Home»Noutati»Auto»Manifesto – conceptul care redefineste atributele Dacia

Manifesto – conceptul care redefineste atributele Dacia

0
Shares
Pinterest Google+

Conceptul Manifesto a fost creat pentru a sublinia caractererul marcii Dacia, un vehicul off-road simplu, robust si plin de inovatii. Modelul nu va fi din pacate unul de serie, insa este de asteptat ca unele dintre ideile prezentate pe acesta vor putea fi abordate in scurt timp de modele reale din gama Dacia. 

Conceptul Manifesto subliniaza din nou orientarea marcii Dacia catre un public pasionat de activitățile în aer liber si care devine tot mai numeros, pentru care marca autohtona a dezvoltat deja modele precum Duster, Jogger, dar si versiunile Stepway intalnite pe Logan sau Sandero.

Vehiculul a fost prezentat in premiera la Paris pentru jurnalisti, in cadrul unui eveniment la care am participat si noi, revista 4×4 adventure. Am putut face cunostinta cu aceasta ocazie cu noua identitate vizuala a Dacia, cu schimbarile de logo, de inscriptionare si de culori pentru modelele din gama. Tot aici am revazut si macheta la scara reala a conceptului Bigster, un 4×4 ce se va alatura gamei Dacia si care va fi o evolutie din punct de vedere al dimensiunilor, dar si a tehnologiei in raport cu actualul Duster.

Revenind la Manifesto, acesta este un vehicul pur electric cu tractiune integrala, cu doua locuri si cu o sumedenie de noutati pe poarte de design si functionalitate. Precum se stie, Dacia imbratiseaza solutiile simple si functionale, fara sa faca exces de sisteme si gadgeturi acolo unde nu este neaparat necesar. Fiind un vehicul pentru a explora natura, Manifesto pastreaza cat mai mult legatura cu exteriorul, neavand usi, ferestre si nici macar un parbriz. Este insa plin de locuri de depozitare si solutii ingenioase de amarare pentru diverse echipamente. Husele scaunelor sunt de faptpilote detasabile, materialele de la bord sunt waterproof, comenzile sunt simple, iar proiectorul principal cu LED se poate detasa si folosi ca lanterna.

Plafonul este amovibil si permite fixarea rapida a bagajelor. Diverse obiecte pot fi depozitate si in compartimentele localizate in capota, dar si pe laterale sau in zona din spate a masinii.

Pachetul de baterii este montat in spate si este detasabil pentru a servi ca sursa de energie pentru diverse scopuri, ca de exemplu atunci cand ati campat sau pur si simplu doriti sa alimentati o cabana sau un adaport in varf de munte.

Anvelopele au un design special su profil agresiv si sunt generoase in diametru pentru a genera o garda la sol de circa 25 cm. Acestea sunt fara aer si nu pot face pana, fiind in acelasi timp foarte rezistente la suprafete accidentate. Pentru a putea ajunge si dincolo de posibilitatile tehnice ale masinii, Manifesto dispune in partea frontala si de un troliu. Materialele folosite pentru caroserie si interior au la baza in mare parte derivate din mase plastice reciclate, subliniind ideea Dacia pentru ecologie si pentru un viitor verde al modelelor sale. La interior gasim insa si elemente din pluta, la nivelul plansei de bord si a volanului.

Dacia nu a publicat informatii despre datele tehnice si nici alte specificatii ale lui Manifesto. Dimensiunile sale compacte, materialele usoare din care este realizat si propulsia electrica ofera in schimb imaginea unui vehicul foarte dinamic si capabil, ce s-ar apropia ca si caracteristici de cele ale unui SSV. 

Chiar daca nu il vom vedea decat in aceste imagini, Manifesto indeplineste insa un rol important pentru Dacia, pe care seful de Performanta al marcii, Lionel Jaillet il prezinta drept „un laborator pentru explorarea și testarea unor noi idei”  sustinand in acelasi timp si ca “Viitoarele noastre modele vor fi tot mai ingenioase, tot mai adaptate activităților în aer liber, exprimând tot mai bine spiritul mărcii Dacia !”

Previous post

Kia EV9, teste finale înainte de premiera mondială din 2023

Next post

Noul Renault Austral se poate comanda in Romania

No Comment

Leave a reply