Home»Teste»SUV»Bestia cu patru turbine. Am testat BMW X6 M50d

Bestia cu patru turbine. Am testat BMW X6 M50d

0
Shares
Pinterest Google+

A treia generație BMW X6 este mai bine pregătită pentru off-road și vine inclusiv cu un pachet xOffroad. Noi am condus însă una din cele două versiuni MPerformance M50d, echipată cu fabulosul motor quadturbo diesel de 400 CP.

Text: Răzvan Măgureanu, Foto: Răzvan Loghin

Creatorul speciei SUV-coupe în 2008 a ajuns astăzi la cea de-a treia generație fiind cel mai vândut în segmentul său cu peste 440.000 unități în cei peste 10 ani de carieră. Deși BMW X6 pune accentul în primul rând pe dinamică, noua generație poate fi echipată și cu un pachet xOffroad care vine cu suspensie pneumatică, diferențial blocabil la puntea spate și tren de rulare adaptiv cu selector pentru suprafața de rulare (3.024 euro). În schimb, noi am avut pentru test una din cele două versiuni MPerformance, M50d, la care nu se poate comanda suspensie pneumatică, dar care vine standard cu suspensie adaptivă M, diferențial spate M Sport, frâne M Sport și opțional cu direcția activă integrală (1.281 euro) ca pe mașina de test.

Deși dimensiunile nu au crescut aproape deloc (mașina este cu 26 mm mai lungă, 15 mm mai lată și 6 mm mai scundă), noul X6 are un aer mai masiv datorită grilei radiatorului mult mai mari, similară cu cea de la Seria 7, a lunetei care coboară mai lin spre spate și a spatelui destul de înalt și are o greutate respectabilă, de 2.335 kg în cazul versiunii testate, M50d. Însă masa mare și aspectul masiv sunt în totală contradicție cu felul în care se conduce. Dacă comuți pe modul Comfort, X6 devine docil și lin în reacții chiar și echipat cu cele mai mari jante care se pot comanda, de 22 inci, încălțate cu pneuri cu talon foarte îngust de 275/35 R22 pe față și 315/30 R22 pe spate. Lucrurile se schimbă radical dacă se comută pe modul Sport, din care se poate trece și în modul Sport Plus. Suspensia se întărește substanțial, ruliul se reduce la minim, diferențialul blocabil M pe spate asigură o aderență superbă iar direcția activă integrală reacționează extrem de spontan la cea mai mică schimbare de direcție.

La primul contact, este nevoie de puțină obișnuință pentru a te familiariza cu direcția activă integrală. Deoarece în virajele foarte strânse, la viteze mici, roțile spate se orientează în sens invers față de cele din față, raza de bracaj scade sensibil cu aproape 1 metru, iar în al doilea rând raportul de demultiplicare este variabil și la viteze mici, este nevoie să rotești mai puțin de volan pentru a lua un viraj decât la viteze mai mari. De aceea, în virajele strânse, o rotire cu un sfert de tură a volanului permite negocierea rapidă a direcției de mers, iar dacă ruliul este așa mic
în modul Sport Plus, ne întrebăm cum ar fi dacă se comandă și suspensia adaptivă M Professional cu bare stabilizatoare active (3.690 euro). Dinamica superbă este completată de fabulosul motor turbodiesel cu patru turbine care are un cuplu de senzație pe toată plaja de turație. Valoarea maximă de cuplu de 760 Nm este disponibilă între 2.000 și 3.000 rpm însă sunt deja 450 Nm aproape de turația de relanti, la 1.000 rpm și 550 Nm la 5.000 rpm, un regim înalt de turație pentru un motor diesel. Față de majoritatea motoarelor diesel care se plafonează după 4.000 rpm, motorul quad turbo diesel al lui X6 M50d are multă vigoare și la 5.000 rpm. BMW promite un consum mixt de 7,2 l/100 km care nu este însă prea realist pentru că trebuie să luați în calcul minim 9 l/100 km care ajung la 11 l/100 km în conducere sportivă. Dar niciun alt SUV coupe de lux nu consumă mai puțin pentru că performanțe similare nu se pot întâlni decât la motoare pe benzină.

Cu un ampatament mai mare cu 42 mm, noul X6 oferă mai mult loc în spate atât la genunchi cât și la cap deoarece luneta nu mai coboară atât de abrupt spre spate. Spre deosebire de noul Cayenne Coupe care vine standard cu două scaune individuale în spate, BMW nu oferă așa ceva însă bancheta este foarte bine profilată și oferă un confort foarte bun. În plus, spătarul este fracționabil standard 40/20/40%, iar volumul portbagajului a crescut la 580 litri, fiind suficient pentru călătorii lungi în patru. Construit pe platforma CLAR utilizată pentru toate modelele BMW care au la bază transmisia spate, X6 beneficiază de toate sistemele de conducere autonomă de nivel 2 de la X5 dar și de sistemul Reverse Assistant (mașina memorează ultimii 50 metri parcurși și poate parcurge automat această distanță) și de Live Cockpit Professional cu indicatoare de bord virtuale afișate pe ecranul de 12,3 inci și sistem multimedia cu ecran de 12,3 inci cu comandă multiplă, din controller, tactilă, prin gesturi sau comandă vocală, sistemul răspunzând la apelativul Hey, BMW. 

 

Date tehnice BMW X6 M50d

  • Motor/cilindree L6/ 2.993 cmc
  • Combustibil motorină
  • Putere 400 CP/4.400 rpm
  • Cuplu 760 Nm/2.000-3.000 rpm
  • Normă de poluare/emisii Euro 6d/181 g/km
  • Transmisie automată, 8 trepte
  • Tracțiune integrală permanentă
  • Dimensiuni L x l x h 4.935×2.004×1.696 mm
  • Număr locuri 5
  • Portbagaj 580-1.530 litri
  • Gardă la sol 216 mm
  • Masă la gol 2.335 kg
  • Viteză maximă 250 km/h
  • Sprint 0-100 km/h 5,2 s
  • Consum mediu 6,9 l/100 km
  • Preț de pornire 95.676 euro
Previous post

Istorie 4x4 britanică. În vizită la British Motor Museum

Next post

ARO, povestea din interior. Interviu cu ing. Marian Bădiță, părintele mai multor modele muscelene

No Comment

Leave a reply