Home»Noutati»Auto»Logan, Sandero și Sandero Stepway, noi detalii oficiale

Logan, Sandero și Sandero Stepway, noi detalii oficiale

0
Shares
Pinterest Google+

Logan, Sandero și Sandero Stepway materializează ADN-ul Dacia. Devenit un adevărat bestseller, Sandero este, începând din 2017, cel mai vândut autoturism către persoanele fizice din Europa. În același timp, este și cel mai vândut model al mărcii, cele două generații care s-au succedat începând din 2008 cumulând aproape 2,1 milioane de exemplare înmatriculate. Versiunea Sandero Stepway reprezintă 65% din acest total, adică peste 1,3 milioane de unități.

Noul Sandero Stepway este ușor de identificat datorită capotei specifice, cu bosaje proeminente precum și a ornamentelor cromate dispuse deasupra proiectoarelor de ceață. Denumirea modelului este vizibilă sub forma unei monograme amplasate în partea inferioară a calandrului. Barele față și spate integrează un scut de protecție a cărui culoare este impregnată în material, astfel încât aspectul său nu este afectat de micile zgârieturi.

Noul Sandero Stepway afișează elemente de design specifice universului modelelor crossover, printre care o gardă la sol supraînălțată, de 174 mm (+ 41 mm față de Sandero), datorată în principal diametrului mai mare al anvelopelor, bare de pavilion inscripționate și protecții atât laterale cât și la nivelul pasajelor roților. Roțile cu diametrul de 16” sunt echipate cu jante « Flexwheel », jantele din aliaj fiind disponibile opțional.

Barele de pavilion ale modelului Sandero Stepway nu sunt doar aspectuoase, ci și deosebit de practice. În doar câteva secunde, cu ajutorul unei chei amplasate în torpedo, ele pot fi demontate și apoi reașezate transversal, fiind capabile să susțină în această configurație o sarcină utilă de 80 de kilograme, echivalentă cu cea a barelor transversale obișnuite. Acest sistem ingenios, brevetat, evidențiază spiritul Dacia : isteț, practic, simplu și fiabil.

La interior se remarcă tapițeria specifică, având imprimată monograma „Stepway”, precum și inserțiile de culoare portocalie, prezente atât la nivelul fețelor de portieră, cât și al planșei de bord.

Spațiul interior este comparabil cu cel oferit de modele din segmentul superior. Noile vehicule propun astfel cel mai mare spațiu din categorie la nivelul picioarelor pentru pasagerii din spate. Față de generația anterioară de modele, spațiul respectiv este mai mare cu 42 mm.

În ceea ce privește spațiile de depozitare, acestea oferă un volum total de 21 de litri (cu 2.5 litri mai mult față de modelele anterioare). Astfel de spații sunt disponibile atât sub cotiera centrală (1.4 litri), cât și în partea inferioară a panourilor de uși (față și spate), precum și în spatele scaunelor din față.

                                                                               

Materialele folosite la interior sunt de o calitate superioară, în timp ce aspectul și forma noilor scaune din față oferă un plus de confort și o mai bună susținere, datorată în bună măsură noilor tetiere reglabile în înălțime. În funcție de versiune, șoferul are de acum posibilitatea să își regleze poziția scaunului pe verticală (+/- 35 mm).

În plus, este posibil reglajul poziției volanului atât pe înălțime (+/- 2.1°) cât și în adâncime (+/- 25 mm) iar opțional este disponibilă o cotieră individuală sau centrală. Un detaliu care va fi apreciat de clienți : mai scurtă, maneta schimbătorului de viteze este de acum mai ușor de utilizat. Sistemul de direcție, cu asistare variabilă 100% electrică asigură o manevrare ușoară și precisă în special în cazul virajelor strânse și al parcării (efortul resimțit este cu 36% mai mic față de generația precedentă de modele).

În funcție de piață și de versiune, sunt disponibile, fie în serie, fie opțional, următoarele echipamente : un sistem nou de climatizare cu afișaj digital, scaune față încălzite (începând din aprilie 2021), card mâini libere cu deschidere de la distanță a portbagajului, frână de parcare electrică, cameră de marșarier, senzori acustici față și spate pentru asistența la parcare și senzor de ploaie cu acționarea automată a ștergătoarelor de parbriz.

În fine, pentru prima oară la Dacia, o trapă de pavilion vitrată cu deschidere electrică va fi disponibilă în cursul anului 2021 pe Noul Sandero și pe Noul Sandero Stepway.

Noile Logan, Sandero și Sandero Stepway sunt disponibile cu trei sisteme multimedia: Media Control, Media Display și Media Nav.

