Home»Noutati»Dacia Duster a debutat la Frankfurt cu un interior nou – galerie foto

Dacia Duster a debutat la Frankfurt cu un interior nou – galerie foto

0
Shares
Pinterest Google+

Dacia Duster are o nouă generație, care a fost așteptată de mulți dintre fanii acestei mărci.

Producătorul din Mioveni a prezentat noul model la Salonul Auto de la Frankfurt, unde a dezvelit și imaginile mult așteptate cu interiorul său. Pe la finele lunii august, Duster II era prezentat pe internet, dar numai exteriorul său a fost arătat pe atunci. Am discutat deja despre exteriorul lui Duster în acest articol, așa că este timpul să ne concentrăm pe habitaclu.

Înainte de lansarea oficială de la Frankfurt, câteva imagini ale interiorului noului Duster au apărut fugitiv pe internet, dar acestea au fost retrase apoi pentru că aparțineau revistei franceze L’Argus. Din fericire, Dacia a prezentat și interiorul lui Duster la salonul auto derulat în Germania, iar rezultatul final este impresionant.

Avem în față un habitaclu schimbat complet, din care doar sigla Dacia, scaunele și volanul cu patru spițe ne mai sunt familiare. Deși ne sunt similare scaunele, în special la tetiere, remarcăm un nou profil pentru locurile din față, care au primit noi perne pentru suportul lateral, atât la nivelul șezutului, cât și la spătar.

Planșa de bord s-a schimbat dramatic față de generația precedentă. Centrul său are trei fante de aerisire rotunde, iar la nivelul lor remarcăm și un spațiu de depozitare, care vine deasupra torpedoului.

În centrul bordului tronează un ecran multimedia. Acesta din urmă este oferit în două variante. Este foarte probabil ca Dacia să ofere și o versiune care să aibă doar un radio-CD cu MP3 și USB, care nu este încâ afișat în imaginile de presă. Acest lucru se întâmplă la toți producătorii, nu doar la Dacia, deci nu aveți motiv să vă supărați.

Sub ecranul multimedia se afla o bară pe care sunt amplasate noi butoane. Acestea includ funcții precum cea de oprire a senzorilor de parcare sau a sistemului Start-Stop, buton pentru activarea camerei de marșarier (plus încă trei camere adiționale), buton de dezactivare a ESP-ului și buton de încuiere sau descuiere a portierelor.

Toate de mai sus au un martor de culoare roșie deasupra lor. Butonul de avarii este și el integrat acolo și are dezavantajul de a nu mai avea o formă diferită de celelalte, ceea ce va necesita o mică perioadă de acomodare pentru mulți. Progresul cere mici sacrificii, dar îți pot învăța degetele sa găsească acel buton fără să-l mai cauți cu privirea.

Comenzile de climatizare sunt și ele complet noi, iar acum arată de parcă ar fi venit de la Audi. Evident, nu este nimic copiat, dar ornamentele cromate din jurul butoanelor rotative ne duc cu gândul la acest lucru. Butoanele comandă viteza ventilatorului, temperatura aleasă pentru interior și direcția în care să meargă fluxul de aer (picioare, față, dezaburire etc). Butoanele celelalte, de recirculare a aerului și de pornire a compresorului de climatizare, au fost și ele înlocuite.

Sub ele se află consola centrala, care are un spațiu de depozitare, un buton rotativ de control al sistemului de tracțiune integrală (denumit acum 4×4 monitor) și un nou schimbător de viteze, care are un nou design de nucă. Tot acolo este prezentă și o priză de 12V.

Fețele de uși au ornamente colorate în aceeași nuanță cu detaliile de pe consola centrală, portocaliu. În imaginile de presă ale noului Duster găsim portocaliu și la ceasurile de bord și la interfața sistemului multimedia. Această nuanță nu s-a regăsit pe toate exemplarele de la Frankfurt, deci nu este o regulă.

Dacia a schimbat și oglinda centrală, care este acum integrată mai frumos pe parbriz și pare să fie făcută mai bine din punct de vedere al calității. Comenzile pentru geamurile laterale sunt pe fețele de uși, iar mânerul de deschidere a portierei are un finisaj metalic sidefat.

