După exact patru ani de la startul proiectului MINI Electric Racing, alintat „Racing MIMI”, a fost prezentat noul proiect de curse electric pregătit în România – BMW i4 Racing, ce se va prezenta sub numele „Elsa”. Acest proiect este organizat acum în jurul echipei de curse independente „Engage Racing”, cu susţinerea BMW Group România şi a partenerilor.
Noul automobil de curse „Elsa” este o premieră mondială absolută, fiind primul automobil de competiţie dezvoltat pe baza modelului de serie BMW i4 M50. Echipa Engage Engineering a asigurat pregătirea proiectului de competiţie cu un pachet extins de transformări, păstrând totuşi sistemul de propulsie de serie, cu cele două motoare electrice şi bateria de înaltă tensiune.
Conceptul maşinii a fost dezvoltat pe baza unui studiu aerodinamic dezvoltat special de echipă pentru a face faţă provocărilor Pikes Peak. Cursa de viteză în coastă din Statele Unite vine cu o serie de viraje deosebit de rapide la mare altitudine, unde, datorită presiune atmosferice scăzute, eficiența aerodinamică scade cu până la 40%. Ulterior echipa a dezvoltat componentele aerodinamice din carbon în România pe baza specificațiilor, doar o serie de elemente de la eleronul spate fiind comandate unui furnizor extern.
Echipa a trecut modelul printr-o serie extinsă de măsuri de reducere a greutățoii care au inclus uşurarea uşilor şi hayonului, geamuri din plexiglas, un bord reproiectat, eliminarea tuturor straturilor de izolație fonică, dar şi un bord cu o consolă ergonomică de curse, din fibră de carbon. Echipa a integrat o serie de comenzi ale automobilului convenţional într-o formulă nouă, simplificată. Astfel, consola centrală special proiectată şi volanul special cu butoane programabile permit pilotului să acceseze rapid funcţiile importante chiar şi în regim de cursă – de exemplu contactul, modurile de condus, activarea unor funcţii precum ventilaţia sau răcirea suplimentară. O parte din funcţiile de telemetrie dar şi funcţii ale maşinii pot fi accesate over-the-air, pe baza telefonului mobil.
O serie de modificări importante au venit pe baza unor colaborări cu compania Drexler, din Germania, care a creat, după specificaţiile echipei, diferenţiale cu alunecare limitată pentru ambele punţi. Compania olandeză Intrax a oferit soluţia de suspensii, cu amortizare şi arcuri speciale, proiectate de echipă pentru masa mai mare a automobilului electric cu baterii. Roll cage-ul, de asemenea cu specificaţii Pikes Peak, mai riguroase decât cele FIA, a fost dezvoltat în Polonia, pe baza observaţiilor echipei Pikes Peak.
Un alt proiect special este dezvoltarea unui sunet pentru maşina de competiţie. Nu are doar un rol de a completa prezenţa estetică a automobilului, dar are şi o serie de funcţii practice importante: oferă un feedback direct pilotului despre regimul de deplasare şi semnalizează acustic prezenţa pe traseu pentru spectatori, ca măsură esenţială de siguranţă.
Obiectivul principal al echipei rămâne mai departe o participare competitivă la cursa de viteză în coastă de la Pikes Peak, SUA. „Pentru noi Pikes Peak este ceea ce este pentru alţi sportivi un Campionat Mondial – cea mai importantă, faimoasă cursă de viteză în coastă din lume. Ne pregătim cu acest obiectiv în minte. Este important pentru noi să avem o participare competitivă, care să se dezvolte pe mai mulţi ani, şi aici resursele sunt cea mai mare provocare”, explică Horia Platona.
Evenimentul de lansare al proiectului a fost găzduit de Ţiriac Collection, noul BMW i4 racing ocupând pentru o seară poziţia centrală în Galerie. La eveniment a fost prezent şi Racing MIMI alături de o serie de trofee câştigate de echipă de-a lungul timpului – o evocare a performanţelor valoroase din ultimii ani.
No Comment