Home»Noutati»Auto»Ineos Grenadier, urmașul nelegitim al lui Defender

Ineos Grenadier, urmașul nelegitim al lui Defender

0
Shares
Pinterest Google+

Ineos Grenadier este cel mai nou nume din industria auto, iar produsul lor este un vehicul 4×4 de inspirație Land Rover Defender. Apariția acestui brand se leagă de faptul că milionarul Jim Ratcliffe, proprietarul mărcii Ineos a dorit să cumpere de la Land Rover drepturile de a produce sub brandul său vechiul Defender, însă a fost refuzat.

Drept urmare, milionarul englez a începtut dezvoltarea unui model care să păstreze multe din caracteristicile lui Defender, dar aducând și îmbunătățiri substanțiale pentru care a preluar și idei de la majoritatea off-roaderelor legendare, precum Land Cruiser, Mercedes-Benz G Class sau Nissan Patrol. 

Rezultatul este peste așteptări, iar primele imagini cu modelul denumit Grenadier ne arată un vehicul ce poate fi confundat foarte ușor cu Defender, dar care prezintă o evoluție față de acesta din punct de vedere stilistic, dar și tehnic. Se știe că Defender era un vehicul instabil și lipsit de confort, iar la Grenadier putem vedea că s-au îmbunătățit substanțial suprafețele vitrate, iar lățimea este și ea considerabil crescută. 

Despre partea tehnică nu s-au avansat foarte multe detalii, însă știm că partea de trasnmisie și suspensie va fi dezvoltată de Magna, care lucrează și pentru Mercedes-Benz, cutia de viteze va fi furnizată de ZF, iar motorizarea va cuprinde propulsoare diesel și pe benzină de la BMW. Nu știm dacă se va merge tot pe varianta unor punți rigide, însă acest lucru este posibil, cum la fel de posibil este să vedem șasiu separat sau diferențiale blocabile.

Se constata cu ușurință că Grenadier nu mai apelează la soluții tehnice rudimentare, ci la tehnologii deja verificate. Cel mai propabil vom vedea pe stradă un astfel de exemplar anul viitor, prima serie având versiuni cu ampatament lung și pick-up cu patru uși, urmănd ca o versiune cu ampatament scurt să fie dezvoltată ulterior. Pentru a dovedi că nu este doar o glumă, Ineos a început deja lucrul la o uzină în Bridgend, South Wales, Marea Britanie. Prețurile cu care va debuta pe piață noua apariție au fost calculate în jurul a 40.000 lire, însă cel mai probabil vom vedea și versiuni mult mai scumpe dacă ideea Defender modern și îmbunătățit va surâde clienților.

Previous post

Apogeul motorului diesel. Test cu Audi SQ7 TDI

Next post

Rabla moto, primul pas către două roți

No Comment

Leave a reply