Home»Teste»ATV & moto»De vreme rea. Test cu Ford Fiesta Active 1.0 EcoBoost

De vreme rea. Test cu Ford Fiesta Active 1.0 EcoBoost

0
Shares
Pinterest Google+

Ultimele zile în care am mai putut găsi zăpadă le-am petrecut la bordul unei mașini de oraș care promite că se va descurca și dincolo de asfaltul curat și perfect, adică acela pe care ni l-am dori în orice urbe. Fiesta Active nu este un 4×4, așa cum ne-am fi putut imagina privind exteriorul, ci un 4×2 “adaptat” pentru a fi mai descurcăreț și mai util în viața de zi cu zi.

Filosofia din spatele acestei mașini este una simplă și are la bază modelul de clasă mică, căruia i s-au adăugat 2 cm gărzii la sol, plus câteva detalii care să îl scoată mai mult în evidență. Înainte să observi logo-ul Active, cu siguranță vei vedea la exteriorul mașinii bandourile de protecție, care au nu doar rolul estetic de a aduce cu un “allroad”, dar și pentru a tolera mai ușor contactul cu un stâlp de parcare sau vreun cărucior manevrat haotic prin parcarea unui supermarket. E drept că garda la sol mărită se observă ceva mai greu, însă ea este acolo și te ajută atunci când ai de urcat sau de parcat lângă o bordură mai înaltă. Pe stradă, mașina se simte foarte agilă, atât direcția cât și suspensia fiind din filmul dorit, acela care are loc în cea mai mare parte în oraș, sau nu foarte departe de acesta.

Jantele de 17 inch fac însă ca denivelările și gropile să se simtă ceva cam dur, dar ele sunt prețul pentru un look exterior care să iasă în evidență. Pentru zăpadă sau drumuri alunecoase, tracțiunea față este ajutată de un sistem de control ce eficientizează distribuția cuplului pe fiecare roată, astfel că Fiesta Active este vizibil mai eficientă în astfel de condiții decât un sistem 4×2 tradițional și care se apropie cumva de ceea ce oferă un diferențial cu alunecare limitată. Acest sistem gestionează concomitent și puterea motorului, pentru a face ca ruperea aderenței să nu intervină brusc și decisiv în situațiile critice. Motorul de un litru este neașteptat de viguros pentru o astfel de cilindree. Fiind unul în trei cilindri pe benzină și echipat cu turbocompresor, acesta se simte viguros imediat ce a trecut de 1000-1200 rpm și urcă rapid în ture atunci când este solicitat.

Cei 100 CP sunt arhisuficienți pentru această clasă, iar cuplarea la o cutie de viteze automată cu șase trepte aduce multiple avantaje, atât în cea ce privește demarajul și reprizele, dar și la capitolul confort. Consumul mediu de 6,1 litri a fost imposibil de atins în testul nostru, dar un 6,5-7 litri extraurban și un 9 în oraș sunt valori ce se pot obține în traficul actula la un regim de condus moderat. Cât privește interiorul, acesta se bucură de un spațiu decent pentru toți ocupanții și un portbagaj de 311 litri, expandabil prin rabatarea banchetei. Ford aduce o serie de dotări interesante pentru acest model, ce includ trapă panoramică retractabilă și încălzire în volan și parbriz, acestea din urmă fiind cele pe care le-am apreciat cel mai mult în zilele friguroase.

În această configurație de motor-cutie, Fiesta Active costă 18.550 euro cu tot cu TVA, iar un pachet generos de dotări care le include și pe cele anterior menționate, face ca finalul ofertei să fie 22.725 euro cu TVA inclus, ceva cam mare pentru un autoturism citadin, dar care poate fi redus prin programul rabla cu un minus de 4250 euro. Una peste alta, Fiesta Active ne-a convins că se descurcă de minune în oraș, în timp ce un drum acoperit cu zăpadă poate fi parcurs și el la nevoie fără bătăi de cap.

Răzvan Loghin

Previous post

Porsche Cayenne Coupe: rivalul lui X6 are două eleroane

Next post

Kia a pregătit două concepte noi: iată ce SUV-uri vor lansa în viitor

No Comment

Leave a reply