2
Shares
Pinterest

Primele exemplare din seria ARO 10 au putut fi văzute public în premieră mondială la evenimentul EREN 79 (unde EREN vine de la Expoziția Realizărilor Economiei Naționale). Pe suporturile numerelor de înmatriculare era scris „model 1980′.

După cum am aflat de pe blogul „Bursucul muscelean’ al domnului Doru Nestor (implicat în proiect), prototipul funcțional a început să iasă la teste rutiere în 1975 – socotind așa, ARO 10 împlinește în 2020 nu mai puțin de 45 de ani. Am preluat din blogul menționat imaginea acelui prototip și i-am adus o discretă optimizare digitală.

Ce se vede: un exemplar decapotabil, fără rame la geamurile portierelor și având arc de securitate. Luminile de poziție și cele de semnalizare încă nu sunt cele tipice mașinii. Înainte de acontinua, aduc mulțumiri pentru imaginile din galeria articolului astfel: ARO Club România, lui Adrian Herișanu (fost pilot de teste al uzinei) și lui Laurențiu Sterian (designer ARO).

Ce este, de fapt, ARO 10?

Mai poate cineva să precizeze în zilele noastre dacă ARO 10 a ieșit așa cum îl știm ca rezultat al unui demers de limitare a numărului de componente noi pentru noul vehicul (motor, punte față, faruri, aparate de bord, scaune – toate acestea și altele proveneau de la Dacia 1300/Renault 12), sau al unei viziuni avansate (avem aici primul SUV compact și economic din lume, dotat cu tracțiune integrală nepermanentă și al cărui șasiu a avut suspensie cu patru roți independente)? Citește tot articolul pe Auto Bild România

Previous post

Noua generație Mercedes-Benz GLA a ajuns în România. Detalii și prețuri

Next post

Rezvani Tank. Wranglerul suprem făcut în California

No Comment

Leave a reply