Home»Noutati»Accesorii»President Virginia. Cea mai ergonomică antenă magnetică pentru CB

President Virginia. Cea mai ergonomică antenă magnetică pentru CB

0
Shares
Pinterest Google+

Foarte mulţi dintre cei care vor să-şi instaleze la bordul maşinii o staţie CB se lovesc mereu de aspectul şi dimensiunile incomode ale antenei, accesoriul indispensabil pentru funcţionarea corectă a unui astfel de echipament.

Se ştie deja, de către orice utilizator de staţie CB, că lungimea antenei este direct proporţională cu performanţele obţinute în teren, iar acest lucru este perfect adevărat dacă vorbim de o amplasare corectă şi de reglajul efectuat în funcţie de poziţionarea ei pe maşină şi de canalul cel mai des folosit. Soluţia cea mai la îndemână este folosirea unei antene cu suport magnetic, ce se poate monta şi demonta uşor şi care poate susţine performanţe satisfăcătoare, în funcţie de modelul ales. Cele mai mici şi mai discrete antene CB sunt preferate de cei care vor să le instaleze pe autoturismul de familie sau pe SUV-uri, acolo unde o antenă aerodinamică, uşoară şi care să nu producă zgomot la viteze mari, este de preferat uneia lungi, cu performanţe mai bune, dar cu o serie de dezavantaje, inclusiv estetice.

Singurul produs care pare că a fost construit după aceste criterii este President Virginia, o antenă abia scoasă pe piaţă de producătorul francez şi pe care am reuşit să o testăm în premieră pentru a vedea cum se comportă la drum şi a scrie un prim review. Având în vedere că până în prezent am folosit numai antene cu performanţe de vârf, majoritatea cu lungimi de peste 1,5 metri, a trebuit mai întâi o familiarizare cu antenele magnetice de mici dimensiuni, iar pentru acest lucru am folosit pe rând mai multe modele de antene de la President, precum Georgia, Florida, Michigan şi Missouri, toate având soluţii constructive similare şi performanţe apropiate.

President Virginia vine cu un deign complet nou, ce nu a mai fost pus în practică de nici un alt producător şi o construcţie ce aduce foarte multe similitudini cu o antenă obişnuită de radio, fapt pentru care ar putea fi lăsată permanent pe maşină. Antena este aerodinamică şi are o talpă cu magneţi foarte puternici, ce-i asigură o fixare bună chiar şi pe suprafeţele uşor curbate. Spicul este unul moale şi nu foarte lung, demontabil, ce poate face faţă inclusiv la lovirile accidentale. Pentru a fi mult mai uşor de pozat prin locuri înguste, cablul este, în premieră, unul foarte subţire şi care, din testele efectuate, pare că nu aduce pierderi însemnate . Acesta este însă sensibil şi va trebui protejat de suprafeţele ascuţite şi pozat prin locuri ce îl feresc cât mai mult de contactul cu pasagerii sau bagajele.

Primul lucru interesant observat la Virginia a fost valoarea SWR-ului, de 1:1,1-1:1:2, ce corespunde unei antene reglate foarte bine şi gata de a trimite în aer toţi cei 4W produşi de staţia radio. Recepţia este la un nivel foarte apropiat de cel pe care îl oferă o antenă de dimensiuni normale, montată pe un suport magnetic, dar  o diferenţă apare la emisie, acolo unde o antenă cu o lungime de peste 1,2 metri asigură o propagare a semnalului pe o arie simţitor mai mare.

Totuşi, din testele efectuate cu această antenă, am putut sesiza un progres comparativ cu celelalte antene similare, putând astfel să comunicăm în mediul urban pe distanţe de circa 1-3 km şi în câmp deschis pe distanţe de 2-5 km şi chiar 5-8 km în condiţii ideale, folosind o staţie entry-level President Teddy şi o putere legală de 4W. Fiind o antenă scurtă, performanţele au de suferit în zonele cu vegetaţie, clădiri sau obstacole, fapt pentru care recomandarea noastră este să o folosiţi cu precădere la drum întins, în vacanţe şi alte activităţi ce nu depind de comunicaţii pe distanţe foarte mari.

Previous post

Acesta este noul GLA, primul SUV compact Mercedes-Benz

Next post

Range Rover Hybrid face primele teste off-road. Iată detaliile modelului de serie

No Comment

Leave a reply