Home»Sport»Rally-raid»Dan Berger/ Costin Zaharia si Ionut Florea sunt liderii C.N. de Rally-Raid dupa Baja 500 Bucuresti

Dan Berger/ Costin Zaharia si Ionut Florea sunt liderii C.N. de Rally-Raid dupa Baja 500 Bucuresti

0
Shares
Pinterest Google+

La sfarsitul lunii aprilie s-a concurat in International Baja 500 Bucuresti, prima etapa a Campionatului National de Rally-Raid si un eveniment care ne-a aratat un format nou de competitie in Romania. Daca e sa adunam totalul km parcursi in ziua propriu-zisa de cursa, putem spune ca am asistat la o etapa de Dakar. Proba speciala a avut 493 de km si au mai fost peste 100 de km de legatura.

Totul a inceput pe 22 aprilie cu prologul organizat pe circuitul de macadam si off-road din incinta Academiei Titi Aur (langa Crevedia). Startul s-a dat in ordinea inscrierilor in concurs respectandu-se evident regula de la competitiile organizate sub tutelele F.I.M. si F.I.A., unde motociclistii, atv-urile si quadurile pornesc primele. Cel mai rapid rider a fost Claudiu Badoi – 3min05sec, iar la categoria auto s-a impus echipajul Costel Casuneanu/ Maurilio Zani – 2min27sec.

Speciala, cea mai lunga din actualul sezon al Campionatului National de Rally-Raid, se anunta a fi foarte dura in prima si ultima portiune din pricina noroiului foarte mult si a drumeagurilor pe care mersesera utilaje agricole imediat dupa ploile, care au udat sud-estul Romaniei chiar in saptamana cursei. Lupta cu noroiul a facut ca multe dintre vehiculele angrenate sa fie nevoite sa iasa din traseu pentru a merge la benzinarii, carburantul trimis la punctele de control orar nefiind suficient. Doar vehiculele pregatite pentru rideuri lungi cum a fost, spre exemplu, Daweoo-ul Musso pilotat de Andrei Museteanu, sau masina pilotata de Costel Casuneanu, nu au avut probleme cu alimentarea pe proba. Era normal pe undeva sa apara aceste dificultati avand in vedere ca era pentru prima data cand se concura pe o distanta atat de mare in sud-estul Romaniei. S-a mers practic din Brănești (jud. Ilfov) către Calarasi, traseul serpuind prin sute de km de drumuri agricole intre autostrada A2 si Dunare. Au fost portiuni foarte frumoase in zona salbei de lacuri pe care o formeaza Dambovita cu cativa zeci de km inainte sa se verse in Dunare. Lanurile de rapita au fost laitmotivul zilei si cel mai intalnit reper pe roadbook.

Costin Fantana/ Daniel Pisica
Costin Fantana/ Daniel Pisica

Multi concurenti au decis sa se retraga inainte de km 200, in majoritatea cazurilor fiind vorba de probleme tehnice. Ne-am bucurat sa vedem ca temerari din off-road cum au fost Costin Fantana si Andrei Museteanu s-au straduit sa termine traseul in pofida dificultatilor tehnice.
Costin Fantana si Daniel Pisica au fost ultimul echipaj care a izbutit sa se apropie de finis inainte sa expire timpul maxim. Incepatori in ale rally-raidului, cei doi au terminat pe locul doi la clasa T3.2. Clasa a fost castigata de echipajul brasovean Dan Berger si Costin Zaharia.

Surpriza International Baja 500 Bucuresti a fost un pilot in varsta de doar 22 de ani. Alice Camporese, fiica experimentatului pilot italian Roberto Camporese, a terminat raliul cu al saselea timp in clasamentul general si a castigat clasa T2.2. Pentru prima sa cursa de rally-raid, Alice l-a avut in dreapta pe Umberto Fiori, un naviagator care cu doua saptamani inainte de a veni la Bucuresti a concurat in Desert Challenge (Emiratele Arabe Unite), prima etapa din sezonul 2016 al Cupei Mondiale de Rally-Raid.

