Home»Teste»SUV»Noul Renault Captur, lansat în România de la 15.900 Euro. Test drive

Noul Renault Captur, lansat în România de la 15.900 Euro. Test drive

0
Shares
Pinterest Google+

A doua generație a lui Renault Captur a fost lansata de curând în România și prezentată presei de profil cu ocazia primului test-drive național la care am fost invitați și noi. Captur este lider al vanzarilor pe segmentul său, cu circa 1.5 milioane de unități vandute la nivel mondial și circa 22.000 de unități ce au ajuns pe piața din România. Cu un asemenea succes, pașii evoluției noului model au trebuit foarte bine dozați pentru a nu perturba niciuna din calitățile unui crossover urban foarte apreciat.

Mașina a crescut ușor în dimensiuni (+11cm în lungime) și a adoptat un look mai agresiv și mai bine desenat la nivel de detalii, cu blocurile optice specifice celor mai noi produse din gama Renault și cu un grad de personalizare și de culori disponibile ce cumulează nu mai puțin de 90 de combinații posibile. Se remarcă de asemenea și apariția unor jante din aliaj de 18 inch, disponibile însă opțional.
Adevărata revoluție se întâmplă însă la interior. Spațiul disponibil pentru pasagerii locurilor spate a crescut simțitor datorită unui plus de 40mm oferit de banchetă pe lățime și încă 17mm câștigați la nivelul picioarelor, fapt ce îl situează acum pe Captur la un nivel de top în segment. Bancheta spate este culisantă și rabatabilă, iar portbagajul oferă un volum de 536 de litri, o altă caracteristică de top pentru Captur în acest segment. Senzația de calitate percepută la nivelul materialelor a crescut și ea, ca și ergonomia tuturor elementelor. A fost adăugată lumină ambientală, iar spațiile depozitare au crescut și ele în volum. Ca o noutate, pentru variantele echipate cu cutie automată EDC a fost introdusă o consolă centrală flotantă, foarte inspirată ca aspect, însă oferită opțional. Ecranul sistemului multimedia este unul cu grafică bună și cu dimensiuni generoase, de 9,3inch. La fel ca la exterior, pentru a fi pe placul cât mai multor clienți, habitaclul permite și el un grad înalt de personalizare, cu până la 18 combinații posibile.

Construit pe o platformă CMF-B pe gare o găsim și la Clio, Captur se poate descrie ca o mașină agilă și portivită ca dimensiuni pentru a se descurca foarte bine în traficul urban. Nu există tracțiune integrală, ci doar o gardă la sol decentă, ce poate negocia ușor denivelările unui drum amenajat, borduri și alte obstacole întâlinite în ritumul de condus cotidian. La capitolul proplsie au fost adăugate motorizări noi pe benzină, diesel și GPL, nu departe de momentul lasnării fiind anunțată și o versiune plug-in hybrid. Momentan avem dieselul de 1.5 litri dCi în variante de 95 și 115 CP, bezină 1.0 TCe de 100 CP și 1.3 TCE de 130 sau 155 CP. Noi am condus un Captur echipat cu dieselul de 115 CP cuplat la o transmisie automată dublu-ambreiaj cu 7 trepte, combinație care s-a dovedit și de această dată tentantă prin prisma unui raport bun între dinamică și consum. Mașina pare mai bine antifonată, iar suspensiile sunt reglate la un nivel de compromis rezonabil pentru o mașină ce trebuie să fie și înaltă, și stabilă, și confortabilă. Capitolul de la care așteptam ceva mai mult a fost consumul, sărit de 7 litri la un drum București-Constanța și retur, parcurs la viteze legale și cu puțini kilometri de trafic urban. Este totuși un capitol de scuzat prin prisma unor vehicul e care abia au ieșit de pe linia de producție, dar pe care îl vom urmări însă în testele viitoare.

Noul Captur este disponibil la noi în trei versiuni de echipare, Life, Zen și Intens, cu prețuri începănd de la 15.900 Euro cu TVA pentru versunea de bază cu motor de un litru. În funcție de banii plătiți, Captur devine mai bine tehnologizat, cu dotări multiple de confort și de asistență pe care le găsiți ușor accesând un configurator. Nouă ne-a plăcut cel mai mult evoluția acestui model la bivel de aspect și confort, dar și felul în care se conduce, fie și numai pe șosea.

Lista de prețuri:

Previous post

Maserati prezintă seria specială Royale

Next post

Mazda a împlinit 100 de ani

No Comment

Leave a reply