Home»Noutati»Diverse»Hyundai dezvoltă airbag-uri cu declanșare multiplă

Hyundai dezvoltă airbag-uri cu declanșare multiplă

0
Shares
Pinterest Google+

Hyundai dezvoltă un nou tip de airbag, gândit pentru a oferi protecție suplimentară în cazul unor accidente complexe.

Practic, cei de la Hyundai dezvoltă un airbag capabil de multiple declansări în urma unui impact. Scopul tehnologiei oferite în premieră mondială este să protejeze ocupanții în cazul unui impact multiplu. Termenul se referă la o situație în care un vehicul este lovit de un alt vehicul și apoi are un impact cu încă un vehicul sau cu un obiect.

Practic, respectivul vehicul trece prin două impacturi, iar tehnologia actuală permite o singură declanșare a airbag-urilor. În situația descrisă, ocupanții nu ar mai fi la fel de bine protejați în cazul celui de-al doilea impact.

Potrivit datelor celor de la NHTSA, 30% din 56.000 de accidente analizate între 2000 și 2012 au avut un impact secundar. Astfel, după impactul inițial cu un obiect sau cu un alt vehicul, automobilul a avut încă un impact cu un obiect sau cu un alt vehicul. Nu există și o statistică a deceselor în aceste situații, dar este un beneficiu posibil aici pentru cei care sunt mai ghinioniști.

Secretul noilor airbaguri pe care Hyundai le dezvoltă constă atât în sistemul de declanșare, cât și într-un sistem care monitorizarea poziția fiecărui ocupant al vehiculului. În funcție de cel de-al doilea sistem, poate fi decisă cea de-a doua declanșare a airbag-ului. Desigur, declanșatoarele de airbag au fost recalibrate pentru a permite o asemenea acțiune.

Hyundai dezvoltă de ceva vreme aceste airbag-uri, iar ele vor fi disponibile și pe modelele Kia odată ce vor fi finalizate într-o formă gată de producție. Până atunci, ambele mărci din Coreea de Sud vor folosi în continuare airbag-uri convenționale, cu o singură declanșare. Acestea din urmă au capacitatea de a regla viteza și forța de declanșare, o tehnologie găsită deja și la alte mărci. Însă, tehnologia la care lucrează Hyundai ar fi o premieră mondială.

Previous post

Off-road cu Lamborghini Urus: cum se comportă primul SUPER-SUV?

Next post

Land Rover Defender Pick-up: un proiect Kahn Design

No Comment

Leave a reply