0
Shares
Pinterest

Noile versiuni Dacia Duster și Bigster cu sistem de propulsie mild hybrid, tracțiune integrală și transmisie automată cu dublu ambreiaj vor fi disponibile de anul viitor și fără alimentare mixtă benzină/GPL.

Sub acronimul Hybrid 150 4×4 se va afla același sistem de propulsie anunțat deja pentru Duster și Bigster Hybrid-G 150 4×4, însă fără caracteristica bi-fuel a acestuia. Astfel, variantele Hybrid 150 4×4 și Hybrid-G 150 4×4 sunt în esență un mild hybrid și un mild hybrid bi-fuel, animate de un motor termic turbo cu patru cilindri de 1.2 litri și 140 CP/230 Nm, alimentat cu benzină sau cu benzină și GPL.

Motorul cu ardere internă, cuplat la o transmisie automată cu dublu ambreiaj și șase trepte, o premieră pentru marca Dacia, acționează exclusiv roțile din față, fiind completat de un motor electric de 31 CP și 87 Nm, montat pe puntea spate, care atunci când este activ oferă noilor versiuni Duster și Bigster avantajele tracțiunii integrale.

Tracțiunea pe roțile posterioare este, așadar, electrică, diferită de versiunile 4×4 existente, iar puntea spate este decuplabilă, cuplul fiind disponibil instantaneu în momentul detectării pierderii de aderență. 

Motorul electric alimentat de o baterie de 0,84 kWh este conectat la puntea spate care nu mai este multilink, ci rigidă, printr-o cutie de viteze separată cu două trepte. În prima treaptă, dedicată modurilor de rulare cu valențe off-road, motorul electric furnizează un răspuns instantaneu și un cuplu ridicat, cu 10% mai mult decât sistemul 4×4 mecanic clasic, la viteze reduse de până la 70 km/h.

Între 70 și 140 km/h, este cuplată treapta a doua, reducând turația motorului electric pentru o eficiență crescută. De asemenea, motorul electric, care este activat automat între 70 și 140 km/h, în modurile Auto sau Eco, dacă aderența scade, asigură în plus o frână de motor constantă și o stabilitate superioară pe trasă la coborârea pantelor. La viteze de croazieră, motorul electric este decuplat, contribuind la un consum optimizat.

Lista de comenzi pentru noile versiuni Dacia Duster și Bigster Hybrid-G 150 4×4 se deschide luna aceasta, în timp ce varianta fără alimentare duală cu benzină și GPL, Hybrid 150 4X4, va fi disponibilă de la mijlocul anului viitor.

Previous post

Porsche a dezvăluit interiorul revoluționar al noului Cayenne Electric

Next post

SAB 2025: Salonul Auto Bucuresti își deschide porțile între 7 și 12 octombrie, la Romexpo

No Comment

Leave a reply