În cazul sistemului Media Control, smartphone-ul poate fi așezat într-un locaș amplasat ingenios în partea superioară a planșei de bord. Situat astfel la îndemâna șoferului, smartphone-ul se poate transforma într-un sistem multimedia datorită noii aplicații gratuite Dacia Media Control și a unei conexiuni Bluetooth sau USB. Acest dispozitiv permite accesul ușor la radio, la fișierele muzicale, asigurând totodată preluarea și efectuarea apelurilor telefonice, ascultarea sau vizualizarea mesajelor, utilizarea aplicațiilor GPS și a multor alte funcții, precum recunoașterea vocală Siri sau Android. Pentru un plus de siguranță în timpul șofatului, comenzile radio sunt accesibile atât la volan cât și pe satelitul aflat în spatele volanului.

Atât radio-ul cât și ascultarea fișierelor muzicale cu ajutorul prizei USB sunt disponibile și în cazul în care la Media Control nu este conectat un smartphone.

Echipamentul cuprinde două difuzoare, o conexiune Bluetooth și USB, și ecranul digital TFT de 3,5” amplasat între cadranele de bord, pe care sunt afișate și informațiile aparatului de radio.

Odată cu sistemul Media Display și cele patru difuzoare ale sale, consola centrală găzduiește de acum un ecran tactil cu diagonala de 8”, așezat în poziție înaltă și ușor înclinat către șofer, oferind astfel o mai bună vizibilitate și ergonomie. Interfața intuitivă dispune de conectivitate Bluetooth și este compatibilă cu sistemele pentru smartphone Android Auto și Apple CarPlay. O nouă comandă asigură accesul la reglajele anumitor sisteme de asistență.

În fine, odată cu Media Nav, sistemul multimedia dispune de navigație și de conectivitate wireless pentru Apple CarPlay și Android Auto. Sistemul audio beneficiază în acest caz de 6 difuzoare.

o SiguranțĂ pasivĂ îmbunătățită

Noile Logan, Sandero și Sandero Stepway sunt primele modele Dacia care beneficiază de platforma modulară CMF. Aceasta oferă o mai bună protecție în caz de impact datorită unei rezistențe și unei rigidități superioare. Structura a fost ranforsată atât la nivelul compartimentului motor (lonjeroanele sunt complet noi) cât și al habitaclului. Datorită noilor senzori de presiune amplasați în uși orice impact lateral este imediat detectat, permițând astfel declanșarea rapidă a noilor airbag-uri cortină și laterale care asigură protecția la nivelul abdomenului, toracelui și capului.

Noile Logan, Sandero și Sandero Stepway sunt echipate în serie cu șase airbag-uri și dispun de centuri de siguranță cu limitator de efort și pretensionare pentru toate locurile. În plus, este disponibil sistemul de apel de urgență în caz de accident (buton SOS situat la nivelul plafonului).

Pentru a oferi o mai bună protecție, scaunele din față beneficiază de un cadru cu structură ameliorată și de tetiere a căror configurație specială atenuează șocul resimțit asupra capului în cazul unui impact frontal.

O siguranțĂ activĂ mai eficientĂ

Vizibilitate

Noile Logan, Sandero și Sandero Stepway sunt echipate în serie cu sistem de aprindere automată a farurilor și, în funcție de nivelul de echipare, cu acționare automată a ștergătoarelor de parbriz. Pentru o mai bună vizibilitate, farurile beneficiază de tehnologia LED : fluxul de lumină acoperă o distanță de 110 metri și o lățime de 24 metri, cu 37%, respectiv cu 9% mai mult față de becurile halogen care echipau generația anterioară de modele Dacia.

Sistemele de Asistență la Conducere

Alături de limitatorul de viteză și de sistemul ESP de ultimă generație (ambele disponibile în serie), precum și de regulatorul de viteză cu comandă la volan (în funcție de nivelul de echipare), Noile Logan, Sandero și Sandero Stepway dispun de sisteme de asistență la conducere de ultimă generație:

  • Frânare automată de urgență: activ la viteze cuprinse între 7 și 170 km/h, sistemul detectează, datorită radarului frontal, distanța față de vehiculul aflat în față (atât la staționare, cât și în deplasare). În cazul în care este detectat un risc de coliziune, sistemul alertează șoferul atât vizual cât și acustic înainte de a:

 

– amplifica performanța sistemului de frânare dacă șoferul frânează dar riscul rămâne prezent,

– acționa automat frânele dacă șoferul nu apasă pedala.

PLATFORMĂ ȘI MOTORIZĂRI

Noua platformă modulară CMF utilizată de Noile modele Logan, Sandero și Sandero Stepway oferă o rezistență sporită și o rigiditate mai bună în condițiile unei greutăți reduse. Ea asigură diminuarea emisiilor poluante, răspunzând astfel exigențelor mai severe atât în materie de norme de poluare cât și de comportament în caz de impact.

