Home»Noutati»Rolls-Royce Cullinan a debutat oficial: 571 CP și 850 Nm

Rolls-Royce Cullinan a debutat oficial: 571 CP și 850 Nm

0
Shares
Pinterest Google+

Rolls-Royce Cullinan a fost prezentat oficial astăzi, iar marca britanică se poate mândri cu cel mai scump SUV oferit în prezent pe piață.

Oficialii mărcii nu îl descriu pe Cullinan drept un SUV, deși este fix acest lucru, ci drept un ”vehicul tot-teren cu o caroserie înaltă”. Prin acest model, britanicii le propun clienților un model care să ofere calitatea pentru care este recunoscută marca din Goodwood și confortul specific și într-un model care poate fi condus pe teren accidentat.

Platforma tehnică este din aluminiu și împarte componente cu noul Phantom, în timp ce motorizarea este un V12 de 6.75 litri. Motorul twin-turbo oferă 571 CP și 850 Nm, din care ultima caracteristică este oferită încă de la 1.600 rpm, o valoare impresionantă în sine, mai ales dacă luăm în considerare și ce cuplu este trimis la roți la acea turație.

Englezii nu au publicat timpul de accelerare 0-100 km/h și nici consumul, deoarece clienții nu sunt interesați de aceste aspecte. Însă, au specificat că viteza maximă este limitată electronic la 250 km/h. Sistemul de tracțiune integrală are un buton numit ”Everywhere”, adică oriunde, ceea ce va forța păstrarea motorului pe plaja de cuplu maxim pentru a putea ”pluti” pe orice suprafață.

În mod interesant, cei de la Rolls-Royce au reușit să bifeze un record în clasa de lux pentru capacități off-road: Cullinan este modelul care poate traversa cel mai adânc vad de apă, de 54 de centimetri, superior competitorilor de la mărcile premium și cele sportive care s-au aventurat în lumea SUV-urilor.

Tot pe partea tehnică, avem o suspensie pneumatică auto-reglabilă cu rezervoare și perne de aer mai mari, precum și planetare și un cardan mai rezistent, gândite special pentru noile lor solicitări. Puntea față are o configurație cu brațe A duble, în timp ce puntea spate este un multi-link cu cinci puncte. Suspensia pneumatică va avea un compresor special care va putea să împingă roțile care ajung în aer pe teren accidentat înapoi pe sol pentru a asigura confortul ocupanților și tracțiune maximă, un alt sistem inedit în industrie.

Noul SUV de la Rolls-Royce are o lungime de 5.34 metri și o lățime de 2.16 metri și o înălțime de 1.83 metri. Ampatamentul are 3.29 metri, în timp ce masa la gol este de 2.660 kilograme. Adică este semnificativ mai mare, mai lat și mai lung decât Bentayga, cel mai apropiat competitor. Cullinan coboară automat cu patru centimetri pentru a-i ajuta pe pasageri și pe șofer să urce mai ușor la bord.

Portbagajul oferă 560 sau 600 de litri, iar bancheta spate poate fi pliată pentru a oferi o capacitate de până la 1.930 litri. Este pentru prima dată când poți plia bancheta spate a unui Rolls-Royce. În plus, portbagajul poate fi comandat cu un atașament special pentru picnic, care are două locuri extensibile îmbrăcate în piele cu o nuanță aleasă de client.

Portbagajul și pasagerii pot fi separați de o partiție din sticlă care poate fi ridicată din spatele banchetei, ceea ce promite să aducă cel mai bun nivel de antifonare din segment și o temperatură constantă în habitaclu la deschiderea portbagajului. De dragul statisticii, un Rolls-Royce Cullinan pleacă de la peste 300.000 de euro.

Previous post

Nissan va renunța treptat la motorizările diesel în Europa

Next post

Brabus Adventure 4x4²: Un kit de tuning pentru G-Class-ul ieșit din producție

No Comment

Leave a reply