Dacia sărbătorește 50 de ani de la momentul în care primul autoturism de serie a părăsit porțile fabricii sale.
Vorbim despre data de 20 august 1968, moment în care un exemplar Dacia 1100 de producție a părăsit linia de fabricație. Modelul a fost construit cu câteva zile înainte într-o serie de probe și a fost ales drept cel mai bun dintre exemplarele rezultate, iar conducerea uzinei a decis să-l dăruiască dictatorului Nicolae Ceaușescu.
Data de 20 august 1968 este consemnată drept prima zi de producție de serie pentru modelele Dacia, iar constructorul din Mioveni a produs între timp șase milioane de automobile. Dintre acestea, peste 3,5 milioane au venit odată cu lansarea lui Logan. Până atunci, producția Dacia avea o cadență redusă, dar totul s-a schimbat odată cu lansarea gamei accesibile gândite de Renault.
În prezent, mai mult de 90% din cota de producție a Automobile Dacia merge la export. Pe lângă autovehicule, Dacia exportă și 500.000 de motoare și transmisii pe an, iar toate merg în alte uzine Renault, unde sunt montate pe modelele echivalente din gama Renault. Vorbim despre piețele în care Dacia se vinde sub sigla Renault, desigur.
Dacia este prezentă pe 44 de piețe și patru continente, iar compania din spatele său este prima în România în materie de cifră de afaceri. Nu stă rău nici în materie de angajați, având peste 14.000 de salariați și creând în jurul acestora multe alte mii de locuri de muncă între furnizori, distribuitori și rețeaua de service-uri autorizate.
Anul viitor, Dacia va sărbători 20 de ani de când a fost cumpărată integral de francezii de la Renault. Fără această privatizare de succes, marca din Mioveni ar fi putut să sufere o soartă similară cu Aro, un brand pierdut în anii de tranziției ai României. Nu mai vorbim despre Oltcit, o altă marcă românească pierdută în negura timpului, dar care încă mai are o fabrică după două privatizări mai puțin reușite decât cele de la Dacia. În orice caz, cei din Craiova se pot mândri în continuare cu faptul că fabrică mașini, spre deosebire de locuitorii din Câmpulung Muscel, rămași fără fabrica Aro.
No Comment