Home»Teste»Nissan Juke Nismo RS 1.6 DIG-T – ultima strigare

Nissan Juke Nismo RS 1.6 DIG-T – ultima strigare

4
Shares
Pinterest Google+

Unul dintre cele mai nonconformiste modele realizate de Nissan este aproape de a schimba foaia și a trece la o nouă generație. Înainte de a ne lua adio de la primul debutant cu acest nume, am făcut un test cu cea mai efervescentă versiune a sa, Nismo RS!

Apărut pe piață în 2009, Juke a stârnit repede un val de aprecieri de la un public divers, care fie l-a acceptat de le început și l-a adorat, fie nu l-a înțeles până în ziua de azi. Perfecționat stilistic și
tehnic pe parcurs, Juke a primit badgeul sportiv Nismo trei ani mai târziu, iar în 2015 a fost scoasă pe piață versiunea Nismo RS, cea pe care am plimbat-o și noi în primele zile de primăvară.

Exteriorul încă actual păstrează și în versiunea RS liniile voluptoase și nonconformiste, înnobilate de trimurile specifice versiunii sportive, respectiv oglinzile roșii și inserțiile de aceeași culoare la nivelul pragurilor și bumperelor, acestea din urmă fiind cu totul reproiectate pentru echiparea Nismo RS, dar și jante din aliaj de 18 inch cu design special. Practic, vârsta acestui model se observă
doar la interior, unde pretențiile din ultimii ani au crescut în special pe partea de dotări și în ceea ce privește opțiunile multimedia. Comenzile de pe consola centrală și suprafețele mari din plastic sunt singurele nepotriviri cu exigențele actuale, însă versiunea sportivă testată de noi compensează prin scaunele foarte bine profilate și tapițate cu piele tip suede (un fel de Alcantara), plafon
negru și unele inserții cu imitație de carbon. Patru ocupanți își vor găsi cu ușurință loc în habitaclul lui Juke, însă cei mai înalți vor resimți limitările în partea din spate unde plafonul coboară accentuat, iar bagajele vor trebui și ele alese chibzuit.

Din punct de vedere tehnic, Juke se poate găsi într-o paletă de motorizări ce începe cu un 1.2 și 1.6 DIG-T (benzină) în mai multe variante de putere, dar și un diesel de 1.5/110 CP. Nismo RS folosește propulsorul de 1.6 litri supraalimentat, ajuns la 218 CP, pe care îl găsim fie în compania unei transmisii manuale și tracțiune față, fie în cea a unei transmisii X-Tronic (CVT), conectată la un sistem de tracțiune integrală, decuplabil. Noi am testat-o pe aceasta din urmă, mai confortabilă și mai prietenoasă în mediul urban, însă mai leneșă cu o secundă în ceea ce privește demarajul
0-100km/h. Dacă vizibilitatea este prețul cel mai mare pe care îl vei plăti pentru oricare dintre versiunile lui Juke, Nismo RS va compensa acest neajuns prin abilități dinamice excelente datorate trenului de rulare ferm și al direcției foarte precise.

Motorul de 1.6 litri pe benzină contribuie la o greutate redusă și la o distribuție bună a maselor. Cei 218 CP oferiți în cazul versiunii Nismo RS se simt din plin în toate situațiile, însă cutia CVT suprimă reacțiile violente la plecarea de pe loc și, așa cum am mai spus, contribuie la un demaraj mai lent. Tracțiunea integrală este de tip decuplabil prin intermediul unui buton care permite setarea pe modul 2wd (față). Chiar dacă nu este în stare de aventuri în teren datorită trenului de rulare pur sportiv și al anvelopelor cu talon mic, Juke este capabil de multe satisfacții pe asfalt, acolo unde își ascunde bine vârsta, fiind încă mai actual decât multe modele apărute între timp și care nu atrag la fel de multe priviri admirative. Juke se face acum mai simpatic și prin reducerile substanțiale de preț cu care poate fi găsit la dealeri.

Previous post

Noul Ford Puma - cu ce preţuri se vinde în România

Next post

Dacia lansează versiunea Stepway pentru gama Logan și în România

No Comment

Leave a reply