Sebastian Barbu de pe pârtie la Rally of Nations Guanajuato, Mexic

După ce și-a început sezonul 2022 la Arena Platoș, cu deja tradiționalul duel snowmobil vs. mașină de rally (tracțiune integrală), Sebastian Babru concurează în perioada 1-3 aprilie în Rally of Nations Guanajuato din Mexic.
Dacă la Păltiniș a pilotat Skoda Fabia R5, model la volanul căruia concurează în Campionatul Național de Raliuri, în Mexic se află la volanul unui Renault Clio RS.
Aventura pe zăpadă alături de Martin Freinademetz – mașină vs. snowmobil
Care este treaba cu Rally of Nations – Mexic?
Sebastian Barbu și Bogdan Iancu au numărul de concurs 32 și le puteți urmări evoluția pe https://www.ewrc-results.com/final/76304-rally-of-nations-guanajuato-2022/
Raliul Națiunilor este o intersecție între raliuri și Jocurile Olimpice dacă vreți, și asta pentru că organizatorii Rally Mexico își doresc să rămână relevanți, după ce în urma situației generate de pandemie etapa a fost scoasă din Campionatul Mondial de Raliuri. Sebastian Barbu și Bogdan Iancu vor concura pe super speciala de pe străzile subterane din orașul Guanajuato, dar și pe celebrele Otates, El Brinco sau Alfaro, unele aflate la altitudini de peste 2.000 de metri.
Rally manager Gilles Spitalier explică formatul: ”Este vorba despre națiunea câștigătoare. Considerăm relevant să avem piloți și mașini foarte diferiți care, singuri, poate nu ar putea câștiga, dar lucrând împreună ca echipe, se pot descurca de minune. Am invitat piloți din 15 țări, avem mai mulți piloți cunoscuți din WRC, câteva echipaje mai experimentate și câteva vedete în devenire. Știm că vom avea piloți la niveluri foarte diferite, așa că am proiectat un sistem de punctaj care împiedică piloții foarte rapizi să aibă un avans mare în fazele incipiente, și apoi să controleze raliul.
La Rally of Nations Guanajuato, sistemul de punctare se bazează pe acordarea de puncte pentru fiecare etapă. Dacă, de exemplu, un pilot este cu o secundă sau cu 15 secunde mai rapid decât toată lumea într-o singură etapă, nu contează – ar câștiga 45 de puncte. Al doilea cel mai rapid va primi 43 de puncte; al treilea 41 de puncte până la al 16-lea cel mai rapid timp.
Acest lucru face ca decalajul să fie foarte mic și nu va permite echipajelor să se relaxeze. Aduce și niște jocuri tactice: ce faci într-o specială foarte lungă? Îți asumi un risc mare când știi că victoria valorează aceleași puncte ca o victorie într-o probă superspecială?
Drumurile vor fi prăfuite și vor fi o provocare, dar aceasta este esența Raliului Mexicului! Evenimentul va avea aspectul real al etapei de WRC. Este o oportunitate fantastică pentru piloți și copiloți de a reveni pe aceste drumuri înainte de ceea ce sperăm să fie o întoarcere în WRC în 2023.”
Câteva repere:
Nr. probe speciale: 16
Total km probe speciale: 229,63
Total km legătură: 426,98
Sebastian Barbu și Bogdan Iancu sunt vicecampionii României în sezonul 2021, iar înainte de a pleca către Mexic, sibianul a declarat: “Nu cred că puteam avea un început de sezon mai spectaculos. Să fiu la start în Rally of Nations Guanajuato și să pot concura pe specialele celebre de macadam care au fost incluse și în etapa din mondialul de raliuri este un vis care a devenit realitate. Va fi un raliu special, foarte diferit de ceea ce eram obișnuiți până acum, dar asta face ca provocarea să fie și mai mare. Abia aștept să iau startul în Mexic!
Lumea trece printr-o perioadă dificilă, dar cred că sportul poate aduce bucurie și sunt mândru că pot să reprezint România în Rally of Nations Guanajuato 2022. Mă bucur că partenerii noștri, Gorgandin, Yiippi, Eglo Romania, Foerch, Geometrica Arhitects și Mindsoft, sunt în continuare alături de noi și le mulțumesc pentru susținerea oferită”.

No Comment