie utilată cu tot ce ai nevoie: chiuvetă cu baterie extensibilă și rezervor de apă propriu, ce se poate folosi și ca duș, dulapuri și compartimente și un frigider economic de 35 litri, cu compresor și alimentare duală 12V/220V. Partea din față găzduiește bateria și componentele electrice, iar aici se pot depozita accesorii precum scaune, cort sau alte obiecte utile atunci când staționezi.
Lista de opționale este una lungă și destul de piperată, din care fac parte un încălzitor staționar pe motorină, sau chiar aer condiționat. Acestea se adaugă la un preț de plecare de 9210 euro, cu TVA inclus, atât cât costă versiunea Caretta 1500.

Cei care vor o versiune mai bine echipată pentru condiții grele, există o versiune Off-Road ceva mai grea
(700kg), ce dispune de un șasiu mai puternic, anvelope și gardă la sol mai mari, dar și de o protecție superioară realizată printr-un brâu din țeavă pe tot conturul părții inferioare. Caretta 1500 a fost un companion excelent pentru un weekend departe de oraș și căruia doar toaleta îi lipsește din ceea ce îți poate oferi, în plus, o casă. Chiar dacă prețul nu este tocmai un chilipir, plăcerea de a locui de fiecare dată acolo unde îți place, este cu siguranță una de neprețuit.

Text, foto: Răzvan Loghin

Previous post

Toyota Land Cruiser 300, programat să apară anul acesta

Next post

Honda câștigă trei premii în cadrul RED DOT DESIGN AWARDS

No Comment

Leave a reply