Home»Noutati»Diverse»BMW deschide în Ungaria prima sa fabrică după anul 2000

BMW deschide în Ungaria prima sa fabrică după anul 2000

0
Shares
Pinterest Google+

BMW a decis să deschidă prima sa fabrică nouă după anul 2000. Ungaria a fost țara aleasă pentru o investiție masivă, de un miliard de euro.

Uzina va fi localizată în Debrecen, un oraș la doar 75 de kilometri de Oradea, dar interconectat cu Europa atât la nivel feroviar, cât și în ceea ce privește autostrăzile. Acestea din urmă, respectiv lipsa unei infrastructuri coerente și civilizate, ne-au făcut să picăm la nivel de țară de pe lista scurtă pentru investiția masivă făcută de BMW.

Fabrica BMW din Ungaria va angaja 1.000 de persoane și va produce 150.000 de mașini pe an. Poate să fabrice atât modele convenționale, cât și hibride și mașini electrice. Practic, este suficient de modulară să producă orice ar dori nemții. Pe lângă mia de locuri de muncă în fabrică, investiția BMW va aduce alți bani în Ungaria prin alte locuri de muncă pe platforma industrială creată în jurul său și prin lanțul de furnizori care vor deservi uzina.

O asemenea fabrică se simte în economia oricărei țări și este un mare avantaj economic pe termen mediu și lung, iar ea poate fi avantajoasă și pe termen scurt. Pentru că vor fi create alte locuri de muncă temporare în construcții și în tot ceea ce va implica acest proces. Oricum ai privi situația, ungurii vor avea mai mult de muncă, iar specialiștii în domeniu există deja în țara vecină deoarece alte companii au convins deja mai multe universități și licee să instruiască elevi și studenți pentru producția de automobile și de componente și subansamble auto.

Opel a fost prima marcă străină care a investit în Ungaria, iar asta se întâmpla în 1991. A urmat rapid Audi și apoi a venit Suzuki. Ulterior, Mercedes-Benz a schimbat rapid macazul în 2008 și a abandonat o investiție majoră în România pentru a alege tot Ungaria. La fel ca la BMW, infrastructura a făcut diferența. Apropo, nu avem cu mult mai mulți kilometri de autostradă decât aveam în 2008. Creșterea a fost insignifiantă în comparație cu ceea ce au făcut vecinii noștri, iar aici nu vorbim doar despre unguri, ci și despre bulgari.

BMW nu a specificat încă modelele pe care le va produce în Ungaria, dar va fabrica și motoare pentru aceastea, precum și alte componente esențiale. Între timp, în România ne mândrim doar cu două fabrici auto, pe care guvernanții noștri le „răsplătesc” prin promisiuni copioase de construcție de autostrăzi. Acestea din urmă sunt blocate mai mereu în stadiul de studii de fezabilitate și nu devin realitate. Așteptăm cu drag momentul în care ni se va demonstra că nu avem dreptate.

Previous post

Recall pentru Mercedes-AMG G65: Prea rapid în marșarier

Next post

VIDEO: Mercedes-Maybach Ultimate Luxury văzut de aproape

No Comment

Leave a reply