Decembrie 2004 avea să marcheze startul primului român în Raliul Dakar. Romeo Dunca a îndrăznit să își urmeze un vis și să pornească în ediția 2005 a raliului alături de alți doi rideri Francois Vulliet (rider francez care a concurat în această ediție cu licență românească), și fratele acestuia Etienne Vulliet (licență franceză). Riderii au fost însoțiți pe toată durata raliului de o echipă de asisteță formată din Zsolt Szilveszter și Cristian Helvig, iar în Europa și de echipa 2Roți (emisiune moto difuzată în acea perioadă pe TVR2).

Repere din ediția 2005 a Raliului Dakar
- Prima probă specială 31 decembrie 2004, plaja Castelldefels, Barcelona
- Țări traversate: Spania (3 etape), Maroc, Mauritania, Mali, Senegal.
- În Mauritania au avut de înfruntat cea mai dură furtună de nisip din istoria Raliului Dakar (rămasă așa și până în 2025). Mulți concurenți au rămas atunci în deșert doar cu o mică rație de mâncare și câțiva litri de apă. A fost imposibil să se ajungă la ei până la domolirea furtunii. Romeo Dunca a reușit să ruleze prin furtună și imaginea de mai jos este încontinuare folosită de organizatorii raliului, când fac referire la ediția 2005.
- Doi motociliști și-au pierdut viața în acea ediție, Romeo trecând pe lângă motocicleta distrusă a lui Fabrizio Meoni, pilotul KTM care în momentul accidentului se afla pe locul doi la general.

Pe 16 ianuarie 2005, la faimosul finiș de pe malul Lacului Roz din Dakar, capitala Senegalului, Romeo Dunca a intrat în istoria sportului de la noi, fiind primul român care termină cea mai dură competiție de anduranță din motorsport. S-a clasat pe locul 79 la general și 24 la debutanți și a deschis hai să îi spunem oficial drumul.
Fragment din povestea europeană difuzat în emisiunea 2Roți din 2005
Imagini din Africa și povestea Dakar 2005 prin ochii lui Romeo Dunca, Francois Vulliet și Zsolt Szilveszter – fragment difuzat în emisiunea 2Roți din 2005.
De atunci și până în prezent au mai concurat în Dakar la moto, Zsolt Szilveszter, Marcel Butuza, Romeo Duicu și Emanuel Gyenes, cel care în 2025 a luat startul pentru a 15-a oară în această competiție. Atât el cât și Marcel Butuza sunt într-un grup restrâns de concurenți care au participat la Dakar pe toate cele trei continente (Afirca, America de Sud, Arabia Saudită).

În fragmentele din emisiunea 2Roți mă veți vedea și pe mine, pentru că deși eram încă în facultate pasiunea pentru Dakar și ocazia dată de Romeo și Zsolt, plus nebunia lui Marian Nițescu care a produs această emisiune moto, a făcut să fiu reporter atunci. Am scris ulterior și textele pe care le auziți narate de Dan Cadar. Cu noi au fost pe acel drum București – Barcelona – Algeciras – București și Ionuț Mistode (care a sfârșit prin a da o mână de ajutor echipei de asistență pe durata europeană a raliului), și Alexandru Ștefan.
Nu vreau să scriu prea multe pentru că este important să vă uitați la aceste imagini, pe care printr-o minune le-am găsit pe un dvd, în timp ce căutam fotografiile. Este o pagină din istoria sportului cu motor de la noi și o dovadă că dacă ești hotărât și visezi la ceva, există șanse să ți se împlinească.
Francois Vulliet nu a reușit să termine Dakarul în 2005 din pricina unei accidentări, dar ne-am revăzut ulterior la finișul din Senegal, din 2007. Hotărârea de care a dat dovadă Romeo Dunca de a ieși din acea furtună, din Mauritania este remarcabilă, și nu o spun eu ci ASO – Amaury Sport Organisation, organizatorii raliului.
Privind acum în urmă la acel decembrie 2004 și ianuarie 2005, mi se pare poate mai relevent ca oricând actualul slogan al Raliului Dakar: Dream. Dare. Live It. – Visează, Îndrăznește, Trăiește-l.

No Comment