Home»Noutati»Pe urmele lui Raptor. Test cu Ford Ranger Thunder

Pe urmele lui Raptor. Test cu Ford Ranger Thunder

0
Shares
Pinterest Google+

Ford se joacă cu tot felul de declinări ale pick-up-ului Ranger, cel care a și reușit în ultimii ani să se impună ca un best-seller, cel puțin aici, în Europa. Ca să mențină trendul și să țină viu interesul clienților pentru acest model, strategii mărcii apelează la versiuni și ediții speciale care au exact scopul de a te incita sau, măcar, a nu te lăsa indiferent.

O astfel de versiune este Thunder, o ediție condimentată cu inserții roșii și alte bunătăți, cu scopul de a se apropia de Raptor în câteva privințe, dar fără să-l depășească la performanțe și care să vină cu un preț mai accesibil. Pe Thunder îl veți găsi într-o nunță gri închis, cu jante negre cu design special, inserții roșii la exterior, logo-ul prezent pe uși și pe benă, dar și cu o grilă specifică, închisă la culoare și cu „nări” roșii. Schimbările nu sunt dramatice dacă ne raportăm la o versiune Wildtrack, însă s-au dovedit de efect din moment ce câțiva cetățeni s-au și arătat interesați de agregatul de sub capotă la scurt timp după ce am ieșit cu el pe poarta celor de la BDT. Surprinzător pentru admiratorii de ocazie, dar nu doar pentru ei, Ford nu a inventat o motorizare nouă pentru Thunder, ci a montat același diesel de 2 litri de la Raptor (213 CP), împreună cu cutia automată cu 10 trepte, reductor și tracțiune part-time cu diferențial spate blocabil. Față de Raptor lipsesc frânele spate cu discuri și suspensia cu coilovere Fox. Măsurată fie și la ochi, se observă ecartamentul și lățimea, mai mici la Thunder decât la Raptor.

Ranger Thunder se mișcă suficient de bine încât să nu îți vină să te gândești că ai avea nevoie de mai mult. Performanțele foarte bune se datorează celor 500 Nm pe care îi dezvoltă motorul bi-turbo, dar și cutiei cu 10 rapoarte, tot ea jucând un rol și în economia de combustibil, ajunsă la valori foarte bune (cca 8 litri în testul nostru, mediu). Thunder vine foarte bine echipat și la nivel de confort, habitaclul fiind garnisit cu o tapițerie specifică cu cusături roșii și logo-ul Thunder pe scaune, iar dotările de confort sunt și ele generoase.

La drum, Thunder se simte foarte legat și confortabil, dar cu un ruliu mai mare decât al fratelui mai mare, Raptor. Pe acesta îl bate însă cu vreo 1000 kg la capitolul masei maxime remorcabile (3500 kg), o caracteristică care merită avută în vedere de orice utilizator de pick-up. Capitolul la care Thunder excelează este insonorizarea, dar imediat pe listă aș pune demarajul și reprizele bune. Pare greu de crezut când ești la volan că sub capotă este un motor atât de mic, mai ales pe autostradă, când poți ține lejer viteze de croazieră la limita maxim admisă legal și chiar peste. În afara asfaltului suspensia își face bine treaba, iar cuplul motorului este suficient pentru a avea foarte târziu nevoie de reductor. Cu 4×4 cuplabil de la un comutator rotativ, cu o gardă la sol decentă și cu diferențial spate blocabil, Thunder poate ajunge destul de departe dacă știi să te ferești de neajunsurile specifice unui pick-up, respectiv ampatamentul și consola spate destul de mari.

Nu la fel de spectaculos ca Raptor, dar foarte aproape de a fura la fel de multe inimi, Thunder este un mix decent între caracteristicile dinamice peste medie și versatilitatea unui vehicul utilitar 4×4. Această ediție a avut o perioadă scurtă de comercializare, fiind disponibile doar 4500 de exemplare în Europa, însă probabil cei de la Ford nu se vor opri aici cu paleta de versiuni dedicate lui Ranger. Prețul lui Thunder nu a fost nici el unul care să treacă neobservat, acesta fiind de 45.000 euro, cu taxe incluse.

Previous post

Noul HR-V Hybrid e:HEV, în România din 2022

Next post

Groupe Renault va furniza modele pentru Mitsubishi Motors în Europa

No Comment

Leave a reply