Home»Noutati»Auto»Next-Gen Ford Ranger Raptor a sosit în Europa

Next-Gen Ford Ranger Raptor a sosit în Europa

0
Shares
Pinterest Google+

Dezvoltat de Ford Performance, Next-Gen Ranger Raptor este cea mai capabilă versiune a noii generații care va fi lansată în Europa, livrările către clienți începând din ultimul trimestru al anului 2022. 

 

Mai multă putere 

 

Cea mai importantă modificare este introducerea unui nou motor EcoBoost V6 pe benzină de 3,0 litri twin-turbo, setat de Ford Performance pentru a produce 288 CP și 491 Nm.1 Noul motor oferă o creștere uriașă a puterii față de actualul motor diesel biturbo de 2,0 litri, care va continua să fie disponibil pe anumite piețe în Next-Gen Ranger Raptor din 2023.

 

Motorul EcoBoost V6 twin-turbo de 3,0 litri are un bloc de cilindri compact din fier-grafit, mai rezistent cu 75% comparat cu fierul utilizat în versiuni convenționale. Ford Performance s-a asigurat că motorul oferă un răspuns imediat la accelerații, iar un sistem anti-lag creat pentru curse, similar cu cel vazut pentru prima dată la Ford GT și apoi la Focus ST, permite un răspuns motor extrem de rapid.

Noul sistem anti-lag menține turbina la rotație ridicată până la trei secunde după ce șoferul reduce accelerația, permițând o reluare mai rapidă a presiunii de supraalimentare și accelerații imediate la ieșirea din viraje sau la trecerea de la o treaptă la alta atunci când șoferul calcă pedala de accelerație. În plus, motorul este programat cu un profil individual de amplificare a supraalimentării pentru fiecare dintre treptele transmisiei automate cu 10 rapoarte, pentru performanțe optimizate.

 

Șoferii își pot alege sunetul preferat al motorului apăsând un buton de pe volan sau selectând un mod de conducere care utilizează una dintre următoarele setări:

 

  • Quiet – prioritizează silențiozitatea față de performanță și sunet pentru a păstra armonia cu vecinii dimineața devreme
  • Normal – destinat utilizării de zi cu zi, acest profil oferă o notă de evacuare cu prezență, fără a fi prea zgomotos pentru uzul stradal. Acest profil este aplicat în mod implicit modurilor de conducere Normal, Slippery, Mud/Ruts și Rock Crawl
  • Sport – oferă o notă mai zgomotoasă și mai dinamică
  • Baja – cel mai agresiv profil de evacuare atât în volum cât și în notă, în modul Baja evacuarea se comportă aproape ca un sistem direct. Destinat numai pentru utilizare în teren accidentat.

 

Mecanică 

O serie de ranforsări specifice versiunii au fost adoptate pentru montantul C, benă și roata de rezervă. De asemenea, șasiul are cadre unice pentru arcuri, amortizoare și suporții de șoc din spate pentru ca Ranger Raptor să poate face față în cele mai dificile condiții din teren accidentat.

Suspensia vine modificări ample. Noile brațe de control superioare și inferioare din aluminiu, rezistente, dar totuși ușoare, suspensia față și spate au o cursă lungă și soluția din spate cu braț Watt care aduce mult rafinament, au fost proiectate pentru a oferi mai mult control la viteză mare pe teren accidentat.

Noua generație de amortizoare FOX® de 2,5 inchi cu Live Valve are o tehnologie de control revoluționară, care oferă posibilitatea de amortizare raportată la poziția roții. Aceste amortizoare sunt cele mai sofisticate montate vreodată pe Ranger Raptor și sunt umplute cu Teflon™ ‑ ulei infuzat care reduce frecarea cu aproximativ 50% în comparație cu cele de pe modelul anterior.

 

Deși amortizoarele sunt produse de FOX®, munca de calibrare și cea pentru dezvoltare au fost îndeplinite de Ford Performance, fiind utilizat un mix între testarea pe computer și cea din lumea reală. Absolut tot ceea ce ține de rata de amortizare, garda la sol și calibrarea valvelor a fost optimizat pentru a obține un echilibru perfect între confort, control, stabilitate și tracțiune în teren accidentat și în afara lui.

 

Control pe orice tip de teren

 

Pentru prima dată, Ranger Raptor primește un sistem avansat de tracțiune integrală, cu o nouă cutie de transfer cu două trepte, controlată electronic, combinată cu diferențialele blocabile față și spate – o caracteristică valoroasă pentru pasionații de off-road.

Pentru ca Next-Gen Ranger Raptor să poată parcurge orice drum, de la asfaltul neted până la noroi și șanțuri, plus tot ce se află între acestea, există șapte moduri de condus selectabile 2, inclusiv modul Baja orientat spre off-road extrem, care configurează sistemele electronice ale vehiculului pentru performanțe maxime în timpul incursiunilor în teren accidentat la viteze mari.

