0
Shares
Pinterest Google+

Sauditul Yazzed Al Rajhi și copilotul german Timo Gottschalk, cu un Toyota Hilux Overdrive, abandon în timp ce conduceau clasamentul de la Auto la intrarea în etapa de 48 de ore a Dakar 2024. Noul lider al clasei Auto, la km 147 din etapa 6, este echipajul Carlos Sainz/Lucas Cruz (Audi).  Ross Branch (Hero) este liderul categoriei moto, iar Mani Gyenes se află pe locul 32 în clasamentul general.

Yazzed Al Rajhi si copilotul sunt ok! „Până la km 51, totul a fost ok pe un chott foarte plat, eram la viteză maximă când am lovit ceva. Mașina s-a rostogolit și acum este avariată”.
Yazzed Al Rajhi si copilotul sunt ok! „Până la km 51, totul a fost ok pe un chott foarte plat, eram la viteză maximă când am lovit ceva. Mașina s-a rostogolit și acum este avariată”.

11 și 12 ianuarie sunt zilele în care se desfășoară etapa de 48h de ore, a șasea din actuala edție a Dakarului. Organizatorii au vrut să facă raliul și mai dificil, și să găsească soluții în care să se poată parcurge distanțe mari în Empty Quarter – deșertul Rub’ al Khali, iar anul acesta testează ideea unei uriașe etape de 48h de ore.

În această dimineață concurenții au plecat din bivuacul Shubaytah, și după 108 km au ajuns la startul probei speciale, unde s-a dat simultan startul atât celor de la auto cât și la moto, traseul fiind paralel o scurtă bucată. Cei de la auto au de parcurs în total 547 km de probă specială, iar cei de la moto 625 km. Este o probă cu dune înalte și unde se va coborî și urca foarte mult, acest deșert având multe chott-uri (lacuri sărate secate) între dune. Concurenții au fost avertizați în ceea ce privește numărul foarte mare de dune sparte, unele dintre ele notate cu !!! (pericol) în roadbook, dar și asupra faptului că profilul multor dune mari este de așa manieră încât nu îți dai seama ce este după vârf. Un număr mare de waypointuri (punctele ce trebuiesc marcate pe gps de-alungul traseului) a fost pus în vârful dunelor. 

La lăsarea serii se va opri cursa, fiecare concurent urmând să oprească în cea mai apropiată ”brakezone”. Pe traseul probei speciale sunt șapte asftel de zone, unde concurenții primesc un cort, un sac de dormit și o rație de mâncare, minimul necesar pentru o noapte în deșert. Pe 12 ianuarie, dimineața, înceând cu ora 07.00 fiecare își reia cursa fix din tabăra unde a înopta.

Odată terminată această probă cu peste 600 de km de dune pentru motocicliști, se va reveni în Shubaytah, de unde va începe trasferul către Riyadh, locul zilei de pauză. Motocicliștii și cei de la quad vor fi transportați pe cale aeriană urmând ca echipamentul să ajungă pe cale rutieră, pe 13 ianuarie, în timp ce toți ceilalți vor trebui să conducă aproximativ 800 de km. 

Mani Gyenes Empty Quarter – Dakar 2024, Foto Inginecreators

Mani Gyenes a făcut un raliu prudent menajându-se în primele două etape care au fost extrem de casante, cu multă piatră, lavă, canyoane și râuri secate, și este aproape să își îndeplinească obiectivul, finiș în primii 30 în cea mai dură ediție saudită a Raliului Dakar. După 5 din cele 12 etape se află pe 32 la general și pe 16 în clasamentul piloților privați, Rally2. Concurează și în acest an la clasa fără asistență tehnică, însă nu punctează fiind ambasador. Beneficiază de logisitca pusă la dispoziție de organizatori, însă pentru că deja a fost pe podium de două ori și este un rider experimentat, doar îi ajută pe debutanți. Benji Melot, fost mecanic în echipa KTM, lucrând inclusiv pentru Cyril Despres, și pilot care a terminat pe podium la Original by Motul/Malle Moto, este și el pentru al doilea an ambasador al Dakar-ului, alături de sătmăreanul Emanuel Gyenes.

Puteți vedea live cum decurge etapa de 48h accesând Dakar – Live race coverage (worldrallyraidchampionship.com)

 

Previous post

Strategiile recomandate la Pai Gow

Next post

Mazda, vanzari record in 2023 pe piata din Romania

No Comment

Leave a reply