Home»Noutati»Auto»Premieră: Ford a prezentat noul Puma, modelul ce se va fabrica la Craiova

Premieră: Ford a prezentat noul Puma, modelul ce se va fabrica la Craiova

0
Shares
Pinterest Google+

Ford a prezentat recent noul său SUV de segment B ce se va fabrica începând cu toamna acestui an la Craiova. Mașina are la bază platforma lui Fiesta, dar cu dimensiuni crescute atât ca ampatament, cât și ecartament, cu un design complet nou și dinamic și cu o evidentă tentă de coupe obținută prin înclinarea plafonului către spate, în trendul celor mai recente apariții din zona SUV. Se pot observa ușor farurile cu tehnologie LED, pasajele roților cu elemente de protecție și jantele din aliaj cu diamentre de 18 inch sau de 19 inch, in versiunea ST Line. Caroseria are 1.537 mm înălțime (+54 mm față de Fiesta), 4.186 mm lungime (+146 mm), 2.588 mm ampatament (+95), 1.562 mm ecartament (+58 mm), în timp ce garda la sol este destul de modestă, variind de la 143 mm pe spate și 155 mm pe față.

Cele două exemplare pe care le-am putut vedea în premieră la fabrica de la Craiova au parcurs deja în teste 4.000 km pe șoselele din România și aduc câteva elemente noi în acest segment, atât la capitolul design, cât și ca dotări și funcționalitate. Habitaclul aduce scaune cu masaj lombar – premieră pentru acest segment, îmbrăcate cu huse demontabile și lavabile. Indicatoarele de bord au migrat către digital, fiind afișate de un display color cu grafică destul de bună și diametru de 12,3 inch. Locurile din spate resimt o limitare la nivelul capului, datorată aplatizării plafonului, ce va afecta ocupanții mai înalți. Portbagajul dispune de un volum foarte bun, de 456 litri – cel mai bun din segment și de acționare electrică oferită opțional. În premieră, Puma oferă în partea inferioară a portbagajului un extraspațiu de 80 litri destinat fie obiectelor murdare (echipament, bocanci, etc), ce poate fi spălat și drenat prin intermediul unei guri de scurgere. Comparimentul mai poate fi folosit și pentru a transporta în poziție verticală obiecte înalte ce nu trebuie îndoite sau culcate.

Din punct de vedere tehnic, Puma nu vine cu un sistem de tracțiune 4×4, ci va fi disponibil numai cu tracțiune față. Vor fi oferite motorizări pe benzină (EcoBoost) de un litru și diesel (EcoBlue) de 1.5 litri. În premieră, un sistem mild-Hybrid va fi disponibil asociat cu motorul pe benzină, ce va oferi două versiuni de putere, 125 și 155 CP. Sistemul mild-hybrid dispune de un acumulator de 48V și de un starter-generator antrenat prin curea, ce asigură atât pornirea motorului termic, cât și recuperarea de energie în timpul frânării. Sistemul electric aduce un aport de 50Nm ce îmbunătățește consumul de combustibil cu circa 9% și care ajunge astfel la o medie de 5,4 litri pentru ambele variante de putere. La capitolul transmisie, Puma va dispune atât de cutii manuale, cât și de o nouă cutie cu șapte trepte și dublu-ambreiaj.
La capitolul siguranță, Puma utilizează un arsenal de 12 senzori ultrasonici, trei radare și două camere amplasate în jurul mașinii, pentru a susține pachetul Ford Co-Pilot360. Acesta îmbunătățește nivelul de protecție, înlesnește condusul și parcarea.

Ford România nu a anunțat încă prețul la care se va comercializa Puma, însă acesta va fi cel mai probabil întocmai ca și poziționarea mașinii în gamă, respectiv undeva între EcoSport și Kuga. Modelul este destinat pentru început continentului european, iar primele comenzi se vor prelua spre sfârșitul acestui an și vor fi livrate către clienți abia în 2020.

Răzvan Loghin

Previous post

Nou pe piață: Skyactiv-X, un motor revoluționar de la Mazda

Next post

Kia XCeed, crossoverul bazat pe Ceed

No Comment

Leave a reply