Fiecare mod de conducere selectabil ajustează un număr de elemente de la motor și transmisie, la sensibilitatea și calibrarea ABS-ului, comenzile de tracțiune și stabilitate, acționarea supapei de evacuare, direcția și răspunsul clapetei de accelerație. În plus, indicatoarele, informațiile cu privire la vehicul și temele de culoare de pe panoul de instrumente și pe ecranul tactil central se modifică odată cu modul de conducere selectat. 2

 

On-road

 

  • Normal – conceput pentru confort și eficiență a consumului de combustibil
  • Sport – mai receptiv pentru condusul plin de energie pe drum
  • Slippery – pentru o conducere mai sigură pe suprafețe alunecoase sau neuniforme

 

Off-road

 

  • Rock crawl – pentru un control optim la viteză foarte mică pe teren stâncos și extrem de denivelat
  • Sand – optimizează schimbările de trepte și livrarea puterii pentru progres în nisip și zăpadă înaltă
  • Mud/Ruts – pentru aderență maximă în timpul accelerațiilor și menținerea impulsului pe suprafețe moi
  • Baja – setează toate sistemele pentru a putea ataca agresiv dunele de nisip la viteză mare

Next-Gen Ranger Raptor dispune, de asemenea, de Trail Control™, care este similar cu un pilot automat al vitezei de croazieră pentru off-road 2. Șoferul selectează pur și simplu o viteză de sub 32 km/h, iar vehiculul își va gestiona accelerația și frânarea, în timp ce șoferul se concentrează pe direcție în terenul dificil.

 

Dinamic

 

Performanțele îmbunătățite ale lui Ranger Raptor au dus la nașterea unui design complet nou, care se bazează pe stilul îndrăzneț și puternic al Next-Gen Ranger. Pasajele roților evazate și designul farurilor cu semnătura luminoasă în forma literei C pun în evidență lățimea pick-up-ului, în timp ce literele îndrăznețe F-O-R-D de pe grilă și bara de protecție separată adaugă mai mult impact vizual.

 

Farurile cu matrice LED și lumini de zi cu LED împing performanța iluminării de care dispune Ranger Raptor la noi niveluri. Acestea dispun de posibilitatea de a lumina acolo unde merge mașina, au fază lungă fără orbire și ajustare dinamică automată pentru a oferi o vizibilitate mai bună celui de la volan, dar și celorlalți participanți în trafic.

 

 

Aripile evazate acoperă jantele de 17 inchi din aliaj ușor, echipate cu anvelope All-Terrain, dezvoltate special pentru Ranger Raptor. Orificiile de ventilație funcționale, caracteristicile aerodinamice și treptele laterale rezistente, din aluminiu turnat, ajută la îmbunătățirea aspectului și funcționalității camionetei. În spate, stopurile cu tehnologie LED oferă o legătură de stil distinctiv către partea din față, în timp ce bara de protecție spate Precision Grey dispune de o treaptă tampon și bară de remorcare integrate care sunt poziționate sus pentru a evita compromiterea unghiului de plecare.

 

La interior, tema continuă să sublinieze performanța în teren accidentat și natura extrem de energică a lui Ranger Raptor. Cabina dispune de scaune sport complet noi, inspirate de la avioanele de luptă, în față și în spate, pentru a spori confortul și pentru a oferi mai mult suport în timpul virajelor la mare viteză.

 

Accentele Code Orange de pe panoul de bord, ornamente și scaune sunt imitate de iluminarea ambientală a lui Ranger Raptor, care scaldă interiorul într-o strălucire de culoarea chilimbarului. Un volan sport premium, îmbrăcat în piele și încălzit, cu amprentă proeminentă a degetului mare, marcaj central și clapete din magneziu pentru schimbarea treptelor completează senzația de sportivitate.

 

De asemenea, ocupanții vor beneficia de cea mai nouă tehnologie digitală; interiorul dispune de un instrumentar digital de 12,4 inchi și de un ecran tactil central de 12 inchi, cu sistem multimedia SYNC4A®. Din punct de vedere al conectivității, acesta este compatibil wireless cu Apple Carplay și Android Auto™ 4, iar sistemul audio B&O® cu zece difuzoare5 este pregătit să redea coloana sonoră a următoarei aventuri.

Noul Raptor este primul Next-Gen Ranger care sosește în Europa, livrările către clienți începând în ultimul trimestru al anului 2022. În România, comenzile vor debuta la jumătatea lunii martie.

Previous post

Noua Mazda CX-60 PHEV se va lansa în martie

Next post

Noul Renault Austral a fost dezvăluit oficial

No Comment

Leave a reply