Home»Noutati»Auto»Prim contact Ford Explorer, hibridul american cu 457 CP!

Prim contact Ford Explorer, hibridul american cu 457 CP!

0
Shares
Pinterest Google+

Explorer, modelul cunoscut deja pe piața din State, a ajuns și în Europa odată cu cea de-a șasea generație. Cel mai mare SUV din oferta Ford pentru bâtrânul continent este un hibrid de performanță cu 457 CP, iar primele teste pentru presă au avut loc de curând în Polonia, la un eveniment de lansare la care am fost prezenți și noi.

Fără a se deosebi prea mult de versiunea de peste ocean, Explorer vine la noi în două versiuni de echipare, una mai sportivă, ST-line și una destinată confortului, Platinium. Diferențele estetice dintre cele două sunt la exterior la nivelul trimurilor, respectiv grila radiatorului, barele de plafon și mânerele de culoare neagră la ST-line și satinate pentru Platinium. La fel și la interior, găsim diferențe în ceea ce privește culoarea mânerelor și diferențe de materiale, respectiv inserțiile din lemn la versiunea Platinium.

Construit la Chicago pe o platformă comună cu Lincoln Aviator, Explorer este mai mare ca volum și aspect decât celelalte SUV-uri cu care ne-a obișnuit Ford pe piața noastră și iese un pic din tipare și atunci când vorbim de design, vizibil americanizat. Beneficiarul acestor dimensiuni este tot interiorul, unde spațiul disponibil este foarte bun pentru toți ocupanții, inclusiv pentru cel de-al treilea rând de scaune, pentru care distanța șezut-plafon este de 90 cm. Urmărind cumva caracteristicile pieței americane, Ford a îngrămădint în habitaclu cam tot ce se putea în materie de confort. Scaunele sunt foarte generoase în dimensiuni și acoperite cu piele, cu sistem de ventilație și încălzire disponibilă inclusiv pentru banchetă. Aceasta este una modulară, cu posibilitate de reglaj individual pentru ocupanți pe mai multe direcții. Planșa de bord se remarcă prin forma și poziționarea ecranului central de forma unei tablete și o consolă centrală masivă. Instrumentarul de bord a fost portat pe un ecran LCD ce abundă de informații și a cărui grafică se schimbă în funcție de modurile de condus.

Din punct de vedere tehnologic, Explorer vine în Europa într-o singură configurație, respectiv cu o motorizare 3.0 V6 pe benzină integrat într-un sistem plug-in hybrid, din care mai face parte și un motor electric ce produce 100 CP. Rezultatul este impresionant la nivelul performanțelor, respectiv o putere cumulată de 457 CP atunci când bateriile sunt pline. Fără curent în baterii, Explorer rămâne doar cu puterea oferită de motorul termic, adică 357 CP, destul de mulți încă.

Față de majoritatea modelelor similare de pe piață, sistemul hibrid al lui Explorer a fost gândit să favorizeze în principal puterea și viteza, nu neapărat economia. Acesta are patru moduri de lucru selectabile. Unul este full electric (EV Now), în care mașina se deplasează electric în jur de 42-47 km, unul în care se poate alege perioada în care sistemul să intre pe modul electric (EV Later), unul Auto care folosește modul electric în prima parte a deplasării și un mod EV Chrge, în care mașina se comportă ca un hibrid convențional și în care recuperează energia la frânare pentru încărcarea bateriilor. Desigur că bateria de 13.6 kWh se poate încărca și de la o stație de încărcare de mare putere (durată încărcare 4:23 h), ori de acasă, de la rețeaua normală de 220V (durată încărcare 6 h).

