Este Dacia soluția, pentru primul titlu a lui Loeb în Dakar?

Beneficiind de cunoștințele acumulate de Prodrive, în Raliul Dakar, în ultimii ani și cu ajutorul Aramco, Dacia a început un program de pregătire pentru Dakar 2025, iar principalul pilot este Sebastien Loeb. Francezul are patru podiumuri, dar încă îi lipsește cel mai râvnit trofeu din rally-raid.
Ajuns în Dakar prima dată în 2016, la volanul unui Peugeot 2008 DKR, Loeb s-a clasat pe locul doi un an mai târziu, într-o ediție sud-americană în care părți mari din traseu păreau infinite probe de WRC. În ultima ediție din America Latină (2019), a încheiat pe locul trei, iar în 2022 și 2023, la volanul lui Hunter Prodrive a terminat pe doi, în ambii ani pierzând mult timp din pricina penelor.
În ianuarie 2023, când l-am văzut în Riyadh, m-am convins că într-adevăr este hotărât să își adauage un trofeu de Dakar în colecție! Chiar a devenit pasionat de raid, și atitudinea este infinit mai relaxată comparativ cu perioada din WRC, în care a obținut cele nouă titluri mondiale. A dovedit că poate dezvolta mașini de raid și și-a îmbunătățit considerabil evoluția în dune.

Raliul Dakar, așa cum mi-a confirmat David Castera (directorul Raliului Dakar) în timpul Dakar Road Tour – Praga, iunie 2023 -, va rămâne, până în 2029, în Peninsula Arabă, și se dorește includerea în traseu a cât mai multor km din deșertul Empty Quarter. Urmează un test foarte dur pentru Dacia în 2025, la primul lor Dakar, însă lucrurile par foarte promițătoare.
O primă imagine asupra nivelului de performanță al mașini de raid ne vom putea face în octombrie 2024, când vor concura în Raliul Marocului, etapă din Campionatul Mondial de Rally-Raid.
Propulsia prototipului de raid
S-a optat pentru un motor cu ardere internă alimentat cu e-fuel, adică combustibilul sintetic produs prin combinarea hidrogenului regenerabil cu CO2 captat, obținându-se astfel un produs cu emisii scăzute de carbon compatibil cu motoarele actuale.
Dacia nu a făcut o precizare clară, însă faptul că prototipul va intra în categoria T1+ și nu în cea T1.U sugerează prezența unei unități termice tradiționale, poate un grup motopropulsor hibrid conectat la roți. Implicarea Aramco este definitorie, mai ales pentru că deține 20% din noua companie Horse – producția de motoare termice și hibride în cadrul grupului Renault. „Dacia și Dakar formează perechea perfectă, un adevărat laborator care să demonstreze robustețea și angajamentul puternic al Dacia față de mobilitatea cu emisii scăzute de carbon”, a declarat Denis Le Vot, CEO Dacia.

Cine este Cristina Gutierrez Herrero?
Pe lângă Sebastien Loeb, Dacia a anunțat-o și pe Cristina Guttierez, ca parte din echipa care lucrează la dezvoltarea prototipului și pilot Dacia în Raliul Dakar 2025. Intrată sub aripa lui Loeb odată cu inventarea conceptului EXtreme E (competiție în care concurează echipe mixte), pilotul spaniol a avut un 2021 senzațional. În ianuarie, a devenit prima femeie care câștigă o probă specială în Raliul Dakar după Jutta Kleinschmidt, iar câteva luni mai târziu și-a adjudecat Cupa Mondială de Rally-Raid la categoria T3.
Cel mai bun rezultat al său în Raliul Dakar a fost podiumul din 2022, când a urcat pe locul trei la T3 Lightweight Prototype. Tot anul trecut a câștigat și Extreme E, iar în ianuarie 2023 s-a clasat pe locul patru în Dakar, după un raliu extrem, în care a fost aproape luată de un râu.

No Comment