Home»Sport»Rally-raid»Trofeul Muntii Rodnei castigat de Massimo Cavinato/Renatta Stepanov (Auto), Ionut Florea (Moto) si Paul Zaig (Q+ATV)

Trofeul Muntii Rodnei castigat de Massimo Cavinato/Renatta Stepanov (Auto), Ionut Florea (Moto) si Paul Zaig (Q+ATV)

1
Shares
Pinterest Google+

A doua etapa din Campionatul National de Rally-Raid s-a desfasurat in Bistrita-Nasaud in perioada 27-28 mai, a fost organizata de clubul Transilvania Rally Team si a fost un prilej excelent de a prezenta potentialul pe care il au Muntii Rodnei, Bargaului si Suhardului.

Totul a inceput vineri, 27 mai, cu verificarile administrative si tehnice si a continuat cu startul festiv din Bistrita. La pranz s-a dat startul oficial pe prima etapa de legatura si s-a pornit catre prima dintre cele 10 probe speciale programate. Am facut cunostinta cu Muntii Bargaului, iar dupa 26,34 de km de proba era clar ce a vrut sa spuna Mihai Ban, vicecampionul Romaniei din 2015 si cel care a gandit traseul pentru Trofeul Muntii Rodnei, cand ne-a mentionat ca ne vom simti ca la o speciala de WRC. Timpul scurt pe care l-am avut la dispozitie sa analizam roadbookul inainte de start, a fost cumva compensat cu prelungirea timpului din regruparea avuta pentru masa de pranz.
Pe malul Lacului Colibita la Fischerman’s, atmosfera s-a destins, insa rapid cam toata lumea si-a adus aminte ca suntem totusi la un rally-raid si trebuie sa ne continuam traseul.

Fairplay de la categoria auto pentru moto in prima regurpare.
Fairplay de la categoria auto pentru moto in prima regrupare.

A urmat o proba de 23,41 de km pe care am parcurs-o de doua ori si unde multi am fost surprinsi de noroiul intalnit in padure. Cu putin timp inainte, in zona fusese o ploaie torentiala, iar la viteze mari noroiul care ascundea si pietre s-a dovedit o capcana.

Ultima proba speciala din prima zi a avut o lungime de 30,06 km. Cu startul dat in crepuscul nu a fost simplu in padure la viteze mari, insa dupa iesirea in drumurile de culme am inteles de ce au ales organizatorii acea zona. Din pacate, un incident de pe aceasta proba l-a fortat pe Razvan Dumitrache (Moto) sa nu mai ia startul in ziua a doua.
Ajunsi in Bistrita aproape la caderea intunericului, am primit roadbookurile pentru ziua a doua si a inceput ”sesiunea de colorare”. Domnul Pop, ne-a atras iarasi atentia ca vom avea foarte multe portiuni sinuoase si cu foarte multe denivelari.

Vincenzo Cangi/Paolo Manfredini in prima zi a Trofuelui Muntii Rodnei.
Vincenzo Cangi/Paolo Manfredini in prima zi a Trofuelui Muntii Rodnei.

Ziua a doua a inceput cu o proba speciala care ne-a cam ofeirt o portie de off-road. Dupa o zona rapida a urmat o urcare intr-o culmea care a fost succedata de o coborare pe un drumeag rupt si cu cateva ace de par extrem de stranse. De fapt aceasta a fost si porba care a decis in mare parte soarta victoriei la clasa Auto si la clasa Quad+ATV. Rebrisoara a avut inainte de finisul celor 18,68 km un ac de par in care era si un podet de beton. Vincenzo Cangi si Paolo Manfredini au lovit una dintre marginile acestui podet, insa au decis sa continue. Mihai Sandor a sufeirt un incident in urma caruia a fost aruncat de pe ATV si a facut o entorsa la glezna dreapta. Dupa ce in prima zi fusese cel mai rapid dintre toate vehiculele pe una dintre probele speciale, acum era in pericolul de abandon. S-a ridicat si la scurt timp era iarasi pe Can-am-ul sau si a ajuns la finisul probei. Vazand ca mai poate purta cizma a continuat ziua, insa era clar ca nu mai putea da randamentul necesar victoriei.