Un comportament rutier mai agreabil

Noile modele Logan, Sandero și Sandero Stepway sunt echipate cu o nouă punte față prevăzută cu brațe de suspensie care oferă o mai bună capacitate de filtrare a denivelărilor. Ampatamentul a fost mărit, asigurând astfel o mai bună stabilitate în viraje, în timp ce noul leagăn motor, ranforsat, atenuează sensibil vibrațiile resimțite în habitaclu.

 

O gamĂ de motoriZĂRI pe benzinĂ Euro 6D-Full

Aceste motorizări respectă normele Euro 6D-Full care vor intra în vigoare la 1 Ianuarie 2021.

  • SCe 65 (doar pe modelele Logan și Sandero, indisponibil pe Sandero Stepway) :

un motor de intrare în gamă în 3 cilindri cu capacitatea de 1,0 litri, atmosferic, cuplat cu o cutie de viteze manuală cu 5 trepte.

  • TCe 90 : motor în 3 cilindri, cu capacitatea de 1,0 litri, echipat cu turbocompresor. Propulsorul este disponibil în două versiuni: cu o cutie de viteze manuală cu 6 trepte sau cu o cutie de viteze automată CVT.
  • TCe 100 ECO-G : un motor nou în gamă, având 3 cilindri, capacitatea de 1,0 litri, echipat cu turbocompresor și cu alimentare mixtă benzină/GPL, cuplat cu o cutie manuală cu 6 trepte.

 

Dacia ECO-G, soluțiA de alimentare mixtĂ benzinĂ – GPL

Dacia este singurul constructor auto care propune, sub emblema „ECO-G”, o soluție de alimentare mixtă benzină-GPL pe toată gama de vehicule de persoane. Integrarea în uzină a acestei tehnologii verificate este un gaj de siguranță și de fiabilitate. Durata garanției oferite, intervalele și costul operațiunilor de întreținere precum și capacitatea portbagajului sunt identice cu cele ale versiunii pe benzină (rezervorul GPL fiind amplasat în locul roții de rezervă). În condiții de rulare pe GPL, Noul Sandero echipat cu motorul TCe 100 ECO-G emite în medie cu 11% mai puțin CO2 (în comparație cu o motorizare pe benzină echivalentă). În plus, versiunea ECO-G oferă o autonomie de peste 1 300 km datorită celor 2 rezervoare: 50 litri pentru cel de GPL (echivalent cu 40 litri de conținut util întrucât umplerea este limitată la 80% din motive de siguranță), cu 8 litri mai mult față de generația precedentă Sandero GPL, și 50 litri de benzină.

În funcție de piață, motorizarea mixtă benzină/GPL beneficiază de stimulente fiscale sau de avantaje precum prețul scăzut al carburantului GPL, este scutită de la plata taxelor de poluare sau nu este supusă restricțiilor de circulație aplicabile altor motorizări.

cutia de viteze automatĂ CVT

Noua cutie de viteze automată CVT – acronimul pentru Transmisie Variabilă Continuă « Continuously Variable Transmission » asigură o schimbare foarte fluentă a treptelor de viteză și o bună reactivitate (transpusă într-o accelerație promptă la nevoie). Înlocuind cutia Easy’R, această cutie, oferită în combinație cu motorul TCe 90, asigură un consum redus (datorită greutății mai mici și a unei mai bune gestiuni a regimului de funcționare a motorului) și emisii scăzute de CO2 (-11% pe Noul Logan și Noul Sandero, -4% pe Noul Sandero Stepway).

Stop&Start

Sistemul Stop&Start este disponibil pe motorizările TCe 100 ECO-G, TCe 90 și SCe 65. Oprirea motorului la staționare (cu piciorul pe pedala de frână în cazul versiunii cu cutie automată și cu maneta schimbătorului de viteze la punctul mort în cazul cutiei de viteze manuale) permite eliminarea vibrațiilor, a zgomotului și a emisiilor poluante. Repornirea motorului are loc aproape instantaneu. Sistemul Stop&Start poate fi dezactivat manual cu ajutorul unui buton amplasat în centrul planșei de bord.

CARACTERISTICI TEHNICE

Dacia Sandero Stepway

Lungime :            4 099 mm
Lățime :                1 848 mm (2 007 cu oglinzile retrovizoare)
Înălțime :             1 535 mm (1 587 mm cu barele de pavilion)
Garda la sol :         174 mm în sarcină

Volumul portbagajului : 328 L

Previous post

Mazda MX-30 a ajuns în România. Prețuri și detalii

Next post

Ce este mai dificil: o zi la Red Bull Romaniacs sau o zi din Raliul Dakar?

No Comment

Leave a reply