0
Shares
Pinterest

În 1994 Toyota scotea pe piaţă primul SUV compact, un concept ce aducea o caroserie autoportantă uşoară şi suspensii independente pe ambele punţi. Deşi a plecat de la o motorizare unică pe benzină, de doi litri, RAV4 a reuşit să înregistreze un real succes şi să atragă un public numeros pentru acest segment în care astăzi găsim mai mult de 20 de modele.

A patra generaţie RAV4 a fost prezentată publicului pentru prima dată la salonul de la Los Angeles şi se bucură de un design revizuit, o ergonomie îmbunătăţită a habitaclului, mai multă performanţă şi eficienţă.  Caroseria a fost alungită cu 205mm, lăţită cu 30mm şi coborâtă cu 25mm pentru a optimiza centrul de greutate.

Interiorul beneficiază de mai mult spaţiu decât generaţia precedentă, dar şi de materiale şi finisaje superioare. Poziţia de condus a fost coborâtă prin reducerea înălţimii scaunului cu 5mm şi a modificării unghiului coloanei de direcţie cu 2.3 grade. Vizibilitatea a înregistrat şi ea un uşor progres prin avansarea şi subţierea montanţilor parbrizului. Sistemul Toyota Easy Flat face ca bancheta să poată fi uşor rabatată pentru a mări spaţiul portbagajului, ajuns acum la un volum de 547 litri, unul de top în această clasă.

Gama de motoare formată din familiarele 2.0 benzină (150 CP) şi 2.2 diesel (150 CP) a fost suplimentată cu introducerea unui nou diesel de 2.0 litri (125 CP), ce va echipa versiunea cu tracţiune doar pe faţă. Dinamica maşinii a fost îmbunătăţită printr-o nouă setare a suspensiei şi revizuirea sistemului de direcţie, dar şi prin integrarea unui sistem de management, Dynamic Drive System, care optimizează tracţiunea, sistemul de direcţie şi cel de stabilitate pentru a creşte performanţa, manevrabilitatea şi siguranţa. Dynamic Torque Control este un sistem ce monitorizează continuu transferul de cuplu între punţi prin intermediul unui cuplaj electomagnetic montat la intrarea în diferenţialul spate. Distribuţia cuplului variază în funcţie de informaţiile primite de la senzorii care urmăresc viteza de deplasare, unghiul de bracaj, poziţia clapetei de acceleraţie şi viteza angulară.

Pentru deplasările în teren, RAV4 dispune de buton “Lock” pentru obţinerea unui trasfer de 50:50 al cuplului între punţi, mod ce rămâne activat până la viteze de 40km/h, dar şi de Hill-start Assist Control, un sistem care optimizează modul de lucru al cutiei de viteze CVT, al motorului şi ABS-ului, pentru a face mai sigură coborârea pantelor atunci când se rulează pe suprafeţe alunecoase.

Chiar dacă nu vine cu modificări radicale, ci este mai mult o integrare în noua linie de design Toyota, RAV4 tinde să-şi reconfirme şi de această dată poziţia de jucător important în acest segment, în care volumul vânzărilor este dat de versatilitate, confort, economie şi de ce nu, de fiabilitate, capitole la care marca japoneză a dovedit că stă încă destul de bine.

Previous post

Isuzu Motorsport a pregătit un D-Max pentru Dakar

Next post

Următorul Kuga: mai multă tehnologie la un preţ mai mic

No Comment

Leave a reply