Home»Noutati»Auto»Prim contact cu Dacia Spring, cel mai ieftin autoturism electric din Europa

Prim contact cu Dacia Spring, cel mai ieftin autoturism electric din Europa

0
Shares
Pinterest Google+

După ce ne-au trimis un comunicat de presă în care anunțau că vor dezvolta un crossover electric despre ale cărui detalii am scris AICI, cei de la Dacia nu au bătut pasul pe loc și au prezentat de curând pentru presa de profil, un Spring funcțional pe care am reușit să îl vedem îndeaproape.

Ca în cazul oricărui concept, diferența dintre imaginile generate de un soft și produsul finit, diferă destul de mult. Pe lângă detaliile de exterior care s-au mai temperat la modelul de serie, Spring vine și cu niște dimensiuni pe care nu le-aș fi intuit din fotografiile prezentate inițial. Mașina este destul de mică, sub dimensiunile unui Sandero, însă nu arată deloc rău, în ansamblu. Se poate observa ușor designul interesant al părții frontale și, în general, un layout ușor diferit de cel al restului de modele Dacia. Priza de încărcare este montată în față, în zona centrală a calandrului, iar deschiderea se face prin intermediul unei clapete montate undeva sub bord, ca și cea pentru deschiderea capotei.

Zona motorului este aproape goală, propulsorul electric și modulele de control fiind de dimensiuni reduse, peisajul de sub capotă ducându-te cu gândul la o mașină căreia îi lipsește motorul. Bateria este atașată de podea, undeva sub bancheta spate, fără să afecteze astfel spațiul pentru portbagaj care este cel puțin decent.

Având intenția să producă cel mai ieftin autoturism electric de pe piață, cei de la Dacia nu au investit foarte mult în materialele din habitaclu, zonă în care găsim preponderent plastic dur și o acoperire din vinilin pentru scaune. Ergonomia este însă bună, aspectul practic fiind unul bun pentru o citadină. Un lucru important de avut în vedere pentru viitorii clienți ai lui Spring este spațiul interior. Pentru cei de peste 1.80m încep deja problemele la nivelul picioarelor dacă stau în spate și la nivelul capului, pentru toate locurile. Planșa de bord are integrat sistemul MediaNav și comenzi manuale pentru climatizare, iar zona indicatoarelor este realizată din pictograme luminoase și un display LCD.  Slectorul pentru mers înainte, înapoi și neutru este un comutator rotativ, plasat în zona în care ar exista schimbătorul de viteze la o mașină convențională, în timp ce frâna de mână este clasică, cu manetă.

Dacia și-a propus cu Spring adjudecarea celui de-al treilea mare succes de piață după Logan și Duster, iar mașina va intra în primă fază în dotarea unor flote de car sharing di Paris și Barcelona, o versiune de retail fiind anunțată abia pentru septembrie 2021. Vor exista două configurații disponibile, una pentru pasageri și un van cu două locuri și sarcina utilă de 300 kg.

Spring va fi prin excelență un vehicul urban, iar performanțele lui urmăresc fidel acest profil atât ca autonomie (225 km), cât și ca putere (45CP). Garanția pentru baterie va fi de 8 ani sau 120.000 km. Despre preț nu avem momentan toate detaliile, însă au apărut deja speculații că acesta va fi undeva sub 18.000 euro (17.800 euro în Ungaria), ceea ce înseamnă că Spring va putea fi achiziționat cel mai probabil sub 10.000 euro cu ajutorul ecobonusului de la stat.

Razvan Loghin

Previous post

Dakar 2021, 3 români în bucla de 7,646 km

Next post

Cinci stele la Euro NCAP pentru noul Land Rover Defender

No Comment

Leave a reply