Home»Off-road»Etape de campionat»Regal de off-road în Moldova. Trofeul Dacii Liberi, clasament si rezumatul etapei

Regal de off-road în Moldova. Trofeul Dacii Liberi, clasament si rezumatul etapei

0
Shares
Pinterest Google+

După o primă etapă defectuoasă ce a avut loc la Sighişoara, Campionatul Naţional de Off-Road avea nevoie de o gură de aer proaspăt, iar aceasta a venit rapid de le Trofeul Dacii Liberi, eveniment ajuns anul acesta la cea de-a treia ediţie.

Pe o vreme perfectă, ce a adus un echilbru optim între temperatura ambiantă şi un sol suficient de bine îmbibat de ploile căzute cu câteva zile înainte, etapa de la Slănic Moldova a fost cea care a oferit o varietate de trasee şi de situaţii pe care le găseşti foarte rar la o etapă de campionat şi care a bucurat concurenţii de la toate clasele. Fiindcă am participat la clasa Standard, secţiunea destinată vehiculelor peste 2500cmc, am putut degusta un traseu extrem de complex şi un roadbook perfect, după care s-a putut naviga fără greşeală. Cei 75 km din traseul de zi a avut practic de toate, de la secţiuni cu nori adânc şi lipicios, la urcări şi coborâri de toate gradele, inclusiv kilometri buni de coborâre pe un sector de piatră. Solicitarea maşinii şi anvelopelor a fost la cote maxime, iar prima problemă apărută pentru echipajul nostru a fost o dejantare ce ne-a răpit circa 30 de minute preţioase, ce nu ne-au ajutat să urcăm mai sus de un loc 12.

Traseul de noapte este cel care dă greutatea acestei etape, Noaptea Nemirei fiind un traseu de circa 30 km în care orientarea la lumina farurilor a fost o adevărată provocare pentru copiloţi şi care ne-a penalizat serios şi la ediţia din acest an.

Ziua a doua de concurs a început cu secţiunea de trial, cea care a făcut deliciul publicului din statiune. Spectatorii au putut asista la eveniment într-o zonă aflată în imediata apropiere a localitatii Slanic Moldova. Tot pentru public şi pentru cei care au dorit să fotografieze sau să simtă mai îndeaproape acest fenomen, organizatorii au oferit coordonatele GPS ale celor mai fierbinţi puncte din traseu, acolo unde era posibil şi accesul cu maşini normale.  Traseul zilei cu numărul doi a însumat circa 105 km, ceva cam mult pentru o zi precedentă ce s-a încheiat târziu în noapte, dar şi pentru starea tehnică a maşinilor. Oboseala acumulată s-a văzut încă de la trial, acolo unde am parcurs traseul uitând să comutăm maşina în 4×4 şi reductor. Problema care ne-a scos din luptă după aproximatv 60km parcurşi a fost însă una de natură tehnică, atunci când bara Panhard faţă s-a rupt în două şi ne-a obligat să abandonăm şi să rămânem de la Nemira doar cu amintirea locului 6 obţinut anul trecut.

Lăsând deoparte rezultatul dezastuos obţinut, am putut savura un eveniment de excepţie realizat cu maxim de detalii de către Club Off Road Dacii Liberi şi Club Off Road Vaslui şi care a primit aprecierea concurenţilor de la toate clasele. Indiferent de poziţiile care s-au tot schimbat în clasament de la o zi la alta sau de rezultatul final, e clar că Dacii Liberi au cucerit un public consistent pe care sperăm să îl regăsim şi la ediţia de anul viitor. Până la provocare următoare, mulţumim partenerului principal House4x4 şi sponsorilor Respsol, Argo Security şi President Electronics.

Text si foto: Razvan Loghin

Clasamente (Sursa FRAS)

Previous post

Hyundai dezvaluie noi detalii despre Kona

Next post

Hyundai a mai publicat două imagini teaser cu Kona

No Comment

Leave a reply