Home»Blog»Rabla moto, primul pas către două roți

Rabla moto, primul pas către două roți

0
Shares
Pinterest Google+

Cu pandemie sau fără, traficul din marile orașe s-a dovedit mai greu practicabil de la an la an. Desigur, infrastructura rutieră precară, transportul public departe de ce ar trebui să fie și noile reguli de distanțare care îl fac mai mult de evitat, sunt doar câteva motive de a ne gândi, poate, și la un alt mijloc de transport.

În contextul în care programul rabla, cunoscut pentru subvenționarea achiziției de autoturisme noi, a fost extins și la moto, am zis că vreau să văd cu ochii mei cât de viabilă ar fi trecerea la două roți, măcar în sezonul de vară și, măcar atunci când nu sunt chestii voluminoase de cărat, ci doar simpla deplasare din punctul A în punctul B. Odată suit în șa, descoperi că un nou univers ți se deschide, iar asta începe cu locul de parcare, pe care îl găsești imediat, fie aproape de intrarea în imobilul de reședință, fie în oraș, acolo unde pentru o mașină acest lucru a devenit o adevărată provocare.

Aventura urbană pe două roți am început-o cu un maxi-scuter de la Honda, un Forza de 300 cmc cu 25 CP. Având un gabarit rezonabil și nefiind zgomotos, i-am găsit loc de parcare chiar la intrarea în imobil și am putut vedea cum zilnic salvez minute bune comparativ cu mașina doar din diferența de distanță între locurile de parcare și, uneori de timpul necesar cu parcării.

Adevărata economie de timp este însă în trafic. Demarajul și gabaritul redus îți permit să te miști chiar și prin aglomerație și prin traficul bară la bară, aproape ca în condiții normale. Fără a improviza foarte mult, poți fi primul care pleacă de la semafor, primul care ajunge la următorul, și tot așa. Toate astea pentru un consum care la un scuter de 300 cmc este de 3,5 maxim 4 litri (3.8 media afișată după câteva zile de Forza 300 în trafic de București).

Rămânând în sfera avantajelor financiare, principalul argument al porgramului Rabla Moto este bonificația de 3500 lei (aproximativ 700 euro), ce se aplică unui număr substanțial de modele de la mai mulți producători, începând cu scutere și terminând cu motociclete din clasa adventure sau super sport. Programul se adresează doar persoanelor fizice și presupune casarea unei mașini mai vechi de opt ani, ce nu trebuie musai să fie proprietate personală, ci și a cuiva dispus să o caseze și să te însoțească până la dealerul moto pentru a semna cererea.

Printre configurațiile pretabile traficului urban, scuterul reprezintă una din soluțiile cele mai eficiente, motiv pentru care am și ales pentru test un astfel de exemplar. Honda Forza 300 (6.350 euro, TVA inclus) adaugă experienței urbane câteva lucruri interesante legate de ușurința folosirii. Are acces keyless, adică poți descuia compartimentul de sub șa, porni la drum și apoi parca și încuia totul la loc doar având cheia în buzunar. Sub șa există un spațiu generos ce poate găzdui două căști integrale, iar în partea din spate, un topcase detașabil, destul de încăpător și el. Instrumentele de bord sunt foarte vizibile, cu turometru și vitezometru analogice, cu un display monocrom între ele, ce arată informațiile computerului de bord.

Înălțimea parbrizului poate fi ajustată rapid, acesta fiind acționat electric și comandat prin intermediul a două butoane sus-jos. Motocicleta are frâne cu ABS, iar pentru asistarea plecărilor și prevenirea derapajelor pe carosabil alunecos, există un sistem de control al tracțiunii, ce poate fi la nevoie dezactivat. Cutia de viteze este una CVT, ce oferă un sprint excelent pentru cei 25 CP. Motorul este un monocilindru cu patru supape și injecție electronică. Silențios și economic, în spiritul casei Honda, acesta poate propulsa la nevoie scuterul până pe la vreo 140km/h, putând acoperi astfel la nevoie și distanțe mai lungi, interurbane.

Mai manevrabil decât o motocicletă, mai ieftin și mai ușor de condus, scuterul este prima opțiune pe care o recomand pentru traficul urban, mai ales dacă sunteți la început de drum. Comparativ cu o mașină, chiar și de clasă mică, avantajele sunt mult mai evidente pe toate planurile, completate și de o doză consistentă de fun, motiv pentru care vă recomand, dacă nu să treceți la două roți, măcar să încercați. Rezultatul s-ar putea să vă surprindă!

Răzvan Loghin

Previous post

Ineos Grenadier, urmașul nelegitim al lui Defender

Next post

Ediția nr.17 a Red Bull Romaniacs mutată în toamnă, 27-31 octombrie

No Comment

Leave a reply