Home»Noutati»Auto»Ineos Grenadier prezentat in Romania – primele impresii

Ineos Grenadier prezentat in Romania – primele impresii

2
Shares
Pinterest Google+

In era SUV-urilor firave si lipsite din ce in ce mai mult de aptitudini offroad, iata ca se mai intampla si minuni, cum este Ineos Grenadier, un model cu sasiu, punti rigide, reductor, diferentiale blocabile si o sumedenie de alte “goodies” pe care le asteapta orice entuziast al masinilor 4×4. Scurtul istoric al acestui model se leaga de ambitia unui miliardar britanic de a concepe un “Defender” mai bun si mai performant, in contrast cu ceea ce vedem astazi venit din directia Land Rover. De fapt , Jim Ratcliffe a vrut sa cumpere planurile si dreptul de a continua productia vechiului Defender, insa a fost refuzat, iar de aici a plecat toata ambitia de a le da peste nas firmei pastorite in prezent de indieni.

Grenadier se anunta inca de la inceput interesant datorita colaborarii cu mai marii indurstriei auto, BMW, Mercedes, Magna-Steyr, ZF si multe alte branduri cu greutate. Dezvoltat rapid si testat intens in tot felul de conditii, mai ales offroad, Grenadier a poposit de curand si in Romania, in curtea celor de la Automobile Bavaria care se vor ocupa si de comercializarea acestui brand la noi. Logica acestei colaborari se leaga si de pachetul tehnic motor+transmisie semnate BMW, ce va inlesni partea de service si garantie pentru acest model.

Caroseria este foarte bine proportionata si puncteaza fix acolo unde vechiul Defender era deficitar, dar lasand mare parte din aspect sa duca repede la legatura cu modelul proiectat de LR. Este mai lat, mai bine finisat, mai bine accesorizat si protejat. Slidere, scuturi, snorkel, manere pe plafon, trape individuale pentru sofer si pasager, scara pe usa spate, roata de rezerva montata “old-school”. Masina arata ca un off-roader veritabil si este gata sa suporte modificari si bricolari ulterioare, cel putin dupa cum au confirmat si reprezentatii Ineos. Un element intresant: pe lateralele masinii exista sine din aluminiu ce permit montarea diverselor accesorii, cum ar fi canistre, lopeti, rampe de nisipe si orice alt accesoriu care poate fi montat in exterior.

Interiorul este spatios, scaunele sunt foarte confortabile si sunt produse de Recaro. In spate se sta bine, inaltimea la nivelul capului este excelenta. Portbagajul este si el voluminos, vizibilitatea buna. Plansa de bord si comenzile de pe consola sunt desenate in stil militar, simplist si “rugged”. Din pacate, nu exista instrumente analogice, ci doar un ecran central mare si plin de informatii (inclusiv presiune si temperatura in anvelope, temperatura ulei cutie, clinometru, etc). Inginerii de la Ineos au separat comenzile pentru strada de cele utilizate in offroad, care au fost mutate pe o consola de plafon inspirata din aviatie. Acolo sunt comenzile pentru diferentiale, dezactivarea sistemelor electronice, dar si butoane pentru accesorii ulterioare pentru care exista cablaj pregatit care duce catre fata si catre spatele vehiculului.

Schimbatorul de viteze este identic ca pe modelele BMW, iar cel pentru cutia de transfer este manual. Preferam insa sa fi fost proiectat un schimbator dedicat pentru Grenadier, mai masiv si cu mai multa personalitate.

Grenadier este construit pe sasiu separat de caroserie, care arata foarte trainic, la fel ca si elementele de suspensie si directie. Caroseria este din tabla de otel si este galvanizata, ideea de a apela la aluminiu fiind, se pare, abandonata. Suspensia este cu arcuri elicoidale fata si spate si exista amortizor de directie, in timp ce caseta de directie este si ea tot “old-scool”, cu roata melcata. Puntile rigide arata foarte trainic si sunt produse de Carraro, un fabricant italian de componente pentru tractoare, furnizor pentru Case si John Deer.

Motorizarile sunt doua, cu sase cilindri, de 3 litri, preluate de la BMW si adaptate pentru acest model. Cel pe benzina dezvolta 285 CP, iar dieselul 250 CP. Cutia de viteze este exclusiv automata, preluata tot de la BMW, cu opt trepte, de origine ZF. Cutia de transfer produsa de Carraro integreaza un diferential central si un reductor cu doua trepte, sistemul 4×4 fiind asadar unul permanent.

Masinile aduse perntru demo in Romania au fost unele pre-serie, cu mici imperfectiuni care se vor corecta, iar marele dezavantaj a fost faptul ca nu erau inmatriculate, motiv pentru care un test-drive in care sa ne punem la curent si cu ce poate sa faca Grenadier in teren sau pe sosea, ramane momentan in asteptare.

Livrarile Ineos Grenadier in Romania vor incepe din toamna acestui an, iar pretul pentru un exemplar precum cel din fotografii va fi de circa 70.000 euro. Grenadier va fi disponibil ulterior si in versiuni de ampatament scurt, pick-up cu 4 usi si utilitara cu caroserie inchisa. 

Previous post

Cu placa prin Delta Dunării, la Delta SUP Challenge

Next post

Haideți la o zi de SUP pe lacul Snagov, duminică, 5 iunie

1 Comment

  1. […] sa – INEOS Fusilier. Ceva mai mic și vizibil mai aerodinamic decât predecesorul său, INEOS Grenadier, Fusilier promite performanțe de top atât on-road, cât și off-road. Dezvoltat în colaborare cu […]

Leave a reply