0
Shares
Pinterest Google+

Nu trece nici un an fără să vedem ceva nou și spectaculos în gama celor de la BRP, iar ocazia de le testa în premieră vine deseori și cu locul perfect în care să facem asta. Am mers așadar în Portugalia pentru lua pulsul celor mai importante noutăți ce vor intra pe piață în 2025.

 

 

Fix când a debutat mai serios toamna și temperaturile au început să scadă sub zero grade, am schimbat direcția mai către vest, în locul care se pretează cel mai bine pentru a pune la treabă vehicule recreaționale de toate felurile, de la on și off-road și până la cele pentru apă.

Noutatea cea mai importantă este generația cea mai recentă a ATV-ului Outlander, ce vine cu un motor nou, tot de la Rotax, cu doi cilindri în V, de 999 cmc capacitate cilindrică și care oferă două versiuni de putere, una de 82 CP pentru modelul 850 și una de 101 CP pentru modelul 1000R, ultima valoare fiind cea mai mare de pe piață în acest moment.

 

 

Motorul este un DOHC cu raport de compresie mărit și o gestiune ce perimite și folosirea de combustibil cu calitate redusă. Prima caracterisitcă sesizabilă încă de la plecarea de pe loc este accelerația foarte puternică, dar și reprizele de deccelerare unde se simte o pronunțată frână de motor. Accelerația fără cablu permite un control îmbunătățit al modului în care poți controla gazul, dar există și setări dinamice care modifică răspunsul motorului.

 

 

Pentru întreținere și servisare mai ușoară, ventilația pentru cutia CVT, vasul de expansiune și filtrul de aer au fost montate în față, în partea superioară, fiind accesibile extrem de ușor, prin înlăturarea unui capac, operațiune ce durează secunde. O altă îmbunătățire adusă acutalei generații este folosirea unui display de bord mult mai lizibil, full-grafic și cu touchscreen. Acesta afișează pe fond alb și are o diagonală de 10.25 inch. Sistemul de navigație poate fi accesat prin intermediul aplicației BRP GO! folosind, fie o conexiune prin cablu cu telefonul, fie independent, cu ajutorul GPS-ului integrat.

 

 

Dacă la exterior putem trece în revistă designul nou cu bare de protecție cu profil angular realizate din aluminiu, ori farurile cu led, caracterisiticile care contează mai mult vizează un tren de rulare nou, cu brațe triunghiulare suprapuse, ce aduc un travel al suspensiei de 10.5 inch pe față, 12 inch pe spate și o gardă la sol ce măsoară 11.5 inch. Sistemul de tracțiune cuplabil electromecanic dispune de diferențiale blocabile pentru față și spate, ce pot rămâne în funcțiune până la viteza de 40km/h, atât în treapta Hi, cât și în Low.

 

 

Primul contact cu noutățile Can-am pentru 2025 l-am avut la noua facilitate a celor de la Milfa, distribuitor al lui BRP în Portugalia și care a inaugurat în acceași zi un complex uriaș, cu showroom, atelier service, trasee și poligon unde se pot testa toate aceste vehicule.

 

 

Pe un traseu de offroad de la ei am putut testa ambele variante ale lui Outlander, 850 și 1000R animate de noul motor. Pe lâmgă demaraj și rezervele mari de putere, am putut urmări caracteristicile noului tren de rulare, mult mai confortabil și mai stabil decât a fost vreodată. Geometria suspensiei a fost recalibrată pentru actuala generație spre a îmbunătăți unghiul de atac și a obține o abordare mai lină a obstacolelor și denivelărilor, în timp ce confortul general al suspensiei este unul superior. La versiunea 1000 R a fost adăugată și o bară anti-ruliu, pentru mai multă stabilitate și siguranță la viteze mari.

 

 

Evenimentul de lansare a gamei ce va debuta anul viitor a cuprins și prezentarea statică a unor noutăți absolute în gama Can-am, cum ar fi cele două motociclete, una cu destinație urbană, denumită Pulse și alta pentru offroad, denumită Origin.

 

 

Ambele sunt propulsate exclusiv electric, având un grup propulsor dezvoltat de același producător ca și în cazul termicelor: Rotax. O altă apariție interesantă este Canyon, un model dezvoltat având la bază caracteristicile lui Spyder, dar adresat mai multor tipuri de utilizare, inclusiv off-road.

 

 

Lista completă de versiuni și prețurile pentru România nu au fost încă definitivate la momentul redactării acestui material, aceaste informații urmând să fie anunțate în perioada următoare de către Euronautica International – importatorul oficial BRP pentru România și Republica Moldova.

Previous post

A aparut nrumarul 42 al revistei 4x4 adventure!

Next post

SUP: Doi români medaliați cu aur la Campionatul Mondial din Florida

No Comment

Leave a reply