Home»Tehnica»Proiecte custom»Devolro Diablo, maşina apocalipsei

Devolro Diablo, maşina apocalipsei

0
Shares
Pinterest Google+

Ce faci atunci când o Toyota Tundra nu ţi se mai pare impresionantă? Unul dintre răspunsuri duce chiar către Devolro, un preparator care face din uriaşul pick-up un adevărat monstru cu nume predestinat: Diablo!

Americanilor le plac maşinile mari, însă cei care vor neapărat să iasă în evidenţă au nevoie chiar de mai mult de atât. Pentru acest scop, dar şi din motiv că mulţi clienţi vor să exploateze la maximum imaginea indestructibilă a lui Tundra, au găsit de folos să cheltuiască circa 150.000 de dolari pe un exemplar cu modificări serioase de aspect şi de temperament. Devolro Diablo are aşadar ca bază modelul Tundra, care a fost dotat cu o suspensie mai înaltă cu 15cm dezvoltată de Fabtech Performance System pentru a putea primi roţi cu diametrul de 37 inch. Maşina este echipată cu bări masive faţă-spate din metal concepute şi realizate inhouse. Devolro Motors poate echipa opţional maşina şi cu un pachet de blindaj uşor, ce îndeplineşte standardul B6 de protecţie balistică, motiv pentru care a devenit interesantă şi pentru pieţe precum Rusia şi Ucraina, unde Devolro şi-a făcut deja reprezentanţe, dar şi pentru piaţa europeană pentru care există de asemenea un punct de vânzare situat în Germania.

Caroseria este acoperită integral cu o vopsea neagră cu textură granulată, iar detaliile care ar aminti că vorbim de o Toyota au fost înlăturate şi înlocuite cu cele ale tunerului american, ce corespund noii sale identităţi. Dincolo de aspectul exagerat şi al jantelor de bulevard, Diablo are şi o latură practică, fiind echipat cu anvelope MT, troliu faţă şi spate, dar şi o mulţime de scuturi solide care apără componentele vitale. Un roof-rack pe care sunt montate lămpi pe bază de LED este fixat pe o carcasă pentru benă ce dispune de o uşă de acces cu formă ciudată.

Inima monstrului
Sub capotă există motorul V8 de 5,7 litri, pe benzină, care a fost modificat prin montarea unui compresor mecanic pentru a putea trece de la cei 381 CP iniţiali, la un total de 520 CP, valoare mult mai demnă de un adevărat monstru. Pentru a nu avea probleme cu autonomia, maşina vine deja echipată cu un rezervor suplimentar de 175 de litri. Transmisia este cea de fabrică, cu o cutie automată cu şase trepte şi sistem de tracţiune integrală permanentă ce integrează o cutie de transfer gestionată electronic. Pentru a extinde capacităţile maşinii în teren accidentat, Diablo a fost înzestrat cu diferenţiale blocabile pneumatic de la ARB, montate în grupurile faţă şi spate.

Interiorul este cel care se poate personaliza, în funcţie de dorinţele clientului, practic în orice combinaţie imaginabilă, banii pe care clientul este dispus să-i investească aici fiind singura limită. Configuraţia standard presupune deja un interior restilizat, cu o combinaţie de piele neagră cu roşu, care acoperă atât scaunele, cât şi bordul sau feţele de uşi, dar şi cu unele inserţii din fibră de carbon. Cu toate că aspectul exterior este cel puţin controversat, iar preţurile depăşesc de mai multe ori valoarea de piaţă a unui Tundra de serie, Devolro Diablo se pare că a găsit deja clienţi interesaţi de imaginea sa de vehicul apocaliptic, iar clientela diversificată include deja actori, politicieni şi afacerişti, la care se adaugă, cel mai probabil şi o duzină de gangsteri.

Gradul de personalizare oferit de preparatorul american este atât de mare încât pe piaţă a apărut deja şi varianta limuzină a lui Diablo, cu un preţ de circa 380.000 de dolari. Este clar deja că cei de la Devolro sunt gata să îţi îndeplinească orice fantezie în materie de tuning 4×4 atâta timp cât preţul cerut de ei nu reprezintă un impediment.

Text: Răzvan Loghin, Foto: Devolro.com/Fotoace.ru

Previous post

Offroad cu Porsche 911? Iată cum s-a întâmplat

Next post

Rally-raid Dakia. Jumătate Duster, jumătate Kia

No Comment

Leave a reply