Home»Noutati»Diverse»Infiniti ar putea părăsi piața din Europa: vânzările slabe sunt de vină

Infiniti ar putea părăsi piața din Europa: vânzările slabe sunt de vină

0
Shares
Pinterest Google+

Infiniti ar putea părăsi piața din Europa la nici măcar un deceniu de la debutul oficial pe acest continent.

Deși nu există o confirmare oficială în această direcție, cei de la Auto Actu citează surse din cadrul companiei Renault-Nissan. Noii proprietari ai Mitsubishi ar fi descurajați să susțină în continuare marca Infiniti în Europa în contextul în care aceasta nu a reușit până acum să-și atingă țintele de vânzări.

Noii proprietari ai mărcii Mitsubishi au sperat că vor reuși să ofere o gamă atractivă de SUV-uri, berline, decapotabile și crossovere pentru europeni, însă eforturile lor nu s-au materializat sub formă de vânzări. Pe deasupra, producția unor modele în Regatul Unit în contextul Brexit-ului face neatractivă investiția în Infiniti, afirmă mai multe voci din industrie sub acoperirea anonimatului.

Cel mai accesibil Infiniti, hatchback-ul Q30, ar fi trebuit să aibă vânzări de 30.000-40.000 de unități pe an în Europa, dar anul 2016 i-a adus doar 8.453 de unități vândute, iar lucrurile nu s-au îmbunătățit în 2017 și nici în 2018. 

Vârful de vânzări al Infiniti în Europa a fost atins în 2016, când niponii au vândut 12.775 de unități. Doar 6.000 de modele Infiniti au fost comercialiate în primele 11 luni ale lui 2018, mult sub așteptările declarate anterior de cei de la Nissan, deținătorii mărcii premium Infiniti.

Pe deasupra, normele WLTP și omologarea tuturor modelelor din gamă a afectat vânzările, fără a mai lua în considerare investițiile necesare reducerii emisiilor de CO2 și a consumului de carburant la nivel de marcă.

Vestea bună pentru această marcă este faptul că piața din Statele Unite ale Americii îi asigură aproape 70% din vânzările totale, deci noii proprietari ai Mitsubishi nu vor să închidă marca cu totul.

Spre comparație, marca Infiniti a fost retrasă din România la finalul lui 2013, la doar trei ani de la debutul intern, realizat sub aripa companiei Auto Italia. La vremea respectivă, era vehiculată o intenție de revenire pe piață sub un alt importator, însă aceste zvonuri nu s-au materializat.

Previous post

Range Rover SV Coupe: n-a fost să fie

Next post

Mazda pregătește încă un SUV compact

No Comment

Leave a reply