Home»Noutati»Rivian dezvăluie bateria primului pick-up electric – este cea mai mare din lume

Rivian dezvăluie bateria primului pick-up electric – este cea mai mare din lume

0
Shares
Pinterest Google+

Rivian, compania americană care a prezentat prototipurile a două vehicule electrice, a dezvăluit capacitatea bateriei care va echipa versiunea de top.

Rivian R1T, primul pick-up electric din lume, va putea fi echipat cu o baterie de 180 kWh. Aceasta va deveni cea mai mare baterie de vehicul electric oferită până acum. Acumulatorul este realizat din 7.776 celule individuale, ceea ce reprezintă o premieră în sine.

Bateria este răcită cu lichid și poate asigura o autonomie de 660 de kilometri pentru primul pick-up electric al lumii. Modelul ar urma să debuteze până la finalul anului 2020, ceea ce va fi o provocare pentru start-up-ul din Statele Unite ale Americii.

Cea mai mare baterie folosită de un autovehicul electric de serie nu este singura din oferta Rivian, urmând să existe versiuni de 105 kWh și 135 kWh. Ambele sunt mai mari decât cea mai mare baterie oferită pe SUV-ul Tesla Model X, aceasta din urmâ fiind de 100 kWh.

În cazul versiunii de 105 kWh a lui Rivian R1T, este promisă o autonomie de aproximativ 386 de kilometri, pe când varianta de 135 kWh ar urma să ofere o autonomie de aproape 500 de kilometri.

Pe lângă faptul că are cea mai mare baterie oferită pe un vehicul electric, Rivian R1T va avea câte un motor electric pentru fiecare roată. Fiecare motor dezvoltă o putere maximă de 147 kW. În funcție de versiunea aleasă, puterea maximă totală variază între 300 și 562 de kW.

Varianta cu cea mai mare baterie va avea o putere totală de până la 522 kW. Cuplul maxim asigurat de ansamblu va fi de 560 Nm pentru versiunea de bază, respectiv de 1.120 Nm pentru variantele cu baterii de 125 și 180 kWh. Indiferent de versiunea aleasă, viteza maximă este limitată electronic la 200 km/h.

Accelerația de la 0 la 96 km/h necesită între 3 și 4.9 secunde, în funcție de ”motorizarea” aleasă. Rivian R1T poate să tragă până la 5.000 de kilograme și are o sarcină utilă maximă de 800 de kilograme. Masa proprie este de 2.670 de kilograme.

De notat faptul că Rivian R1T are o gardă la sol situată între 20 și 36 de centimetri, în funcție de modul de rulare ales și poate să treacă printr-un vad de apă cu adâncimea maximă de un metru. Unghiul de atac este de 34 de grade, unghiul de degajare este de 30 de grade, iar unghiul ventral este de 24 de grade. Poate urca o pantă de maximum 45 de grade.

Bena are o lungime de 1,4 metri și o lățime de 1,38 metri, iar lipsa unui motor sub capotă înseamnă o capacitate de 330 de litri pentru spațiul de depozitare rezultat.

Cei de la Rivian vor produce primul pick-up electric de serie la o fabrică din Illinois, SUA, folosită în trecut de japonezii de la Mitsubishi. Până atunci, cei de la Rivian vor trebui să și echipeze uzina și să angajeze personal suficient de competent încât să producă la timp modelele promise și la standardul de calitate așteptat de la un vehicul nou în 2020.

Din fericire pentru start-up-ul american, Amazon și Ford au investit serios în această afacere, deci există finanțare suficientă pentru lansarea lui R1T și R1S. Cel din urmă este fratele SUV al primului pick-up electric și beneficiază de aceeași platformă tehnică.

Previous post

VIDEO: Șenile pentru toți - la ce renunți când le montezi pe o mașină de lux

Next post

1000 CP pentru Jeep Gladiator, de la Hennessey

No Comment

Leave a reply