Cu noul Explorer am făcut deja câteva sute de kilometri pe un traseu variat din Polonia, de la autostradă, unde limita de viteză este de 140 km/h, încălcabilă cu 10-15%, prin sate și chiar un pic de off-road, desigur, destul de soft. Mașina sprintează excelent și atinge suta în circa 6 secunde, reprizele la depășiri fiind și ele fabuloase. Insonorizarea este foarte bună, direcția precisă, iar suspensia ceva mai rigidă a versiunii ST-Line pe care am condus-o să imprime o dinamică destul de sportivă. Cutia de viteze cu 10 trepte oferă o liniaritate foarte bună, un răspuns prompt și te lasă să poți selecta și manual treptele atunci când vrei să conduci sportiv, prin intermediul clapeteleor de la volan.

La capitolul economie lucrurile nu stau așa cum ne-am fi așteptat de la un hibrid, filosofia din spatele acestui model fiind una diferită, bazată pe performanță mai mult decât pe economie. Mergând destul de mult la regimuri înalte și folosind mare parte din puterea lui Explorer am avut afișat la bord consumuri cu media de circa 10 litri, deși am pornit la drum cu bateria plină, ce contribuie și ea cu o autonomie electrică de 42-44 km. Desigur că aceste valori pot fi îmbunătățite radical adoptând un stil echilibrat de condus și pe trasee mai scurte, atunci când ponderea deplasării electrice este substanțială, consumul electric fiind de 21,54 kWh/100 km. Ford susține în specificațiile tehnice că se poate obține o medie de 3,1 litri/100 km, o valoare inimaginabilă pentru un SUV de aproape 2.5 tone, dar pe care nu am reușit să o punem în practică în testul nostru.

Am testat desigur și latura off-road a lui Explorer pe niște drumuri de țară puse la dispoziție de organizatori, însă destul de modeste ca grad de dificultate, astfel încât sistemul de tracțiune integrală nu a avut nici un motiv să lucreze la capacitatea maximă. Există moduri pentru condus în offroad (Trail) și pentru suprafețe alunecoase (Slippery) ori unul special pentru zăpadă sau nisip (Deep Snow & Sand). Sistemul de tracțiune este desigur unul permanent și cu distribuție variabilă a cuplului. Unghiurile și garda la sol sunt principalele minusuri atunci când ieși de pe asfalt, iar versiunea ST-Line mai contribuie și cu o suspensie setată mult prea rigid pentru astfel de aventuri. Explorer poate însă tracta remorci de până la 2.500 kg, ceea ce îl face util pentru rulotiști sau pentru cei care vor să îl pună la diverse treburi.

Cu foarte multă tehnologie la bord și cu mai multă putere decât ar fi nevoie chiar și pentru un SUV cu pretenții, Explorer ajunge pe piață cu un preț destul de piperat, respectiv 77.950 euro pentru versiunea ST-Line și 79.050 euro pentru Platinum, prețuri ce includ TVA. Ford vine însă cu un ecotichet de 9.650 euro pentru ambele versiuni, la care se pot adăuga reducerile programului Rabla, prețul minim ajungănd în acest caz la 62.800 euro pentru ST-Line și 63.900 euro pentru Platinum, valori încă destul de ridicate. Explorer este așadar dedicat celor care vor un model care pe piața de la noi va fi unul destul de exclusivist, dar care oferă și destul de multe pentru banii plătiți la nivel tehnologic, cât și al performanțelor.

CARACTERISTICI TEHNICE

Motorizare
3.0l GTDI in combinatie cu e -motor
Capacitate cilindree (cc) 2956
Viteza maxima km/h 230
Tip combustibil: Benzina
Putere (kW): 264.7
Putere maxima (CP/rpm): 363/5750 457/5750
Cuplu maxim(Nm/rpm): 555/3500 825/2500
Acceleratie 0-100km/h (sec): 6.03
Viteza maxima km/h: 230
Capacitate rezervor: 68.4 L
Capacitate baterie
Dimensiune baterie instalata 13.6kw/h
Consum baterie 10.3 kw/h
Timp incarcare baterie 4h 23min

Text: Răzvan Loghin/Foto: Ford

Previous post

Cel mai mic și mai ieftin SUV de la Kia: Sonet

Next post

Noul Peugeot 3008 a fost lansat oficial

No Comment

Leave a reply