Home»Noutati»Auto»Range Rover Hybrid face primele teste off-road. Iată detaliile modelului de serie

Range Rover Hybrid face primele teste off-road. Iată detaliile modelului de serie

0
Shares
Pinterest Google+

Range Rover Hybrid şi Range Rover Sport Hybrid sunt primele modele ce folosesc propulsia hibridă, ce vor fi scoase pe piaţă de către producătorul britanic. Comenzile pentru aceste vehicule vor putea fi preluate în Regatul Unit începând cu 10 septembrie anul acesta, iar primele livrări vor fi făcute la începutul anului viitor. Cele două modele sunt construite din aluminiu pentru a avea o greutate proprie cât mai redusă şi vor împărţi aceeaşi platformă tehnică, dar cea mai importantă noutate o reprezintă faptul că vorbim de primele SUV-uri premium hibride ce folosesc motoare diesel.

Noul Range Rover Hybrid foloseşte un motor de trei litri TDV6 şi unul electric de 3kW/170 Nm care funcţionează şi ca generator, ambele cuplate la o transmisie automată cu opt rapoarte produsă de ZF. Componentele electrice ce includ motorul, bateriile cu litiu, invertorul şi cablajele, au o greutate foarte redusă, sub 120 kg. Transmisia dispune de trei moduri de lucru, inclusiv unul EV, ce permite deplasarea complet electrică, unde poate atinge o viteză maximă de 48km/h şi o autonomie de circa 1,6 km. Puterea totală oferită de cele două motoare este de 340 CP la 4.000 rpm şi un cuplu impresionant, de 700 Nm oferit în plaja 1.500-3.000 rpm. Ambele modele ce folosesc această tehnologie sunt capabile să accelereze de la 0 la 100 km/h în mai puţin de şapte secunde şi să atingă o viteză maximă de 218 km/h, în acelaşi timp cu reducerea emisiilor de carbon cu circa 26 de procente comparativ cu varianta propulsată clasic şi un consum mediu declarat, de 6.9 litri.

Caroseria celor două modele păstrează ca şi varianta clasică aceleaşi caracteristici privind spaţiul interior şi cel pentru bagaje, acest lucru fiind posibil prin amplasarea bateriilor în compartimente plasate în partea inferioară, bine protejate de şocuri şi lovituri. Pentru că vorbim de unul dintre cei mai renumiţi producători de vehicule 4×4, cele două modele au căutat să păstreze nealterate caracterisiticile off-road, astfel că putem vorbi în cazul lor de aceeaşi gardă la sol ca în cazul propulsiei clasice şi de prezenţa sistemului Terrain Response de generaţia a doua. Singurul parametru care a avut de suferit constă în grautatea proprie, ajunsă la 2.394 kg în cazul lui Range Rover Hybrid, respectiv 2.372 kg, în cazul lui Range Rover Sport Hybrid.

 

Pentru a dovedi din timp fiabilitatea şi performanţele în teren ale acestei soluţii tehnice, trei maşini Range Rover Hybrid au plecat deja într-o expediţie denumită “Silk Trail 2013”, ce a luat startul de la sediul Land Rover din Solihull (Anglia) şi va traversa 12 ţări, ajungând după circa 16.000 km la destinaţia finală din Mumbai, India, acolo unde îşi are sediul compania Tata, cea care a preluat marca britanică în 2008.

Previous post

President Virginia. Cea mai ergonomică antenă magnetică pentru CB

Next post

Noua Dacia Duster va fi expusă la Frankfurt. Iată primele imagini oficiale

No Comment

Leave a reply