Home»Noutati»Opel Grandland X Hybrid4: primul hibrid plug-in al mărcii

Opel Grandland X Hybrid4: primul hibrid plug-in al mărcii

0
Shares
Pinterest Google+

Opel Grandland X Hybrid4 este primul model hibrid plug-in al mărcii germane.

Modelul este primul pas din strategia de electrificare a companiei din Russelsheim, scopul nemților fiind de a electrifica fiecare produs din ofertă până în 2024.

Grandland X Hybrid4 este echipat cu un motor 1.6 benzină turbo de 200 de cai-putere, susținut de două motoare electrice care oferă câte 109 cai-putere fiecare. Puterea totală a sistemului hibrid este de 300 CP. Spre deosebire de alte vehicule, în cazul modelelor hibride nu se adună puterea tuturor motoarelor pentru a specifica puterea maximă, deoarece acestea nu ajung să funcționeze la capacitatea maximă simultan.

Cel de-al doilea motor electric este responsabil de tracțiunea integrală și este montat pe puntea spate, în timp ce primul stă pe puntea față. Practic, în funcție de modul de rulare ales sau de calculele din spatele unității de propulsie, Grandland X Hybrid4 folosește unul sau ambele motoare electrice, iar motorul cu ardere internă este utilizat parțial, total, sau chiar deloc.

În ultimul caz, Opel Grandland X Hybrid4 poate să ruleze până la 50 de kilometri fără a porni motorul cu ardere internă. Acest mod poate fi activat de la apăsarea unui buton odată ce acumulatorii sunt încărcați suficient de mult.

Apropo de acumulator, acesta este de tip Litiu-Ion și are o capacitate de 13.2 kWh, iar autonomia menționată mai sus este valabilă în ciclul WLTP, cel mai apropiat de rularea în condiții reale în raport cu modurile de testare folosite de până acum.

Încărcarea la priză folosind un wallbox dedicat de 7.4 kW necesită doar 50 de minute, pe când o priză convențională va fi ceva mai lentă. De notat faptul că sistemul de recuperare a energiei cinetice poate să recupereze până la 10% din autonomia electrică în urma unei rulări favorabile pentru această tehnologie.

Evident, Opel Grandland X Hybrid4 împarte platforma tehnică cu modelele DS7 Crossback E-Tense și cu Peugeot 3008 Hybrid4. Listele de comenzi vor fi deschise peste câteva săptămâni, în timp ce livrările efective încep în prima parte a anului viitor.

Grandland X Hybrid4 este considerat primul hibrid plug-in din gama nemților în ciuda faptului că Ampera a debutat în urmă cu opt ani deoarece acesta din urmă era un vehicul electric cu motor cu ardere internă utilizat pentru extinderea autonomiei. Da, și Ampera putea fi încărcat de la priză, dar felul în care funcționa sistemul de propulsie este diferit la nivel de filozofie, acesta putând fi considerat un vehicul hibrid în serie, nu în paralel, cum este Grandland X Hybrid4.

Mai precis, în cazul lui Ampera, clasificarea de hibrid în serie însemna faptul că motorul cu ardere internă era activa doar la accelerații brutale și la cuplarea unor anumite moduri de rulare, respectiv în momentul în care acumulatorii erau pe care să-și consume energia, pe când Grandland X Hybrid4 functionează într-un mod mai apropiat de cel al unui hibrid benzină-electric de tip „convențional”.

Previous post

Dacia Duster conduce producția uzinei după patru luni

Next post

Kia pregătește un SUV de clasă mică: primele schițe oficiale

No Comment

Leave a reply