0
Shares
Pinterest Google+

Al doilea raliu ca dificultate din calendarul Campionatului Mondial de Rally-Raid, Raliul Marocului este locul unde se merge pentru a te acomoda cu ideea de Dakar, pentru a testa și pentru a învăța înainte de a te înhăma la cea mai dură provocare de anduranță din motorsport.

Ionuț Florea, campion al României la Rally-Raid și ocupant al locului doi la MalleMoto în Africa Eco Race, concurează în ediția 2023 a raliului și este doar al treilea român care s-a încumetat să participe la categoria moto. Emanuel Gyenes – Mani a participat de două ori, iar Marcel Butuza o dată. Mihai Ban și Cheloo au luat startul la auto în ediția 2021, folosind raliul ca antrenament pentru Dakar 2022.

Ionut
Ionut Florea – Jon / Foto: Actiongraphers

 

Debutul lui Ionuț – Jon cum este cunoscut în lumea iubitorilor de outdoor și Africa

Deși este a doua oară la o etapă de Campionat Mondial, după ce în primăvară a concurat la Abu Dhabi Desert Challenge, Ionuț Florea se află totuși la debut, aceasta fiind prima cursă pe care o face în șaua unei motociclete rally-replica, mai precis un KTM 450 Rally Replica, după ce până acum a rulat cu o motocicletă de enduro adaptată pentru rally-raid.

Tableta din Raliul Marocului pe motocicleta lui Benjamin Melot – pilotul francez care în ianuarie 2023 a fost, la fel ca Mani Gyenes, ambasador al Dakarului la MalleMoto – Original by Motul

O mare provocare pentru majoritate a concurenților o reprezintă utilizarea în premieră a rodabookului digital încărcat într-o tabletă. Până acum motocicliștii au folosit roadbook pe hartie cu derulator, fiind deja amânată cu aproape doi ani introducerea tabletei la categoria moto. Unghiul în care cad razele soarelui pe ecran, în mare parte din zi, fac dificilă citirea pozițiilor din roadbook și se pare că tableta utilizată acum nu este neapărat cea mai optimă soluție. Totuși, în proporție de 99% va fi folosită și în Dakar 2024. Singurii care fac excepție, și nu utilizează tabletele, sunt piloții considerați elite (piloții de uzină, să fie mai simplu de diferențiat), fiind considerat că datorită vitezei cu care rulează nu este sigur pentru moment, din pricina problemelor de lizibilitate.

Jon și-a creat singur suportul pentru acest nou sistem de navigație și după verificările administrative și tehnice din Agadir, era bucuros că tableta s-a încadrat perfect.

Ionut Florea – Jon #40, verificări tehnice și administrative, Agadir

Raliul Marocului a debutat cu un Prolog de 19 km, pe 13 octombrie, și sâmbătă dimineață s-a plecat de pe malul Atlanticului către est. Vor fi parcuși peste 2.200 de km până la finișul de la Merzouga, din 18 octombrie. Sunt cinci etape, lungimea totală a probelor speciale fiind de 1.470 de km – cea mai lungă zi este cea de pe 14 octombrie, când sunt de parcurs 710 km, 313 dintre aceștia fiind km de probă specială.

 

Aventura lui Ionuț Florea – Jon o puteți urmări pe live tracking – Rallye du Maroc – Live race coverage (worldrallyraidchampionship.com), numărul de concurs #40

Și găsiți detalii zilnice pe conturile sale de social media – https://www.facebook.com/jondoe.itw

 

 

 

Previous post

Salonul Auto Bucuresti & Accesorii, 10-15 octombrie, la Romexpo

Next post

Cum poți juca eficient la cazinouri

No Comment

Leave a reply