Home»Noutati»Diverse»Statistici jenante: o treime din drumurile țării sunt de pământ

Statistici jenante: o treime din drumurile țării sunt de pământ

0
Shares
Pinterest Google+

Oricât de mult am aprecia mersul în off-road, nu avem cum să ne bucurăm când ne uităm la rețeaua de drumuri din România.

O analiză prezentată recent de Institutul Național de Statistică arată faptul că o treime dintre drumurile publice ale țării sunt pietruite și acoperite cu pământ. Cu alte cuvinte, suntem pe ultimul loc la nivel european în materie de infrastructură rutieră.

Valoarea precizată era valabilă la finalul lui 2018, dar actualul program de investiții în infrastructură nu ne arată un viitor mai strălucit din acest punct de vedere. Ce este și mai trist este că ne tăiem singuri craca de sub picioare, deoarece majoritatea exporturilor României părăsesc țara pe șosea, deci se pierde timp și marfa exportată este oricând supusă riscului de a fi transformată în scrum în urma unui accident rutier. Acestea din urmă sunt din ce în ce mai probabile pe drumurile noastre, care sunt deja cele mai periculoase din Europa.

Pentru amatorii de statistici, aflați că rețeaua de drumuri publice a țării are 86.234 de kilometri, dintre care 40.7 procente sunt drumuri județene, iar 38.7 procente sunt drumuri comunale. Rețeaua de drumuri naționale reprezintă doar 20.6% din total, adică doar 17.740 de kilometri.

Dintre drumurile naționale descrise mai sus, 34.9% sunt drumuri europene, iar doar 4.6 procente sunt autostrăzi. Adică avem 6.194 de kilometri de drumuri europene și doar 823 de kilometri de autostradă.

Doar 0.2 procente din drumurile românești au șase benzi, adică trei pe fiecare sens, mai precis cei 31 de kilometri de pe autostrada București-Ploiești. Aceștia sunt înțesați cu radare și încă nu au o stație de alimentare cu carburant sau o toaletă publică nici la ani buni de la inaugurarea primei secțiuni.

Mai trebuie să știți și că 10.6 procente din drumurile țării au patru benzi, adică două pentru fiecare sens, iar 1.6 procente au un total de trei benzi.

Restul drumurilor au doar două benzi, câte una pe sens. Acestea din urmă sunt „campioane” la accidente rutiere fatale și la răniri grave, lucru la care România conduce statisticile negre ale Uniunii Europene.

Dacă erați cumva mândri de lungimea drumurilor modernizate cu asfalt de tip greu și mijlociu, respectiv despre cele 24.7% din drumurile țării care sunt acoperite cu asfalt ușor, aflați că aproape 45% din fiecare categorie au deja durata de serviciu depășită. Adică până și documentația drumurilor este “de acord” cu necesitatea unor reparații urgente.

Previous post

Dakar 2020: Primele detalii oficiale despre traseu

Next post

Land Rover a confirmat că viitorul Defender va fi un SUV

No Comment

Leave a reply