Home»Teste»SUV»Made în Craiova. Test cu Ford Puma 1.0 EcoBoost Hybrid

Made în Craiova. Test cu Ford Puma 1.0 EcoBoost Hybrid

0
Shares
Pinterest Google+

Ford a șters cu buretele amintirea legată de vechiul Puma și revine cu acest nume într-o formulă cu totul nouă și cu o tehnologie mild-hybrid pe care o vedem pentru prima dată atașată unui produs fabricat în România. Nerăbdători de rezultat, am pornit la drum să vedem cum se simte una dintre cele mai atractive creații Ford pentru piața de la noi.

Așa cum spuneam, Puma a mai existat în trecutul Ford sub forma unui coupe mic, destul de urâțel și de neînțeles pentru vremea lui, experiență legată cel mai probabil și de faptul că a fost contemporan și conceput pe aceeași planșă de deign cu primul Ka, la fel de controversat și el din punct de vedere stilistic. Puma de azi este cu totul altceva, un SUV mini, cu un look sportiv și cu o parte frontală ce te duce cu gândul mai repede câtre Porshe și Jaguar decât către Ford. Făcând așadar o oarecare notă discordantă în raport cu restul gamei, nici nu este de mirare că Puma iese ușor în evidență și pare, cel puțin din privirile trecătorilor, destul de atrăgător cât să mă fi și întrebat câțiva dintre ei o groază de detalii despre micul Ford. E drept, configurația ST Line pe care am avut-o la test vine cu tot ce e mai bun în materie de aspect, respectiv jante mari de 18 inch, parașocuri vopsite, eleron, spoilere mai frumoase și mai aerodinamice și faruri full LED. Toate aceste artificii de design au corespondent și în habitaclu, sub forma unor scaune optim profilate, materiale de bună calitate, volan îmbrăcat în piele și tapițerie cu cusătură roșie.

Nefiind o mașină cu gabarit prea mare, Puma a reprezentat o adevărată provocare pentru cei care s-au ocupat de optimizarea spațiului, mai ales în versiuniea mild-hybrid, care găzduiește în plus și un pachet de baterii necesar sistemului electric de 48V. Pe locurile din față se stă decent, iar spațiul este ok și pentru ocupanții locurilor din spate dacă aceștia nu sunt foarte înalți. Limitarea perceptibilă este doar la nivelul capului, iar pentru aceștia există unele probleme și cu vizibilitatea spre latelal, lucru datorat montanților masivi. La capitolul originalitate avem portbagajul, ce vine cu o poliță demontabilă care ajută la delimitarea unui spațiu în partea nferioară, dar și cu o premieră în industrie, un compartiment adânc și voluminos ce se află în podeaua portbagajului, cu capac separat, pereți cauciucați și cu scurgere, spațiu ce poate fi folosit pentru depozitarea echipamentului murdar, sau alte obiecte care nu ar face casă bună cu mocheta din habitaclu sau portbagaj. O notă bună așadar pentru originalitate și simț practic pentru inginerii de la Ford.

Felul în care se mișcă Puma este unul pe care nu și l-ar fi putut imagina nimeni în urmă cu câțiva ani pentru o motorizare de un litru, pe benzină. Deși împărtășește multe detalii tehnice cu frații mai mici, Fiesta și Ecosport, Puma se simte mult mai agil și mai sportiv decât acestea. Puntea spate diferă de a celor două, însă are la bază tot un cadru semirigid. Denivelările și gropile nu sunt tocmai mediul ideal pentru Puma, iar de offroad nu se pune problema din cauza unghiurilor modeste, a gărzii la sol și faptului că tracțiunea integrală nici măcar nu a fost luată în calcul pentru acest model. Puma are un confort acustic foarte bun, iar micul motor își face neașteptat de bine treaba în compania unei cutii manuale cu șase trepte, foarte corect etajată, dar și cu ajutorul primit de la sistemul electric ce acoperă zonele de turație în care motorul pe benzină este deficitar la capitolul cuplu. Rezultatul este o liniaritate foarte bună și 155 CP care chiar se simt prezenți atât la plecarea de pe loc, cât și la depășiri. Cei 5,6 litri medie de consum din fișa tehnică nu s-au lăsat afișați și de computerul de bord, însă un condus civilizat poate aduce valori cuprinse între 6,5 și 7 litri la un regim mixt, așa cum am putut experimenta și în testul nostru. Există și cinci moduri de setare pentru dinamica mașinii, respectiv Normal, Eco, Sport, Slippery şi Trail, ce afișează și o grafică specifică pe cadranul digital. Fiecare ajustează modul în care sunt gestionate resursele motorului, direcția și controlul tracțiunii.

Una peste alta, Puma este un model simpatic și bine proporționat pentru a fi o mașină completă de zi cu zi. Cea mai ieftină versiune a crossoverului oltenesc este în echiparea Titanium și cu 125 CP sub capotă, și se poate achiziționa prin programul rabla începând cu 15.250 euro, cu tot cu TVA. O configurație precum cea din test (ST Line X/155 CP) ajunge la 26.292 euro, valoare ce se poate reduce prin ecobonusuri și prima de casare la 23,657 euro, TVA inclus.

Text și foto: Răzvan Loghin, Locație: Rock Mill Resrort, Breaza

 

Date tehnice

  • Motor/cilindree 3L/998 cmc
  • Combustibil benzină
  • Putere 155 CP/6.000 rpm
  • Cuplu 220 Nm/3.000 rpm
  • Normă de poluare/emisii Euro 6/130 g/km
  • Transmisie manuală/6 trepte
  • Tracțiune față
  • L x l x h 4.207/1.805/1.534 mm
  • Număr locuri 5
  • Portbagaj 401-1.161 litri
  • Masă la gol 1.280 kg
  • Viteză maximă 205 km/h
  • Sprint 0-100 km/h 9 s
  • Consum mediu 5,7 l/100 km
Previous post

Ediția nr.17 a Red Bull Romaniacs mutată în toamnă, 27-31 octombrie

Next post

Ford a pregătit noul Bronco pentru 2021

No Comment

Leave a reply