Home»Noutati»Motorina și benzina vor avea noi denumiri: Ce înseamnă E5 și B7

Motorina și benzina vor avea noi denumiri: Ce înseamnă E5 și B7

1
Shares
Pinterest Google+

Benzina și motorina vor avea coduri noi la toate stațiile de alimentare cu carburant din Europa.

Măsura va fi aplicată și în alte state din regiune, incluzând aici Turcia, iar scopul este un nou standard internațional menit să uniformizeze felul în care este afișat conținutul unor elemente ale carburanților. În cazul benzinei, sufixul va veni sub forma literei E, urmată de una sau două cifre.

Astfel, vom avea benzină E5, E10 și E85. Primele două au 5%, respectiv 10% etanol și pot fi folosite fără probleme în mașinile convenționale, cu mici restricții pentru câteva motorizări în cazul celui de-al doilea sortiment. Însă, benzina E85 conține 85% bioetanol și nu poate fi folosită într-o mașină convențională cu motor cu aprindere prin scânteie, fiind necesar un vehicul Flex Fuel, sau care a fost adaptat la standardul Flex Fuel.

În caz contrar, vehiculul ar putea porni, dar etanolul va afecta anumite componente ale sistemului de alimentare cu carburant și va provoca o defecțiune. Nu alimentați cu benzină E85 dacă o vedeți la stație și nu aveți o mașină compatibilă cu E85. Indiferent de sortimentul de benzină vândut, simbolul cu litera E va fi amplasat într-un cerc.

Motorina va primi litera B urmată de una sau de două cifre. Vor exista sortimentele B7 și B10, care înseamnă 7 procente biocarburant, respectiv 10 procente biocarburant. Pentru acestea nu există contraindicații pentru motoarele diesel existente pe piață. Ulterior, va fi lansată motorina XTL, care este obținută exclusiv din surse sintetice. Indiferent de sortimentul de motorină, denumirea specifică va fi amplasată într-un pătrat.

Carburanții alternativi vor avea și ei coduri dedicate și simbolurile lor vor fi amplasate într-un romb. GPL-ul nu își va schimba denumirea, dar ar putea fi afișat drept LPG, denumirea din limba engleză a acestuia. Standardul include LNG și CNG, adică gaz natural lichefiat și gaz natural comprimat, dar și hidrogen. Ultimele trei necesită motorizări proiectate specific pentru acestea și rezervoare dedicate, existând un standard diferit de alimentare pentru fiecare.

Previous post

Cea mai puternică Dacia din istorie

Next post

GTC Trophy 2018: Ziua cea mai lungă

No Comment

Leave a reply