Ceasurile de bord sunt analogice și au un cadran cromat, iar între vitezometru și tahometru se află un ecran TFT de dimensiuni generoase în comparație cu vechile afișaje de acest tip de la Dacia. Ecranul acela este folosit de computerul de bord. Dacia a păstrat „satelitul de comenzi” aflat pe coloana de direcție, între volan și contact. Zona în care intră cheia de contact a fost schimbată, acum fiind mai bine profilată și nu mai are contactul fizic.

Interiorul lui Duster a primit o injecție serioasă de tehnologie odată cu cea de-a doua generație. Oficialii mărcii din Mioveni au reușit să țină totul secret până la Frankfurt, iar acolo au surprins audiența cu primul produs din oferta Dacia care poate fi pornit fără cheie. Nu este vorba de vreun truc, ci de un sistem de pornire keyless, activat de la buton în loc de contactul clasic.

Exemplarele prezente în standul de la Frankfurt nu prezentau comenzi suplimentare pe mânerele portierelor, deci este foarte posibil ca noul sistem de pornire fără cheie să fie doar atât, adică să nu integreze și funcția „acces fără cheie”. Însă se bucură de cheia cea nouă de la Renault, în formă de card de credit, dar mai groasă, cum găsim si la Megane 4 sau Kadjar, printre altele.

Îmbunătățirile și noutățile nu se opresc aici, pentru că Duster va fi oferit cu până la patru camere video, toate pentru parcări mai ușoare. Probabil că următorul pas va fi un sistem de parcare automat sau semi-automat, precum găsim și la alți constructori de volum.

Odată urcați la bord, remarcăm și un spațiu aflat la nivelul suportului de pahar din interiorul consolei centrale, care poartă un semn care ne duce cu gândul la o conexiune wireless. Cel mai probabil, este locul în care îți poți lăsa cheia de la mașină cât motorul este în funcțiune, deoarece contactul clasic este eliminat pe varianta keyless a lui Duster. Ar putea fi și un port de încărcare wireless pentru telefoanele mobile care suportă această funcție.

Noua generație a SUV-ului de la Dacia este primul model al acestei mărci care vine cu lane assist, adică un asistent de menținere a benzii de rulare. Acest tip de sistem aduce o avertizare audio și vizuală în momentul în care este detectată o abatere nesemnalizată de la banda de rulare. Evident, el funcționează doar de la o anumită viteză și este anulat dacă este acționată maneta de semnalizare.

Sistemul lane assist, activat sau dezactivat de la un buton dedicat din partea stângă a bordului, unde s-a mutat și comanda oglinzilor electrice, poate să facă diferența dintre accident grav și o călătorie cu emoții – dar încheiată în siguranță.

Utilitatea la care facem referire poate să survină dacă șoferul părăsește banda de rulare pentru că risca să adoarmă sau nu era suficient de atent la volan. Nu vă lăsați viața în mâinile acestor sisteme, pentru că ele nu funcționează prin magie, însă acceptați aportul pozitiv pe care ele îl pot aduce siguranței dumneavoastră și a celor din jur. Este atât de simplu.

În cadrul conferinței, oficialii companiei au anunțat și îmbunătățirea materialelor de la bord, alături de reproiectarea unor elemente ascunse vederii, cum ar fi scaunele și diferite finisaje. Ne așteptăm ca noul Duster să aibă o antifonare îmbunătățită față de actuala generație a acestui model.

Indiferent dacă vă place sau nu, Duster a marcat un salt major odată cu cea de-a doua generație, poate chiar mai mare decât a reușit Logan, iar schimbarea pe care o anunță acesta ar trebui să se regăsească în viitor și în restul portofoliului.

Îl așteptam în reprezentanțe până în primăvara lui 2018. Vom reveni cu informații suplimentare pe măsură ce acestea vor fi disponibile. Evident, va urma și un test drive după ce vom avea o nouă întâlnire cu Duster.

Previous post

Mercedes-Benz GLC F-Cell - viitorul SUV-urilor este alimentat cu hidrogen

Next post

Land Rover Discovery SVX: o surpriză V8 de 525 CP la Frankfurt

No Comment

Leave a reply