Home»Noutati»Diverse»Nissan X-Trail rămâne în Japonia și pentru noua generație

Nissan X-Trail rămâne în Japonia și pentru noua generație

0
Shares
Pinterest Google+

Nissan a decis să nu producă următoarea generație a lui X-Trail în Regatul Unit, iar constructorul afirmă că nu Brexit este de vină pentru decizie.

Mai precis, producătorul nipon a anunțat în 2016 că plănuia să construiască cea de-a patra generație X-Trail la Sunderland. Între timp, votul pentru Brexit a fost în favoarea deciziei, ceea ce a adus numeroase incertitudini pentru industria auto, dar mai ales pentru constructorii care operau pe piața din Regatul Unit și din postura de producători.

Șeful consiliului de administrație al Nissan Europa, Gianluca de Ficchy, a declarat că Nissan a luat decizia de a nu fabrica a patra generație a lui X-Trail în Regatul Unit din ”motive de business”. Acestea sunt întârite de incertitudinile legate de viitoarea relație a țării insulare cu Bătrânul Continent, care face planurile pe termen lung dificile pentru companii precum este Nissan.

Actualul Nissan X-Trail este construit la uzina din Kyushu, Japonia, care a fost aleasă drept hub global de producție pentru acest model. Fabrica din Sunderland a primit o investiție consistentă în vederea modernizării pentru fabricarea mai multor modele chiar în anul în care a avut loc votul pentru Brexit, iar niponii au hotărât să-și consolideze producția internă prin păstrarea lui X-Trail la Kyushu.

În ciuda acestei decizii, Nissan va produce viitorul Juke și următorul Qashqai la fabrica din Sunderland. Uzina respectivă a primit o nouă vopsitorie și are noi prese de dimensiuni generoase, utilizate pentru producția reperelor de caroserie.

Nissan are cea mai mare fabrică de mașini din Regatul Unit. Niponii produc acolo modelele Leaf, Note, Juke și Qashqai. Vorbim despre 30% din producția totală de mașini din acea țară, respectiv 1.52 milioane de mașini, iar majoritatea ajung să fie exportate în Europa. Tocmai de aceea, Brexitul a ridicat întrebări serioase în privința acestei uzine, ale cărui produse ar putea fi afectate de eventuale tarife mărite de import în Uniunea Europeană.

Previous post

Mazda pregătește încă un SUV compact

Next post

Dacia recheamă în service 332 de mașini în România

No Comment

Leave a reply