Home»Noutati»Accesorii»Troliu de buget. Am testat Powerwinch 12000HD Extreme

Troliu de buget. Am testat Powerwinch 12000HD Extreme

0
Shares
Pinterest Google+

Powerwinch este un alt brand care a intrat pe piaţa troliurilor de buget, iar un astfel de exemplar a ajuns şi la noi pentru a-l pune la treabă cum se cuvine, mai ales că vine într-o variantă optimă: fir sintetic, telecomandă wireless şi o capacitate de 12.000 lbs.

Dacă acum vreo zece ani oferta de troliuri era împârţită între câţiva producători, iar preţurile erau unele de-a dreptul prohibitive pentru publicul larg, astăzi vorbim de o paletă foarte mare de modele şi branduri, multe dintre ele ajunse la un nivel de calitate bun sau foarte bun. Unele mărci au copiat modele ale producătorilor consacraţi, iar unele au adoptat o direcţie de dezvoltare care să se focalizeze mai mult pe ceea ce îşi doresc clienţii, iar brandul polonez Powerwinch pare că se încadrează mai bine în cea de-a doua categorie. Troliul vine cu 28m de fir sintetic cu grosime de 10mm şi ghidaj din aluminiu eloxat, totul fiind ambalat foarte cochet, cu absolut tot ce ai nevoie pentru un montaj rapid şi fără bătăi de cap, caracteristicile tehnice de montaj fiind şi ele în standard cu a celorlalţi producători.

În ciuda preţului foarte competitiv, troliul Powerwincste lucrat foarte îngrijit şi este bine protejat printr-o acoperire electrostatică ce ar trebui să reziste foarte bine în timp, la care se adaugă standardul de protecţie IP68 pentru tot ansamblul. Cutia cu relee de 500A este sigilată şi perimite atât montare pe troliu, cât şi la distanţă, pentru a face totul cât mai compact şi facilita montajul inclusiv în spaţii restrânse, cum ar fi în bara originală a maşinii. Greutatea este foarte redusă pentru un troliu de 12000lb şi este similară cu a celor de 8-9000lbs existente pe piaţă. În ciuda aspectului compact, troliul Powerwinch integrează un motor puternic, de 6.6 CP şi o transmisie cu trei rânduri de angrenaje planetare şi o demultiplicare mare, de 265:1. Telecomanda a fost gândită să poată fi folosită atât cu cablu, cât şi wireless. Dacă pentru partea de cablu am putut bifa ca şi plus existenţa cuplelor metalice, la partea de comandă fără fir avem transmisia criptată digital (ASK), pentru a face imposibilă interferenţa cu alte aparate care funcţionează în aceeaşi frecvenţă (434MHz).

Caracteristica care ne-a impresionat şi cu care am făcut cunoştinţă la prima utilizare a fost uşurinţa cu care se eliberează firul de pe tambur, o caracteristică deosebit de utilă mai ales la trolieri repetate. Mecanismul ambreiajului a fost gândit aşadar să decupleze întreg grupul de pinioane şi nu doar o parte a acestuia, aşa cum o făceau modelele din trecut. Cât priveşte viteza de recuperare, aceasta este influenţată de demultiplicarea mare, fiind de 7,5m/minut la sarcină zero şi 1,7m în sarcină maximă. Dacă prima valoare este sub cea a unui troliu Warn, spre exemplu, cea de-a doua este însă comparabilă. Totuşi, Powerwinch este un brand care se bate în altă categorie de preţ unde este chiar foarte competitiv şi unde nu te-ai aştepta să găseşti acest nivel de calitate raportat la atâtea dotări. Cu 5440kg sarcină utilă şi un pachet căruia nu ai ce să-i mai adaugi, Powerwinch poate fi considerat un best-buy în clasa sa şi un nivel maxim pe care îl poţi obţine pentru preţul de 2300 lei cu TVA inclus cu care l-am găsit pe House4x4.ro

Previous post

Sherpa Light Scout, test off-road în România

Next post

Dacia Spring ar putea avea preț de Logan în urma propunerilor UE

No Comment

Leave a reply