Home»Noutati»Spirit liber! Test Can-Am Spyder RT Limited

Spirit liber! Test Can-Am Spyder RT Limited

0
Shares
Pinterest Google+

Media aritmetică dintre o mașină și o motocicletă, ar avea ca rezultat un vehicul cu trei roți. Ceea ce oferă însă acest mix este dincolo de cifre, motiv pentru care am și testat recent cea mai nouă generație a lui Can-am Spyder.

 

Canadienii de la BRP, brandul care deține o mulțime de vehicule recreaționale pentru apă, zăpadă sau off-road, sunt pionierii unui vehicul cu trei roți, destinat exclusiv asfaltului. Spyder este o încrengătură dintre mai multe vehicule din gama BRP, iar asemănarea cea mai izbitoare este aceea a unui snowmobil pus pe roți. Apărut în 2007, roadsterul celor de la Can-am s-a produs până astâzi într-o mulțime de declinări, aproximativ 58 la număr, semn că cererea și diversitatea clientelei au avut o influență semnificativă în dezvoltarea acestui produs nonconformist.

Generația actuală vine cu un design foarte elaborat, mai ales din punct de vedere aerodinamic și cu un accent și mai mare pe confort, inclusiv pentru locul pasagerului. Acesta dispune de scaun încălzit, mânere încălzite și comandă pentru sistemul audio, bucurându-se astfel de aceleași privilegii ca și șoferul (îi spun astfel deoarece Spyder se conduce cu categoria B!). Mici deflectoare aerodinamice ce se pot regla, parbriz cu înălțime reglabilă electric, cruise control, radio și interfață audio pentru telefon, sunt doar câteva din lucrurile care îți sar în ochi. Spyder vine cu un facelift elaborat, cu blocuri optice mai mari și tehnologie LED, două displayuri color în locul indicatoarelor analogice și o aerodinamică mult îmbunătățită mai ales către zona spate unde se remarcă o integrare spectaculoasă a coburilor și un topcase dedicat, la fel, foarte aerodinamic. Capitolul tehnic nu a suferit schimbări majore la această generație și vine cu aceeași formulă a unui Rotax în trei cilindri, o cutie semi-automată cu șase trepte, marșarier și transmisie finală pe curea cu caneluri.

La drum

Actuala generație a lui Spyder a virat ceva mai mult către zona de confort, unde pare că devine din ce în ce mai mult o alternativă la touring-urile pe două roți și de la care a împrumutat câteva detalii precum integrarea sistemului audio și focusul pronunțat pentru locul pasagerului. Față de o motocicleta similară, Spyder are avantajul de a fi mai comod în exploatare pentru că nu trebuie să fii mereu în balans la urcare și coborâre și nici nu ai grija cricului atunci când parchezi. Față de o motocicletă, tot ceea ce trebuie să-ți setezi în minte înainte de a pleca la drum este diferența de gabarit a părții frontale și a faptului că cele trei roți presupun o altă abordare a șleaurilor, gropilor sau altor obstacole ce se ivesc pe drum.

Spyder accelerează foarte bine, treptele fiind scurte, în timp ce plaja de turație generoasă te îmbie la reprize lungi, ce vin la pachet cu sunet și senzații pe măsură. Motorul are resurse suficiente pentru depășiri și pentru a susține regimuri de croazieră pe autostradă. Sunt cam 3300 rpm în treapta a șasea la 100km/h, deci mai e loc până după 7000 rpm, acolo unde motorul în trei cilindri atinge toți cei 115 CP. Cutia de viteze dispune de acționare a treptelor din butoane „+” și „-”, iar retrogradarea intervine automat dacă turația scade sub valorile considerate optime de către electonică. Accelerația este la mâner, exact ca la motocicletă, doar că BRP a optat de curând pentru trecerea „by wire” a acestei comenzi pe majoritatea produselor sale. Toate indicatoarele portate pe display au o precizie mai mare și, suplimentar, avem o estimare a autonomiei disponibile.

Suspensia are o setare ce mi-a inhibat rapid teama de denivelări, așa că am putut trece la explorarea rapidă a resurselor agregatului. Stabilitatea este și ea remarcabilă la viteze mari datorită aerodinamicii elaborate, iar acțiunea curenților se simte doar în cazuri de vânt lateral.

Deloc o jucărie ieftină, Spyder este cu siguranță una dintre acelea pe care ți le dorești în garaj și cu care îți asiguri liniștea de a ieși din rutina zilnică la fel de repede precum te urci în șa. Poți face asta și fără să fi condus vreodată o motocicletă, , dacă ai în buzunar un permis de categoria B.  

 

Galerie foto

Date tehnice

Can-Am Spyder RT Limited

Motor și transmisie

Motor/cilindree              3L/1330 cmc

Transmisie         semiautimata, 6 trepte

Putere  115 CP/7250 rpm

Cuplu    130 Nm/5000 rpm

Tracțiune            spate

Dimensiuni și mase

L x l x h 2833 x 1554 x 1464 mm

Număr locuri     2

Masă la gol        464 kg

Performanțe și preț

Viteză maximă  nc

Sprint 0-100 km/h          nc

Consum mediu 6,3 l/100km

Preț de pornire 20995 euro, fara TVA

Previous post

CORB Adventure Days 2021 va lua startul în acest weekend!

Next post

Salonul Auto București & Accesorii 2021, deschis între 7 – 17 Octombrie

No Comment

Leave a reply