Race action Quad vs. ATV
Race action Quad vs. ATV

A doua si a treia proba speciala de sambata ne-au purtat in Pasul Rotunda. Au fost cateva viraje care iti taiau rasuflarea, daca aveai timp sa te uiti la peisaj. Intre cele doua probe s-a facut si o regrupare in care am fost asteptati in varf de munte cu o surpriza culinara si cu o lectie de fairplay. In timp ce ne infruptam din mistretul la ciaun, la rugamintea organizatorilor, cativa localnici au mers in cel mai apropiat sat unde se putea suda una dintre piesele avariate la Isuzu-ul D-Max pilotat de Vincenzo Cangi si gasi carburant pentru Subarul Forester al echipajului Gheorghe Filp/Radu Ilea, care consumase mai mult decat au estimat. Cu tendonul reparat si cu relocarea amortizoarelor dupa ce doua de pe stanga spate s-au rupt, echipajul Cangi/Manfredini a putut continua raliul. S-a marit timpul din regrupare special pentru ca cei doi sa poata repara masina. Dupa inca o proba au ramas doar cu treapta a treia a cutiei de viteze, insa au continuat sa aiba un ritm sustinut pe probe.

Ultima proba speciala a raliului trebuia parcursa de doua ori, insa in cele din urma s-a decis sa se faca o singura urcare. A fost o proba care ne-a dus cu gandul la vechea configuratie a Pikes Peak. Timp de peste cinci kilometri s-a mers aproape din ac de par in ac de par pe urcarea din Sant in Alpina Blazna. Aceasta urcare, cu diferenta de altitudine de peste 500 de metri, a fost cireasa de pe tort in acest raliu, iar incurajarile spectatorilor au motivat concurentii.

Stefan Ion - Cheloo/Daniela Moraru
Stefan Ion – Cheloo/Daniela Moraru

O surpriza la acest raid a fost echipajul debutant format din Stefan Ion/Daniela Moraru. Cheloo, un obisnuit al off-roadului a acceptat provocarea lui Mihai Ban si a pilotat DaKia (masina pe care toti o confunda cu un Duster, dar care in fapt este un Kia Sportage – ii aflati povestea in nr. iunie-iulie al revistei 4x4Adventure), terminand pe locul doi la categoria T3.1 si pe locul sase la general.

Dan Berger/Costin Zaharia
Dan Berger/Costin Zaharia

La finalul celor 466,95 de km (206,6 km de PS) top cinciul clasamentului general al categoriei Auto este:
1. #139 Massimo Cavinato/Renatta Stepanov – Suzuki Vitara – 3h31min58sec
2. #133 Vincenzo Cangi/Paolo Manfredini – Isuzu D-Max – +31sec
3. #117 Dan Berger/Costin Zaharia – Jeep Cherokee – +20min44sec
4. #137 Stefan Valsanoiu/Ovidiu Onel – Suzuki Vitara – +35min20sec
5. #131 Gheorghe Filip/Radu Ilea – Subaru Forester – +38min53sec

Ionut Florea
Ionut Florea

Categoria Moto – Top 5
1. #15 Ionut Florea – KTM – 3h59min36
2. #16 Stefan Mitachescu – KTM – +2min05sec
3. #12 Sebastian Berceanu – Yamaha WR450- +29min04sec
4. #18 Claudiu Barbu – KTM 450 Rally Replica – +56 min
5. #19 Catalin Badoi – KTM – +56min

Categoria Quad+ATV – Top 3
1. #21 Paul Zaig – Honda TRX – 4h49min52sec
2. #22 Ciprian Berchez – Yamaha
3. #111 Mihai Sandor – Can-am

Mihai Chiparus/Elvis Rus
Mihai Chiparus/Elvis Rus

Clasa Auto Promo Top 3
1. #408 Mihai Chiparus/Elvis Rus – Mitsubishi Pajero – 2h39
2. #438 Lucian Blaga/Vasile Bucila – Mitsubishi Pajero – +1h32min40sec
3. #430 Cristian Cravei/Mircea Vasile – Toyota – +2h14min39sec

13268249_1012972925455171_6165363408926544253_o

Trofeul Muntii Rodnei a fost organizat de catre Transilvania Rally Team in colaborare cu Transcarpatic – Brasov, sub egida Federatiei Romane de Automobilism Sportiv si a Federatiei Romane de Motociclism, cu sprijinul Consiliului Judetean Bistrita.

Urmatoarea etapa din Campionatul National de Rally-Raid este Transcarpatic Rally. O provocare de o saptamana care va debuta pe 31 iulie la Brasov si se va incheia pe 6 august la Mangalia.

Previous post

Cum trebuie să conduci o Lada Niva!

Next post

Deloc intepator. Test-drive Citroen C4 Cactus

No Comment

Leave a reply