Alice Camporese/ Umberto Fiori
Alice Camporese/ Umberto Fiori

Echipajul care s-a impus in clasamentul general al categoriei auto este format din Tsanko Tsankov si Zornitsa Todorova. Cei doi au concurat pe un side by side Yamaha YXZ si sunt din Bulgaria la fel ca Nikolay Kolev si Dimitar Kolev ocupantii locului doi. Ultima treapta a podiumului clasamentului general a fost ocupata de Costel Casuneanu si Maurilio Zani.

Costel Casuneanu/ Maurilio Zan
Costel Casuneanu/ Maurilio Zani

In clasamentul care conteaza pentru campionatul Romaniei, podiumul la general al clasei auto este urmatorul: 1.Dan Berger/ Costin Zaharia, 2.Mihai Ban/ Radu Ilea, 3.Roberto Camporese / A. Terranova. In acest clasament sunt luati in calcul doar cei care au licenta F.R.A.S. pe un an de zile si vor concura si la restul etapelor.

Ionut Florea
Ionut Florea

Clasamentul general al categoriei moto: Ionut Florea, Catalin Badoi, Stefan Mitachescu.

La quad primii doi clasati sunt Paul Zaig si Ciprian Berchez.

Marius Suciu si Mircea Miclea au castigat categoria Promo si Trofeul Dacia Duster.

In ceea ce le priveste pe colegele noastre Roxana Ciuhulescu si Renatta Stepanov, Baja 500 Bucuresti a fost un raliu la care au invatat destul de multe. Din pacate, Roxana a fost nevoita sa se opreasca inainte de km 200, dar cu acordarea timpilor forfetari a obtinut locul doi la clasa T1.3.
Renatta a luat o decizie care nu a fost pe placul directorului de concurs si a comisarilor sportivi si acest lucru a dus in final la excluderea sa din concurs.

”Rally-raidul este un sport extrem de complex, iar la noi toata lumea mai are foarte multe de invatat. Am decis sa venim pe asfalt la finis pentru ca am ramas fara servodirectie la km 316 si era practic imposibil sa parcurgem restul de traseu, mai ales ca stiam ca vom ajunge in noroiul din care am plecat dimineata. M-am consultat cu pilotul meu si i-am spus ca avem roadbook de la finis pana la ATA, asa ca sa mergem pana gasim un punct sigur din acel roadbook si apoi sa parcurgem in sens invers portiunea de legatura pentru a ajunge la sosirea de proba speciala. Am facut asa si ajunsi acolo ne-am luat timp. Practic ma asteptam sa se intample cum am vazut la Cupa Mondiala si sa primim penalizari pentru sectiunea de traseu ratata. Fiind monitorizati prin GPS se vedea clar ce puncte de trecere am ratat si se puteau pune penalizari care ar fi fost foarte mari. Insa fiind o cursa de baja sunt multe lucruri care se diferentiaza fata de etapele ”clasice” de rally-raid.
Acum am invatat ca aici nu se aplica aceasta regula. Ma bucur pentru ca am parcurs un traseu frumos, mi-am amintit de ce imi place acest sport si nu am facut multe greseli, desi am navigat pentru prima data in limba italiana.
Ii felicit pe Mihai si Maurizzio pentru indrazneala de a face o cursa atat de dificila intr-un timp atat de scurt si ii multumesc lui Elvis pentru ca s-a straduit sa fac un traseu fain atat pentru motociclisti cat si pentru cei de la categoria auto.”– Renatta

Massimo Cavinato/Renatta Stepanov
Massimo Cavinato/Renatta Stepanov

Muntii Rodnei, a doua etapa din Campionatul National de Rally-Raid se va desfasura la Bistrita, in perioada 27-28 mai. Al doilea sezon organizat sub tutela Federatiei Romane de Automobilism Sportiv are programate in total cinci etape, iar dupa etapa din mai va urma o pauza pentru ca echipajele sa se pregateasca de saptamana Transcarpatic Rally (31 iulie – 6 august, Brasov – Costinesti).

Pentru rezultate complete ale International Baja 500 Bucuresti va rugam accesati: http://www.baja-500-bucuresti.com/index.php/ro/comunicate

Previous post

Volkswagen Amarok facelift a fost prezentat oficial

Next post

Bătălia super-truck-urilor: Mercedes-AMG G65 vs. Toyota FJ44 by ICON

No Comment

Leave a reply