BMW X3 a ajuns la a treia generație, iar SUV-ul German arată mai bine ca niciodată.
Dacă prima generație folosea platforma lui Seria 3 Touring și avea un aspect neconvențional, lucrurile au fost diferite pentru succesorul său. Spre deosebire de X5, lui X3 I-a luat ceva mai mult timp să-și găsească o formă atractivă, dar acum putem spune că a răsărit Soarele și pe banda lui.
Noul X3 se remarcă printr-o grilă frontală tridimensională, de dimensiuni generoase, care stă între o capotă stilizată frumos și o bară agresivă. Lucrurile se continuă cu aripi musculoase, o linie puternică de profil și un spate reușit.
Geamurile laterale din spate integrează una dintre semnăturile mărcii, descrisă după numele designerului care a folosit-o prima dată: Willhelm Hofmeister, șeful departamentului de design BMW între 1955 și 1970.
Interiorul vine cu cele mai noi tehnologii ale mărcii, iar toate comenzile sunt îndreptate înspre șofer. Ne așteptăm la o îmbunătățire a antifonării, alături de o creștere a calității finisajelor și a materialelor folosite. Chiar dacă cele amintite nu erau o problemă pentru X3, aceste modificări sunt aplicate de producătorii premium la lansarea de noi generații și chiar și la facelift-uri.
Gama de sisteme care ajută șoferul să evite un accident și să ajungă mai relaxat la destinație a fost îmbogățită, iar BMW continuă să ofere mai multe “linii” de design și echipamente. Le puteți considera și pachete, dar ideea este că fiecare dintre ele are alte detalii exterioare și interioare care completează dotările alese alături de ele.
Astfel, BMW X3 poate fi comandat în variantele xLine, M Sport și Luxury Line. Este foarte important să nu confundați pachetul xLine cu sistemul xDrive, cel din urmă fiind denumirea comercială a sistemului de tracțiune integrală oferit de BMW.
Gama de motorizări are două diesel-uri și trei motoare alimentate cu benzină la momentul lansării. Cel mai puternic motor vine pe X3 M40i, care primește un propulsor TwinPower Turbo cu șase cilindri în linie și 360 CP.
Cuplul maxim ajunge la 500 Nm, apropiat de un turbodiesel comparabil, dar încă departe cu câteva sute de Nm. În viitorul apropiat, gama va avea și variante hibride plug-in, care vor fi compuse din motoare benzină turbo asistate de unități electrice. Pentru prima dată în gama X3, va fi oferit și un model M, care va sosi cu peste 400 CP.
1 Comment
[…] BMW X3 este disponibil pentru comandă pe piața din România. Noua generație a SUV-ului german pleacă de la 47.838 de euro cu TVA inclus. […]