Home»Teste»Prim Contact»Visul pescarilor. Test Citroen Berlingo 1.6 Hdi

Visul pescarilor. Test Citroen Berlingo 1.6 Hdi

0
Shares
Pinterest Google+

Există o mulțime de activități pentru care nu ai nevoie musai de un 4×4, deși un astfel de sistem te ajută să accesezi mai liniștit unele locuri. Berlingo a tăiat de pe listă activitățile extreme și oferă la schimb o groază de spațiu, multe locuri, un acces fabulos și o motorizare nesperat de economică.

Prima impresie

Varianta încercată de noi are un badge XTR care ar putea induce pe cei nepricepuți că ar fi vorba de o versiune mai offroad, dar lucrurile nu sunt nici pe departe din filmul cu mașini de teren, iar de lucrul acesta îți dai seama urmărind întreg conturul caroseriei voluminoase, cu unghiuri modeste și o gardă la sol, la fel. Pachetul XTR este unul optic, cu bandouri, carcase vopsite ale oglinzilor, o tapițerie specifică și jante din aliaj de 17 inch, care împreună adaugă 850 de euro prețului final.

Fiind derivat dintr-o utilitară, acest Berlingo cu Locuri nu este vreo frumusețe, deși francezii și-au bătut un pic capul cu designul, iar strădania lor merită apreciată măcar la nivelul părții frontale. O mașină de muncă este o mașină de muncă, iar cei care au pus ochii pe acest model vor aprecia mult mai mult hayonul cu deschidere imensă și ușile laterale culisante de pe ambele părți. Un artificiu de design m-a scos însă din minți, forma geamurilor laterale de pe ușile față, ce se termină nefiresc la colțuri și îți lasă impresia că cineva a greșit ceva la asamblarea portierelor, din moment ce panoul exterior nu are aceeași formă cu ce găsim la interior. În fine, te obișnuiești repede cu acest Picasso pe roți, iar dacă ești cumva familiarizat cu mărcile franțuzești, probabil nici măcar nu vei sesiza neobișnuitul.

Tot designul este cel care te contrariază și la interior. Elemente din trecut, precum grafica cadranelor de bord, au fost adăugate unui layout ce mizează pe simplitate. Scaunele sunt neașteptat de confortabile pentru forma lor dreaptă, iar cele din spate pot cuilsa și se pot rabata individual pentru a genera o mulțime de configurații pentru habitaclu.

Materialele sunt corecte pentru o mașină de pus la muncă, dar era loc și de mai bine. Spațiile de depozitare sunt modeste, iar artificiul prin care în partea din spate a plafonului a fost montată o cutie de depozitare, nu face decât să încurce, atât vizibilitatea către spate, cât și să te facă atent la cap atunci când cauți ceva în portbagaj. Un alt artificiu, de această dată interesant, dar prea puțin util este plafonul din sticlă și o consolă ce se întinde din față până în spate și unde teoretic ai putea să mai pui câte ceva.

 

La drum

Dacă ai multă treabă de făcut, ai de alergat prin țară și prin aglomerație, e clar că un diesel mic este tot ce ai nevoie. Hdi-ul de 1.6 nu este vreun monument de rafinament, însă este incredibil de economic și suficient de vânjos încăt să se descurce indiferent de cât de încărcătură. Cutia are un schimbător cu o precizie tipic franceză (modestă) însă etajarea celor șase trepte este a fost calculată foarte corect. Rezultatul este o mașină care demarează bine și care ține motorul foarte relaxat la viteze de croazieră. Din acest motiv, toate drumurile și toate regimurile de condus încercate au adus valori de 5,7-5,9 litri la media de consum, ceea ce este formidabil în anii în care toată lumea încearcă să impună ca favorit motorul pe benzină. Dacă este ceva ce nu-i place acestui Berlingo, acelea sunt regimurile sportive. Direcția foarte asistată și cu feedback redus, dublată de un ruliul favorizat de aspectul de cub al mașinii impune unele limitări, însă…  cine ar vrea să alerge cu un Berlingo?

Dacă totuși vei merge la pescuit, la o tură cu un caiac gonflabil, cu cortul, cu bicicleta sau cu orice mai poate fi cărat în portbagajul imens, cu siguranță vei aprecia ce are de oferit această mașină. Drumurile de țară trebuie abordate cu atenție datorită gărzii la sol (160 mm) care se va micșora și mai mult atunci când vom umple mașina cu bagaje și cu pasageri. În caz de noroi sau zăpadă, Berlingo știe să frâneze roata care derapează, făcând ceva mai eficient sistemul de tracțiune față în caz de nevoie.

Concluzii

Berlingo este un best-buy dacă îți dorești o mașină eficientă și cu un raport bun preț-spațiu. Polivalența este argumentul principal în favoarea oricărui autoturism convențional, mixul dintre o utilitară și mașină de familie fiind unul excelent. Chiar dacă un sistem 4×4 ar fi fost greu de implementat și, probabil, ar fi aruncat în aer prețul actual, mă gândesc că francezii puteau totuși să adopte măcar o gardă la sol mai mare în lipsa lui. Cei care vă doriți un cărăuș adevărat puteți opta în continuare pe motorizarea diesel, cea care nu o să vă dezamăgească nici în privința performanțelor, și, probabil, nici a fiabilității. Ca la orice cal de bătaie, argumentele de tipul pachetului XTR nu sunt neapărat un must have, iar achiziția unui astfel de exemplar este cu cu atât mai chibzuită cu cât se urmăresc atributele sale esențiale printre care se numără și prețul. Aceste este de 23.919 euro în cazul unei versiuni fără pachetele de siguranță, optic (XTR) și de funcționalitate, și de 26,601 cu toate cele, despre care puteți afla mai multe din pagina importatorului.

Răzvan Loghin

 

Date tehnice

Norma de poluare: Euro 6.2

Numar de cilindri: 4

Capacitate cilindrica (cm3): 1499

Putere maxima CP/KW – rot/min: 130 (96) – 3750

Cuplu maxim Nm – rot/min: 300/1750

Carburant: Motorina

Punte motoare: Fata

Cutie de viteze: Manuala 6

Viteza maxima (km/h): 185

0 – 100 km/h: 10.3

Capacitate rezervor (litri):  50

Volum portbagaj (litri):  597/ 983 (pana la plafon)

Concum declarat: Urban 4.8, Extraurban  4.1, Mixt 4.3 – 4.4

Consum WLTP  5.6 – 6.2

Previous post

Vehiculele istorice, interzise în trafic din 2021

Next post

E oficial: SsangYong a intrat în faliment!

No Comment

Leave a reply